خرید مادربرد فروش بهترین انواع مادربورد + لیست قیمت بروز | asusmag

هر سوکت تنها برای استفاده از نسل خاصی از پردازنده‌ها طراحی می‌شود و امکان استفاده از نسل‌های مختلف بر روی یک سوکت وجود ندارد. مثلا سوکت LGA1200 تنها از نسل 10 و 11 پردازنده‌های مجله خبری محصولات ایسوس اینتل پشتیبانی می‌کند و امکان نصب پردازندۀ نسل 12 بر روی سوکت LGA1200 وجود ندارد. نظرات و پیشنهادات خود را می توانید بصورت کامنت در صفحه رسمیاینستاگرام رایانه کمکقرار دهید.

پنل پشتی مادربرد را کنترل کنید و ببینید کدامیک از موارد زیر را دارد. به طور مثال usb3.1 بهتراست از usb های قدیمی تر و یا خروجی تصویر HDMI جدیدتر است از VGA یا Display port اما باید دقت کنید مانیتور شما کدام خروجی تصویر را پشتیبانی می کند. درنتیجه باتری برای ذخیره‌سازی اطلاعات مانند ساعت، کاربرد خواهد داشت.

http://738sms.ir

اما نکته قابل‌تامل اینجاست که کامپیوترهایی که زمان بیشتری خاموش هستند، بیشتر از انرژی باتری استفاده می‌کنند. به‌هیچ‌وجه باتری‌ها عمر دائمی ندارند و پس از گذشت یک‌زمان مشخص، به تعویض نیاز پیدا خواهند کرد. عمر مفید باتری‌های CMOS نیز، محدود است و معمولاً بیش از ۱۰ سال عمر نمی‌کنند. و پس از اجرای آزمایشی روشن شدن، سخت‌افزار کامپیوتر را به صورت اولیه راه می اندازد. درواقع می توان گفت مادر برد UEFI، جهت بهینه‌سازی BIOS استفاده می‌شود.

  • مدار Voltage Regulator Module یا VRM ولتاژ ورودی PSU رو برای قطعه‌های مادربرد تصفیه می‌کنه مثلا ولتاژی ورودی 12 ولت رو به ولتاژ خروجی 1 تا 1.4 ولت تبدیل می‌کنه تا به CPU منتقل کنه.
  • بدین ترتیب محدودیت‌هایی در استفاده‌ی هم‌زمان از تمامی درگاه‌های مادربرد وجود دارد.
  • دوم اینکه مسیری را فراهم می‌کند تا اجزا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
  • بنابراین هرچه تعداد کارت‌هایی که به پردازنده متصل می‌شوند، بیشتر باشد، به همان نسبت از تعداد خطوطی که به هر کارت اختصاص می‌یابد، کاهش می‌یابد.
  • به عنوان مثال، برای خرید مادربرد گیمینگ اینتل هزینۀ بالاتری نسبت به مادربردهای دیگر باید بپردازید، اما در عوض خدمات گارانتی و پشتیبانی تیم اینتل را خواهید داشت.

اگر در حال حاضر مادربرد نسل ۱۲ دارید و می‌خواید پردازنده نسل ۱۳ روش ببندید، مشکلی پیش نمیاد. چیپست نرم‌افزار و سخت‌افزار مادربردی است که با هم ترکیب می‌شود تا همه اجزای مختلف با هم ارتباط برقرار کنند. این بخش برای ارتباط فن پردازنده با برد اصلی به کار می‌رود، سیم فن سی‌پی‌یو به این قسمت متصل می‌شود.

تماس با رایانه کمک

در واقع مادربرد و اندازه کیس، میزان ارتقای رم و CPU سیستم شما را تعیین می‌کند. برد اصلی یا بردپایه، معروف به مادربرد یکی از مهم‌ترین اجزای سخت‌افزاری در انواع سیستم هاست. از موبایلی که در دستان شما قرار دارد تا کامپیوتر شخصی شما و حتی تلویزیون ها همگی دارای این قطعه هستند. قسمت‌های الکترونیکی مختلفی که با مدارهای گوناگونی به هم متصل شده‌اند.

ASUS TUF GAMING H670-PRO WIFI D4 ATX Motherboard