خرید و قیمت انواع حافظه و هارد کامپیوتر جهان بازار | asusmag

همچنین در بخش پرسش و پاسخ می‌توانید پرسش‌های خود را مطرح کنید، تیم زومیت و کاربران در اسرع وقت به پرسش‌های شما پاسخ خواهند داد. پارسیان کامپیوتر مرکز فروش محصولات آی تی و اعلام مجله خبری محصولات ایسوس قیمت کالای دیجیتال به مصرف کنندگان با بیشتر از 20 سال سابقه در این حوزه می باشد. برای یادگیری صفر تا صد این حوزه به آموزش جامع تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ نماتک مراجعه کنید.

  • اما هاردهای SSD دیگر این مشکل را ندارند و طول عمر بیشتری نیز دارند.
  • در تیا آی تی تنوع بالایی از هارددیسک اینترنال با قیمت منصفانه همراه با گارانتی اصلی عرضه شده‌ است.
  • این بخش وظیفه کنترل بخش مکانیکی هارد را بر عهده دارد و به نوعی پردازنده هارد محسوب می شود.
  • به همین منظور از زبان مخصوصی برای ارتباط با مادربورد استفاده می کنند.
  • بیشترین ظرفیت یک هارد درایو ۱۰ ترابایت مربوط به BarraCuda Pro می‌ باشد که شرکت سیگیت در حال حاضر به بازار عرضه کرده است.
  • در حال حاضر در بازار کشورمان، محصولات تولید کنندگانی از جمله سیگیت، وسترن دیجیتال و توشیبا عرضه می‌شود.

دسترسی راحت و آسان کاربران یک شبکه محلی به اطلاعات روی هارد اکسترنال NAS را می‌توان مهم‌ترین مزیت این نوع هارد دانست. از هارد NAS می‌توان برای ذخیره‌سازی اطلاعات و تهیه پشتیبان استفاده کرد. با توجه به کارکرد خاص و قیمت بالا این هارد‌ها به کاربران عادی به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. هارد دیسک تحت شبکه که با نام NAS نیز شناخته می‌شوند، برای استفاده در محیط شبکه خانگی یا اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. NAS کار ذخیره‌سازی اطلاعات را بر پایه فایل انجام می‌دهد و دسترسی به داده‌ها را برای کاربران تحت شبکه از طریق اتصال اینترنت فراهم می‌کند.

انواع هارد دیسک اینترنال و اکسترنال کامپیوتر

به عنوان مثال، SSD اولیه ممکن است شامل سیستم عامل و نرم افزار نصب شده باشد و یک هارد HDD ثانویه ممکن است برای ذخیره اسناد، دانلودها و فایل های صوتی یا تصویری استفاده شود. دستورها همراه با داده‌های ارسالی یا دریافتی از هارد دیسک، توسط Disk Controller (کنترل کننده دیسک) تفسیر می‌شوند. قسمت داخلی هارد دیسک‌ها معمولاً مهر و موم شده هستند تا از ورود گرد و غبار به داخل، و اختلال در کار قطعات جلوگیری شود. همچنین در داخل هارد دیسک‌ها یک فیلترینگ هوا برای فیلتر و خارج کردن گرد و غبار، جاسازی می‌شود. شاید برای شما هم سوال باشد وظیفه هارد در کامپیوتر چیست؟ هارد دیسک یکی از قطعات اصلی و معمولا بزرگترین سخت افزار ذخیره سازی اطلاعات هر کامپیوتری می‌باشد. هزینه و قیمت کم و سرعت نسبتاً زیاد هارد های اینترنال از مزایای آن و مقاومت کم آن ها در برابر شرایط محیطی (مانند ضربات) و احتمال از دست رفتن داده های نوشته شده از جمله معایب هاردهای اینترنال شناخته می شود.

هارد Klevv Neo مدل SSD 480GB

این نوع از هاردها بدلیل نداشتن دیسک گردان سرعت بسیار بالاتری دارند و همین موضوع از آسیب رساندن به هارد دیسک نیز جلوگیری می‌کند. اگر HDD خریده باشید و یا از آن استفاده کرده باشید، می‌دانید زمانی که دستگاه روشن است نباید لپ تاپ و یا کامپیوتر خود را تکان دهید. اگر سیستم خود را تکان دهید، دیسگ گردان هارد نیز تکان می‌خورد و هارد دچار مشکل و درنهایت خرابی می‌شود.

Seagate SkyHawk ST8000VX0022 Internal Hard Drive – 8TB

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید. اگر این محصول را قبلا از نگارشاپ خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد. این مدارات الکترونیکی یک میدان مغناطیسی بر روی سطح دیسک (برای خواندن) و یک میدان مغناطیسی نیز بر روی بیت‌ها که البته با میدان اولی متفاوت است(برای نوشتن)ایجاد می‌ کنند. پروتکل AHCI (مخفف Advanced Host Controller Interface) با بهبود درگاه SATA انتقال اطلاعات بین حافظه و مادربورد را سریع تر می کند. این رابط امکان انتقال اطلاعات از طریق چیپست مادربورد و پردازنده را دارد و می توان آن را به هر دو درگاه متصل کرد.

http://738sms.ir