دلایلی برای خرید M2 iPad Air به جای iPad Pro OLED

reasons to buy the M2 oPad Air instead of OELD iPad Pro

اپل اوایل این هفته میزبان رویداد Let Loose خود بود تا مدل‌های مورد انتظار آیپد پرو OLED و M2 iPad Air خود را معرفی کند. هر دو آی‌پد در خط تولید، سهم نسبتاً خوبی از پیشرفت‌ها را دریافت کرده‌اند، اما دلایل مختلفی وجود دارد که چرا M2 iPad Air باید در مقابل مدل OLED قرار گیرد. در حالی که نمایشگر OLED در مدل‌های «Pro» چیزی است که کاربران مدتی است خواستار آن بوده‌اند، «Air» به شما این امکان را می‌دهد که همان کار را انجام دهید اما با قیمت بسیار پایین‌تری.

M2 iPad Air علیرغم کمبود ویژگی ها، هنوز انتخاب بهتری نسبت به iPad Pro OLED است

اگر در آستانه خرید یک آی‌پد جدید هستید، ما فهرستی از دلایل بهتر بودن آی‌پد ایر M2 از «پرو» را انتخاب کرده‌ایم. در کمال تعجب، اپل نسخه 13 اینچی جدیدی از iPad Air را نیز عرضه کرده است که فرآیند تصمیم گیری را بسیار آسان تر می کند. این به ما امکان می دهد مقایسه ای مستقیم بین مدل های iPad Air و iPad Pro را به تصویر بکشیم.

نمایش دادن

اپل آی‌پد پرو را با فناوری جدید OLED پشت سر هم معرفی کرد و پنل‌ها نه تنها تیز هستند، بلکه دقت رنگ دارند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند. در حالی که این فناوری در زیر کاپوت پیشرفته است، صفحه نمایش شبکیه چشم مایع با رنگ واقعی و پشتیبانی از رنگ گسترده P3 می تواند کمابیش نتایج مشابهی را ارائه دهد. هنرمندان، سازندگان و ویراستاران حرفه‌ای می‌توانند از صفحه نمایش OLED در مدل‌های Pro استفاده کنند، اما دانش‌آموز عادی به سختی متوجه تفاوت می‌شود. اگر آیپد ایر 13 اینچی را انتخاب کنید، گزارش شده است که نمایشگر آن 20 درصد روشن تر از مدل های 11 اینچی آیپد ایر است.

دلایلی برای خرید M2 oPad Air به جای OELD iPad Pro

کارایی

آی‌پد ایر با تراشه M2 ارتقا یافته است، همان پردازنده‌ای که قبل از معرفی نسخه OLED، مدل‌های Pro را تامین می‌کرد. این تراشه برای کنترل هر برنامه ای که به آن پرتاب می کنید بسیار سریع است. این می‌تواند در ویرایش ویدیو، ایجاد رندرهای سه بعدی، اجرای بازی‌های گرافیکی فشرده، و عملاً هر چیزی که مدل‌های جدید آی‌پد پرو قادر به انجام آن هستند، سریع کار کند. تراشه M4 در مدل‌های OLED iPad Pro برای آی‌پد بسیار زیاد است، زیرا این شرکت هنوز ویژگی‌هایی را معرفی نکرده است که می‌توانند از مزایای سخت‌افزاری بهره ببرند.

iPadOS

با وجود iPadOS 18، واقعاً مهم نیست که کدام مدل را انتخاب کنید زیرا مجموعه ویژگی‌ها در Air و مدل‌های Pro یکسان خواهد بود. اپل برخی از ویژگی های انحصاری را به این ترکیب اضافه کرده است، اما اکثر مردم از آنها استفاده نمی کنند، از جمله برنامه های New Final Cut Pro و Logic Pro. iPadOS همان تجربه را در سراسر صفحه ارائه می دهد، و با iPad Pro OLED، تنها چیزی که به دست می آورید عملکرد کمی سریعتر است که به نظر شما قابل چشم پوشی است. در زمان عرضه، هر دو مدل iPadOS 17 را با ویژگی‌های یکسانی اجرا خواهند کرد.

آی پد

قیمت گذاری

این یکی از مهم ترین دلایلی است که کاربران باید M2 iPad Air را در مقایسه با iPad Pro OLED دریافت کنند. آیپد پرو 11 اینچی OLED با قیمت 999 دلار و آیپد ایر 599 دلار قیمت دارد و باید 1299 دلار برای آیپد پرو 13 اینچی OLED و 799 دلار برای آیپد ایر 13 اینچی M2 بپردازید. این نشان می‌دهد که شکاف قیمت بین این دو مدل بسیار زیاد است و ابزاری که ارائه می‌دهند کمابیش مشابه است، با چند امتیاز اضافی که به سمت مدل‌های «Pro» متمایل است.

خدمات رفاهی

هر دو مدل آیپد دارای مجموعه لوازم جانبی مخصوص به خود مانند صفحه کلید جادویی و پشتیبانی از قلم اپل هستند. این بدان معنی است که iPad Air به اندازه مدل های iPad Pro یک رایانه است. علاوه بر این، شما همچنین دارای Touch ID در دکمه پاور و دوربین جلو در حالت افقی، مشابه مدل‌های «Pro» هستید. در مورد عمر باتری، همه مدل های iPad Air و OLED iPad Pro دارای عمر باتری یکسانی هستند و اپل ادعا می کند 10 ساعت وب گردی از طریق Wi-Fi و پخش ویدیو دارد. از این پس این عوامل هنگام تصمیم گیری ناچیز هستند.

دلایلی برای خرید M2 oPad Air به جای OELD iPad Pro

در نهایت، همه چیز به نیازها و نیازهای شما بستگی دارد، بسته به بودجه شما نیز. اگر به ویژگی هایی مانند فناوری ProMotion 120 هرتزی، شناسه چهره، اسکنر LiDAR یا دوربین کمی بهتر نیاز دارید، آیپد پرو OLED ممکن است انتخاب مناسبی باشد که نیازهای شما را برآورده می کند. با این حال، علیرغم این مصالحه ها، M2 iPad Air در مقایسه با iPad Pro OLED هنوز یک معامله بهتر است.

این داستان را به اشتراک بگذارید

فیس بوک

توییتر

منبع: https://wccftech.com/reasons-to-buy-m2-ipad-air-instead-of-oled-ipad-pro/