راهنمای خرید مادربرد رایانه کمک 9099071540 حل مشکلات کامپیوتری و تلفن همراه | asusmag

باسلام.ممنون از اطلاعات وتصاویر واضح ومفیدتون.مستدام وپایدار باشید.. سلام، ممکنه پاور یا یکی از سخت‌افزارهای دیگر سوخته باشه، باید توسط یک متخصص بررسی بشه. سلام، ممنون از پیشهادتون، تلاش‌مون اینه که در آینده محتوای ویدئویی هم به مقالات اضافه کنیم. سلام، خیلی خوشحالم که این آموزش برای شما مفید بوده و ممنون که نظرتون رو باهامون به اشتراک گذاشتید.

http://738sms.irروی این نوع مادربرد 370 پین پردازنده وجود داره و از پردازنده‌های Celeron، Intel Pentium II، Via Cyrix III و Via C3 پشتیبانی می‌کنه. این مادربردها در پکیج PGA وجود دارن و سرعت باس اون‌ها بین 66 تا 133 مگاهرتز هستش. این نوع مادربرد معمولا هدرهای فن زیادی داره که از اون‌ها برای اتصال فن‌های بدنه، رادیاتورها و خنک‌کننده‌های مایع استفاده میشه. همچنین پورت‌های ساتای اون‌ها زیاده و با استفاده از اون‌ها میشه ظرفیت حافظه‌ی سیستم رو بیشتر کرد. این مادربرد ها، تعداد 478 پین دارند و به نام پنتیوم 4 شناخته می شود.

تقریباْ همه‌ی اجزای آن در تمام مادربردهای دیگر وجود دارد و تنها از نظر شکل و شمایل متفاوت هستند. یکی از اجزای مهم و تاثیرگذاری که اسلات اختصاصي آن بر روی مادربرد نصب است باتری کوچکی به نام سیماس است. وظیفه این باتری تغذیه مادربرد برای نگه‌داری اطلاعات است.نگهداری و محاسبه زمان و تاریخ سیستم، در مدتی که سیستم خاموش است بر عهده این باتری ست. سخت‌افزارهایی که عملکرد سیستم رو بالا میبرن روی مادربردی سوار میشن که از اون قطعه‌ها پشتیبانی کنه. 478 پین دارن و برای پردازنده‌های Pentium 4 طراحی شدن، مادربردهای سوکت 478 با اسم سوکت N هم شناخته میشن.

حافظه‌ها تنها قطعه‌ای نیستند که به پردازنده متصل می‌شوند

سوالپاسخقطعات مختلف کامپیوتر چگونه به مادربرد متصل می‌شوند؟انواع اجزا سیستم کامپیوتری مانند، سی پی یو، کارت گرافیک، کارت صدا، رم و غیره از طریق اسلات‌ به مادربرد متصل می‌شوند. در واقع اسلات محل قرارگیری این قطعات است.انواع مادربردها به چند دسته تقسیم می‌شوند و ویژگی‌های آن‌ها چیست؟مادربرد ATX، با اندازه‌ بزرگ‌ مناسب برای کارهای حرفه‌ای است. پورت audio برای هدفون و اسپیکر، پورت PS/2 برای کیبورد و موس و پورت LAN، برای شبکه و مودم، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مادربرد ایسوس مدل PRIME H610M-A D4 ا Asus PRIME H610M-A D4 Motherboard

پس شما نیز همین حالا به جمع اعضای ویژه‌ی همیار پیوسته و به تمام آموزش‌ها و امکانات پریمیوم سایت دسترسی داشته باشید، این یک سرمایه‌گذاری عالی روی آینده‌ی کاری و حرفه‌ای شماست… اگر قصد دارید قطعات سخت افزاری داخل کیس را از نزدیک مشاهده کنید سعی کنید قطعات را از لبه آن مجله خبری محصولات ایسوس ها به دست بگیرید، این قطعات بسیار حساس هستند و الکتریسیته ساکن دست میتوانید به آن ها آسیب برساند. فهمیدن مدل مادربورد از روی چیپروی چیپ مادربورد بگردید تا کد ۴ رقمی پیدا کنید. این کد می‌تواند با یک حرف شروع شود و سه عدد در ادامه آن بیاید ممکن است یک کد ۴ رقمی باشد.

  • آیا می‌دانید بازار جهانی مادربرد چقدر بزرگ است؟ ارزش بازار جهانی مادربرد در سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۲.۹۰۰ میلیون دلار بوده و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۶ به ۱۴.۲۳۰ میلیون دلار برسد.
  • معمولاً به هر VRM یک فاز گفته می‌شود و وجود چندین فاز ضروری است؛ زیرا به‌تنهایی نمی‌توانند جریان کافی را برای پردازنده‌های مدرن تأمین کنند؛ مادربرد مورد نمایش دارای هشت VRM است و سیستم «هشت‌فاز» نامیده می‌شود.
  • مهم این است که چه تعداد اثر در کل مجموعه به‌کاررفته‌است و اینکه که آن‌ها چقدر از هم جدا و عایق هستند؛ وجود عایق از تداخل آن‌ها با یکدیگر جلوگیری می‌کند.
  • مادربرد ایسوس مورد بررسی این مقاله از تراشه‌ی Nuvoton NCT6791D بهره گرفته و همه‌ی کانکتورهای کوچک برای فن‌ها و حسگرهای دما را ارائه می‌دهد.
  • اما این موضوع همیشه و برای همه مدل های مادربرد صدق نمیکنه و ممکنه مدل مادربرد کوچکتری باشه که نسبت به نوع بزرگتر خود قابلیت ها بیشتری داشته باشه و در واقع این قابلیت های مادربرد کوچکتر در نوع بزرگتر تعبیه نشده باشه.