انواع مادربرد کامپیوتر بر اساس اندازه Form Factor و نوع سوکت نت‌ران | asusmag

در هنگام راه‌اندازی سیستم، این حافظه اطلاعات لازم را دربارهٔ کامپیوتر به سیستم می‌دهد تا تمامی اجزای سخت‌افزاری به درستی شناخته و هماهنگ شوند. شاید کار این باتری را کوچک بدانید اما همین باتری کوچک به شما در داشتن درست زمان و تاریخ و عملیات‌های وابسته به زمان کمک بزرگی می‌کند. این اسلات‌ها اغلب برای اتصال کارت‌های صدا، مودم، تلویزیون، شبکه و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.البته تعداد آن‌ها در مادربردهای مختلف متفاوت است. یکی از بهترین قابلیت‌های یک مادربرد ATX اسلات‌های PCI زیاد اونه. به علاوه، این مادربرد حداقل 4 اسلات رم DIMM داره و میتونه تا حد زیادی از حافظه‌ی رم پشتیبانی کنه. بسته به مدل و تولیدکننده‌ی مادربرد، ممکنه از تراشه‌ی آنلاک‌شده هم استفاده شده باشه.

سنگین ترین اشعار شاملو درباره خداحافظی

این امر مستلزم مطالعه دقیق مشخصات مادربرد کامپیوتر است تا اطمینان حاصل شود که می تواند تمام فضای ذخیره سازی که ممکن است روزی به آن نیاز داشته باشید را به هم متصل کند. در زیر تعدادی از فرم فاکتورهای محبوب و رایج ترین مشخصات آنها آورده شده که پیش از خرید مادربرد باید به آن ها توجه کنید. این فرم فاکتورها هم در قیمت مادربرد خریداری شده تاثیر گذار هستند.

http://738sms.irبه عنوان پنل خروجی مادربرد در نظر گرفته می‌شود و شامل پورت‌های USB، کانکتورهای صوتی، پورت LAN و سایر خروجی‌های سیستم می‌شود و از نظر جایگاه در قسمت پشت کیس قرار می‌گیرد. شرکت‌های مختلفی در زمینۀ تولید مادربرد فعالیت مجله خبری محصولات ایسوس دارند که از مهم‌ترین و نام‌آشناترین آنها می‌توان به برند ASUS، برند MSI و GIGABYTE اشاره کرد. در کنار این سه شرکت بزرگ، برندهای دیگری مانند Asrock، EVGA، BIOSTAR و INTEL نیز در زمینۀ تولید این محصول فعالیت دارند.

ASUS PRIME H410M-K R2.0 Motherboard

اما نکته قابل‌تامل اینجاست که کامپیوترهایی که زمان بیشتری خاموش هستند، بیشتر از انرژی باتری استفاده می‌کنند. به‌هیچ‌وجه باتری‌ها عمر دائمی ندارند و پس از گذشت یک‌زمان مشخص، به تعویض نیاز پیدا خواهند کرد. عمر مفید باتری‌های CMOS نیز، محدود است و معمولاً بیش از ۱۰ سال عمر نمی‌کنند. و پس از اجرای آزمایشی روشن شدن، سخت‌افزار کامپیوتر را به صورت اولیه راه می اندازد. درواقع می توان گفت مادر برد UEFI، جهت بهینه‌سازی BIOS استفاده می‌شود.

درصورتی‌که از کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌ استفاده می‌کنید، در مادربرد شما یک باتری داخلی تعبیه‌شده است. به همراه دستگاه های اضافه ای چون کارت های تلویزیون ، کارت گرافیک و … این مادربرد مانند سایر مادربردها از یک باتری CR2032 برای تغذیه مدار زمان‌بندی استفاده می‌کند و اطلاعات و زمان را برای مادربرد نگه‌داری می‌کند. البته نیرو و توان باتری همیشگی نیست و به محض پایان یافتن، مادربرد به‌طور پیش‌فرض به زمان شروع/تاریخ در حافظه‌ی فلش دسترسی پیدا می‌کند.

  • یک درگاه ارتباطی بسیار سریع است که بیشتر برای نصب انواع حافظه‌های جامد مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورت استفاده از رابط PCIe سرعت بسیار بالایی را در اختیار حافظه‌های جامد قرار می‌دهد.
  • برد اصلی یا بردپایه، معروف به مادربرد یکی از مهم‌ترین اجزای سخت‌افزاری در انواع سیستم هاست.
  • مسیرهای مسی که Traces نامیده می گردند، امکان حرکت سیگنال و ولتاژ را بر روی برد اصلی فراهم می نمایند.
  • زمانی میتوانیم یک مادربرد پرقدرتی بخریم که قبل از آن اجزای مادربرد و انواع مادربرد را بشناسیم ، با رایانه کمک همراه باشید تا بعد از شناخت مادربرد ،رازهای خرید مادربرد را بررسی کنیم.