انواع مادربرد کامپیوتر بر اساس اندازه Form Factor و نوع سوکت نت‌ران | asusmag

من هم می‌خواهم عضو ویژه شومدرحال حاضر هزینه‌ی عضویت ویژه 19,000 تومان است و با یکبار پرداخت به تمام آموزش‌های پریمیوم سایت دسترسی خواهید داشت. در صورت باز کردن قطعات بهتر است آن ها را بروی یک سطح چوبی قرار دهید، قرارگیری این قطعات بر روی فرش یا فلز میتواند به آن ها آسیب برساند. در صورتی که قصد دارید برای بار اول کیس را باز کنید و با قطعات داخل آن آشنا شوید بهتر است از یک فرد با تجربه کمک بگیرید.

http://738sms.ir

و برخی از سیستم‌های خنک‌کننده آبی برای اتصال به نرم‌افزاری که نور و سنسورهای حرارتی را کنترل می‌کند، نیاز به هدرهای خاصی دارند. شما باید مطمئن شوید که یک مادربرد کامپیوتر دارای تمام هدرهای لازم برای پشتیبانی از این نوع اجزای جانبی و ویژگی های کیس است. مادربرد یکی از ضروری‌ترین بخش‌های کامپیوتر بوده که تخصیص نیرو به سایر اجزاء، باعث می‌شود سیستم شما به خوبی کار کند. بین مادربرد گیمینگ و مدل‌های معمولی اختلاف زیادی وجود دارد اما شما باید این دو گزینه را با هم مقایسه کنید تا ببینید چه چیزی برای نیازهای شما مناسب است. یک مادربرد گیمینگ قدرتمندتر است و ویژگی‌های بیشتری دارد، اما این بدان معنا نیست که برای هر فردی مناسب و ضروری باشد. برای تصمیم‌گیری لازم است علاوه بر نیازتان، قیمت مادربرد و بودجه خود را نیز مد نظر داشته باشید.

اتصال فن سی‌پی‌یو

باتری‌ مادربرد کامپیوتر یک دیسک نقره ای است و شکل ظاهری آن شبیه سایر باتری‌هاست. همچنین، حالت‌های ۳۲ و ۶۴ بیتی و Secure Boot هم با UEFI ممکن می‌شوند. در پروسه بوت امن Secure Boot، امنیت کامپیوتر شخصی در لایه‌ها مجله خبری محصولات ایسوس و مراحل ابتدایی تامین می‌شود. هدف این لایه امنیتی مراقب از سوءاستفاده نکردن بدافزارها، در حین راه‌اندازی کامپیوتر است. در این مرحله امنیتی، همه‌ی کدهای اجراشده بررسی‌شده تا امضای امنیتی معتبری داشته باشند.

  • استفاده از مطالب سایت فالنیک (ایران اچ پی) فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
  • اما نکته دیگری که نیاز است تا به آن توجه شود سازگاری نوع اسلات با نوع رم کامپیوتر است.
  • در ادامه این مطلب در وب سایت فروشگاه اینترنتی گلکسی پیکسل نیز قصد داریم تا شما را با برخی از مشخصات مهم درباره مادربرد ها، چند برند مشهور مادربورد و نکات مهم برای خرید مادربورد آشنا کنیم.
  • به‌عنوان یکی از مادربرد های مدرن بازار شناخته میشن و سرعتی برابر 3200 مگاهرتز دارن و به‌صورت کامل با پردازنده‌های AMD Athlon II و AMD Phenom II کار می‌کنن.
  • یک مادربرد ATX تقریبا تمام قابلیت‌های لازم برای کاربر‌های حرفه‌ای مثل توانایی اورکلاک، پشتیبانی از چند دستگاه‌ ذخیره‌سازی، پردازنده‌های با کیفیت، حداکثر رم بالاتر و… رو داره.

تمرکز می‌کنند، در حالی که برخی دیگر بر روی سیستم‌های اصلی تمرکز دارند که قیمت مادربرد پایینتر را به همراه دارد. نکته دیگری که پیش از خرید مادر برد باید به آن توجه کنید انتخاب بهترین فروشگاه برای خرید مادر برد کامپیوترتان است. فروش مادربرد امری ساده است اما فروشگاه هایی که بعد از فروش مادربرد پاسخگوی دیگر نیازهای شما هستند انگشت شمار هستند. این اسلات برای اتصال کارت گرافیک مورد استفاده قرار میگیرد، در برخی از بردها پردازنده گرافیکی به همراه مادربرد وجود دارد، به همین دلیل ممکن است این اسلات را بر روی آن‌ها نبینید.

کارت‌های توسعه[ویرایش]

در اينجا مي‌توان از چند شركت معروف در زمينه توليد مادربردهاي به‌صرفه و كاربردي نام برد.اين شركت ها با قيمت خوبي كه براي مادربردهاي باكيفيت و كاربردي خود ارائه مي‌دهند. همانطور كه اشاره كرديم قيمت مادربرد وابستگي زيادي به تعداد اسلات‌هاي تعبيه شده بر روي مادربرد دارد. سوکت مدرن H که با نام LGA1156 هم شناخته میشه برای سی پی یو های اینتل طراحی شده. این سوکت با پردازنده‌های Intel Core i5، Intel Core i3 و Intel Core i7 تطابق داره.