حمل و نقل دریائی | transemartlogistics

حمل اشتراکی یا گروپاژ در شرایطی است که میزان بار شما از حجم یک کانتینر کمتر است. در این صورت حمل بار دریایی به صورت اشتراکی و گروپاژ تا مقصد و بندرگاه مشخص صورت میگیرد. گروپاژ دریایی شیوه ای به صرفه برای حمل بار دریایی در شرایطی است که اجاره کامل یک کانتینر برای فرستنده صرف اقتصادی ندارد. تخلیه و بارگیری مجدد بار به همراه تعویض کشتی باری توضیحی است که برای این نوع حمل بکار میرود. برخی از بنادر امکان ارسال مستقیم بار به بندر شهید رجایی و دیگر بنادر ایران را ندارند.

مزایا و معایب حمل دریایی

بنادر و امکانات بندری و تجهیزات تخصصی زیادی توسعه یافته اند تا این نوع حمل و نقل بویژه در زمان تخلیه و بارگیری با اطمینان و سرعت بالا انجام شود. حمل با کشتی و جابه جایی محصولات از راه دریا یکی از روش های مقرون به صرفه برای جابه جایی کالاها به سایر شهرها یا کشورها می باشد. ضمناً روش حمل با کشتی یکی از روش های پرطرفدار در دنیا به شمار می رود.

محتویات و مندرجات بارنامه دریایی

به همین خاطر نیاز است قبل از آن کانتینر ها در کشتی های کوچک دیگری بارگیری شده سپس به مقصد http://www. transemartlogistics.com اصلی منتقل شوند. بعضی از افراد که کشتی و قایق برای خود خریداری می کنند به جای جا به جایی و تفریح با وسیله خود، آن را به دیگر سازمان ها و شرکت ها اجاره می دهند؛ به این کار همانطور که گفته شد چارترینگ می گویند. یک وارد کننده می تواند خود این مراحل را انجام دهد و یا اینکه به شرکت ها یا افراد ترخیص کالا واگذار نماید. این موضوع در مواقعی که قرار است محموله شما با کشتی و برای مسافت طولانی حمل شود اهمیت بیشتری پیدا می کند .

  • با توجه به پیشرفت علم و گذر زمان، بشر توانسته روش های حمل و نقل را تسریع بخشد و آن را در زمینه‌ های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بشناساند.
  • کشتی های باربری به صورت روباز طراحی شده و جز در موارد محدود به صورت مسقف نیستند.
  • امکان حمل و نقل ایمن کالاهای خطرناک و خطرناکی که در سایر خدمات حمل و نقل ممنوع است.
  • یک طرف که معمـولاً متصـدی حمـل و نقـل چنـدوجهی نامیـده می‌شود، نسبت به کل حمل و نقل مسئولیت دارد.
  • در سیستم حمل و نقل جاده‌ای و ریلی ممکن است که به جای وجه، از شما مدارک و اسناد معتبر نیز درخواست شود.
  • این نوع صنعت در جابجایی این گونه کالاها به خوبی عمل می کند و مقرراتی برای تضمین ایمنی کشتی، خدمه، محموله و محیط زیست دارد.

ما در مطالب مختلفی عنوان کرده ایم که مقرون به صرفه ترین روش ارسال لوازم منزل با کشتی و به صورت دریایی است. البته کشتی های آزاد نیز وجود دارند که با توافق با صاحب کالا و شرکت حمل نرخ را تعیین می کنند، که البته استثنا هستند. بارنامه دریایی به سندی اطلاق می شود که مشخصات کامل بار در آن ذکر شده باشد. بارنامه باید به امضا فرمانده کشتی یا ناینده اوکه بار را تحویل می گیرد، برسد و به موجب این بارنامه فرمانده کشتی تعهد می کند که بار را به مقصد حمل کند و به گیرنده تحویل دهد. در ادامه این مطلب مروری می کنیم بر اصطلاحات خاص در حوزه حمل و نقل دریایی تا مخاطب به خوبی با این اصطلاحات آشنا شود. به عنوان مثال در سال 2008 میلادی عربستان جهت نقل و انتقال محصولاتی چون گاز طبیعی ونفت خام اقدام به خرید یک کشتی مخصوص حمل نفت و گاز کرد که زمان جابجایی را چیزی حدود 80 درصد پیش می انداخت.

کالاهایی که به شکل فله و بدون بسته بندی هستند را توسط کشتی‌های مختص کالاهای فله حمل می‌کنند. این مدل از کانتینر دارای دیواره‌هایی است که می‌توان آنها را جمع کرد تا یک قفسه صاف برای حمل و نقل کانتینری اقلام مختلف ایجاد کرد. کانتینر پهلوباز که کانتینر تاشو نیز نامیده می‌شود برای حمل کانتنری کالاهایی با اندازه بزرگ مانند ماشین آلات سنگین، وسایل نقلیه، قرقره های بزرگ و تجهیزات ساختمانی مناسب هستند. شرکت حمل و نقل بین المللی اجاقی با ارائه به صرفه ترین و رقابتی ترین نرخ های حمل به تجار و بازرگانان محترم زمینه های حضور شما را در بازار های جهانی تسهیل می بخشد. به خاطر داشته باشید که محدودیت هایی برای حمل و نقل برخی از کالاها از طریق حمل و نقل دریایی وجود دارد. کالاهایی که خطرناک، فاسد شدنی و حساس هستند باید از طریق کانتینرهای مخصوصی که برای حمل این نوع کالاها طراحی شده اند حمل شوند.

حمل و نقل دریائی | transemartlogistics