بخش HiSilicon هوآوی 8 میلیون چیپست گوشی هوشمند در سه ماهه اول 2024 ارسال کرده است، گزارش جدید نشان می دهد که درآمد 6 میلیارد دلاری از گوگل پیشی گرفته است.

بخش HiSilicon هوآوی 8 میلیون چیپست گوشی هوشمند در سه ماهه اول 2024 ارسال کرده است، گزارش جدید نشان می دهد که درآمد 6 میلیارد دلاری از گوگل پیشی گرفته است.

عرضه Kirin 9000S در سال گذشته و به دنبال آن Kirin 9010 که جدیدترین سری Pura 70 هوآوی را تامین می‌کند، به این شرکت کمک کرده تا به بالاترین سطح خود در زمینه فروش چیپ‌ست گوشی‌های هوشمند و افزایش درآمد برسد. آخرین داده ها نشان می دهد که بخش HiSilicon غول چینی سابق، که مسئول تولید انبوه SoC های Kirin است، در سه ماهه اول سال 2024، 8 میلیون دستگاه فروخته و 6 میلیارد دلار درآمد داشته است. با این حال، در مقایسه با رقبا، هواوی راه طولانی در پیش دارد زیرا به آرامی سهم بازار از دست رفته خود را پس می گیرد.

مدیاتک مقام اول را در بیشترین فروش چیپست گوشی های هوشمند دارد، اما اپل بیشترین درآمد را در سه ماهه اول 2024 داشته است.

با 6 میلیارد دلار درآمد تولید شده در سه ماهه اول 2024، Canalys تخمین می زند که هوآوی از گوگل پیشی گرفته است و طبق گزارش ها، غول تبلیغاتی تنها دو میلیون در محموله چیپ ست گوشی های هوشمند به دست آورده که دو میلیارد درآمد داشته است. آخرین بینش همچنین بیان می‌کند که هواوی به جای سامسونگ که 18 میلیون چیپست در مدت مشابه فروخته و 9 میلیارد دلار درآمد داشته است، هدف قرار گرفته است. با این حال، محموله های کلی این غول کره ای 18 درصد کمتر از دوره سه ماهه اول 2023 بوده است.

اپل همچنین با کاهش عرضه چیپست مواجه شد و سری A آن 49 میلیون واحد جمع آوری کرد که 16 درصد کمتر از سه ماهه مشابه سال قبل است. با این حال، شرکت کوپرتینویی از رقابت خود در بخش درآمد بالاتر می رود، جایی که 56 میلیارد دلار درآمد داشت. مدیاتک ممکن است بالاترین محموله های چیپست گوشی های هوشمند را برای سه ماهه اول سال 2024 با 114 میلیون دستگاه به دست آورد، اما سازنده نیمه هادی های فابل تایوانی تنها 23 میلیارد دلار برای تلاش های خود به دست آورد.

چیزی که جای تعجب دارد این است که رقیب مدیاتک، کوالکام، ۷۵ میلیون SoC گوشی هوشمند فروخت اما توانست ۳۷ میلیارد دلار در این سه ماهه به دست آورد. به طور کلی، Canalys گزارش می دهد که چیپست های گوشی های هوشمند در سراسر جهان در سه ماهه اول 2024 در مجموع شاهد 292.1 میلیون محموله بوده که بازوی HiSilicon هواوی تنها 2.7 درصد از این رقم را تشکیل می دهد. با این حال، نمودار نشان می‌دهد که احیای مجدد این شرکت چینی بر درآمد کلی چیپست اپل و حرکت محموله فشار وارد می‌کند، زیرا در هر دو مورد، غول فناوری در این سه‌ماهه متحمل ضرر شده است.

ما انتظار نداریم سه ماهه بعدی برای اپل آسان باشد، زیرا هواوی قصد دارد در اکتبر سال جاری از خانواده میت 70 رونمایی کند. با این حال، قبل از آن، باید شاهد معرفی HarmonyOS Next در ماه سپتامبر باشیم، که سیستم عامل داخلی هوآوی است که ظاهراً از ابتدا در حال توسعه است و باید به این شرکت کمک کند تا خود را از شر گوگل و پلتفرم اندروید خود خلاص کند.

منبع خبر: کانالیز

این داستان را به اشتراک بگذارید

فیس بوک

توییتر

منبع: https://wccftech.com/huawei-hisilicon-shipped-8-million-smartphones-chipsets-in-q1-2024/