خرید و قیمت هارد کامپیوتر ترب | asusmag

خواندن به این صورت است که قطب های مغناطیسی (N یا S) هر یک از مکان های داده را حس کرده سپس معادل صفر یا یک آن را برمی گرداند . سپس کنترل کننده مرکزی داده های خوانده شده را به دیسک کنترلر باز می گرداند تا مورد پردازش قرار مجله خبری محصولات ایسوس گیرند . هارد دیسک اجزاء و قطعات مختلفی دارد که همگی آن ها در کنار هم داده ها را ذخیره کرده یا جابجا می کنند . از طریق بخش راهنمای خرید می‌توانید محصولات برتر بازار که زومیت آن را توصیه می‌کند را نیز مشاهده کنید.

  • البته ممکن است شرایط محیطی نیز در از بین درفتن این داده ها اثر بگذارد .
  • در سال 1971 میلادی شرکت General Digital Corporation آغاز به کار کرد، این شرکت پس از چند سال با نام Western Digital فعالیت خود را ادامه داد و به یکی از برندهای محبوب در زمینه تولید هارد دیسک تبدیل شد.
  • HDD ها می توانند داده های زیادی را در خود ذخیره کنند و به دلیل قیمت مناسب طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند.
  • ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.
  • کمپانی آمریکایی سیگیت یکی از برترین تولیدکنندگان در زمینه تولید هارد دیسک است که شما می توانید از محصولات آن با اطمینان خاطر بسیار بالا استفاده نمایید.
  • اگرچه ممکن است یک هارد دیسک همچنان به عنوان حافظه اصلی رایانه استفاده شود، نصب آن به عنوان درایو دیسک ثانویه معمول است.

طول این هاردها ۱۴۶ میلیمتر، عرضشان ۱۰۱.۶ میلیمتر و ارتفاعشان در دو اندازه ۱۹ یا ۲۵.۴ میلیمتری در دسترس هستند. قسمت داخلی هارد دیسک ها معمولاً مهر و موم شده هستند تا از ورود گرد و غبار به داخل ، و اختلال در کار قطعات جلوگیری شود . همچنین در داخل هارد دیسک ها یک فیلترینگ هوا برای فیلتر و خارج کردن گرد و غبار ، جاسازی می شود .

هارد دیسک وسترن دیجیتال Blue WD20EZAZ ظرفیت 2 ترابایت

مانند تمامی اجزای کامپیوتر، هارد دیسک ها نیز به دلیل مصرف انرژی و حرکات مکانیکی متعدد به مرور زمان گرم می شوند. پلاتر ها تمامی اطلاعات را به صورت دائمی در خود ذخیره می کنند، معمولا در هر هارد دیسک بیش از یک platter وجود دارد. بخش مکانیکی شامل دیسک های گردان یا پلاتر می باشد که مهمترین بخش یک هارد است؛ اطلاعات و داده ها بر روی این دیسک ها ذخیره می شود و طبیعتا هر چه تعداد آن ها بیشتر باشد،هارد بزرگتر ولی پرظرفیت تر خواهد بود.

هارد Klevv Neo مدل SSD 480GB

هارد کامپیوتر وسترن دیجیتال گرین 2T یکی از بهترین ها در این می باشد که در تنوع ها با کاربری های متفاوت توانسته بخش بزرگی از بازار ذخیره سازهای دیسک درایور را به خود اختصاص دهد. مدل گرین وسترن دیجیتال که برای کاربری های عمومی مورد استفاده است در بین اکثر کاربران کامپیوتر مورد محبوبیت خاصی است . ظرفیت دو ترابایت این مدل با سرعت دیسک 5400 دور در دقیقه و مقدار حافظه کش 64 مگابایت باعث شده علاوه بر قیمت مناسب برای کاربری های عمومی نیز بسیار مفید باشد .

انتهای بازوی متحرک شامل یک آهن ربای قوی و موتوری به اسم Voice coil می باشد؛ این موتور وظیفه دارد بازوی متحرک را با سرعت بالا حرکت دهد. بازوی متحرک وظیفه دارد قسمت هد هارد را از بخش مرکزی پلاتر تا بخش کناری پلاتر جا به جا کند، این ویژگی موجب می شود هد به تمامی قسمت های حافظه دسترسی داشته باشد. اما نکته ی قابل توجه این است که هاردهای internal خود نیز به دو دسته ی HDD و SSD تقسیم می‌شوند. هاردی که می خرید بهتر است از قابلیت S.M.A.R.T پشتیبانی کند (که معمولاً این قابلیت را دارند) تا اشکال یابی هارد در آینده ساده تر باشد. کار این قسمت خواندن و نوشتن داده ها به صورت ۰ و ۱ (باینری) بر روی قسمت های بسیار ریز موجود در دیسک می باشد .

http://738sms.ir