سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

ناگفته نماند که گوگل از مقالاتی که دائما بروز و آپدیت می‌شوند، از مقالات همیشه سبز یا (Evergreen Content) یاد می‌کند و ارزش و بهای بالایی برای آنها لحاظ خواهد کرد. شاید تجربه چندی از دانشجویانی که در این مسیر با ما هم قدم شده‌اند، در تصمیم گیری درست کمک شایانی به شما کند. در نهایت اگر این ارتباط صمیمانه ادامه پیدا کند، اعتبار سایت شما نزد گوگل بیشتر و بیشتر و آشنایی سایت شما با گوگل به رفاقتی پایدار تبدیل خواهد شد.

اسکیما به طور مستقیم روی CTR تاثیر مستقیم می‌گذارد و می‌تواند صفحه سایت را از باقی نتایج متمایز سازد. ساختار پیلارکلاستر که به ساختار خوشه‌ای نیز معروف است، به بررسی یک موضوع از دیدگاه‌های متفاوت، در صفحات جداگانه و به صورت تخصصی می‌پردازد. ساختار بدین صورت است که در یک مقاله جامع به تمامی عناصر پرداخته خواهد شد و برای توضیحات بیشتر هر بخش، به صفحه مربوط لینک‌دهی خواهد شد. عمل لینک‌دهی به صورت بالعکس و از سمت زیر شاخه‌ها نیز صورت می‌گیرد. سپس مخاطبان هدف خود را بشناسید و با جمع‌بندی و استراتژی درست اقدام به تولید محتوا کنید. آنالیز رقبا می‌بایست به طور مرتب و ماهیانه انجام گیرد و کوچکترین اقدام آنها می‌بایست با عکس‌العمل سایت شما همراه باشد.

این جریمه‌ها گاهی مستقیما از سمت الگوریتم‌ها بر روی سایت اعمال می‌شود و گاهی از سوی مدیران ارشد گوگل به طور دستی روی سایت پیاده می‌شود. در این قسمت به چند عامل تاثیرگذار در رتبه و جایگاه صفحات اشاره کردیم. با مراجعه به مقاله تمامی فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل می‌توانید با تمامی این فاکتورها آشنا شوید. در نتیجه کاربران سریعا این صفحه را بسته و وارد سایت دیگری می‌شوند. در صورت مکرر بودن این کار توسط کاربران، به اصطلاح نرخ پرش سایت افزایش یافته و کم‌کم رتبه صفحه افت خواهد کرد. دامین آتوریتی که با نماد DA نمایش داده می‌شود، عددی مابین 1 تا 100 است که هرچه این عدد بالاتر باشد، دامنه سایت از اعتبار بیشتری نزد گوگل و سایر موتورهای جستجو برخوردار خواهد بود.

  • محتوا‌ی سایت می‌تواند شامل متن، تصویر، صوت، ویدئو، فایل‌هایی مثل PDF و غیره باشد؛ اما صرف نظر از قالب و فرمت، محتوا‌‌ها از طریق لینک‌ها پیدا می‌شوند.
  • گوگل ابزاری مفید برای ارزیابی سرعت بارگذاری صفحه ایجاد کرده است که با توجه به پیشنهادهای آن می‌توانید بارگذاری صفحه‌های وب‌سایت خود را سریع‌تر کنید و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنید.
  • همانطور که می‌دانید، روزنامه‌ها از وسط تا شده‌اند و فقط نیمه بالایی آن‌ها قابل مشاهده است؛ یعنی نیمه بالای تا.
  • بنابراین آنها می توانند در زمان شما صرفه جویی کنند و برتری رقابتی به شما بدهند.
علاوه بر این بسیاری از این تکنیک ها منسوخ شده اند و به کار گیری آن ها نه تنها رشدی ایجاد نخواهد کرد، بلکه حساسیت گوگل نسبت به فعالیت های کلاه سفید را هم کم رنگ تر می کند. هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر و بیشتر دیده شوند، احتمال بیشتری برای جلب توجه و جذب مشتریان بالقوه به کسب و کار خود خواهید داشت. یکی از ابزار هایی که تعداد بک لینک های هر وبسایت را با دقتی بالا تخمین می زند، Ahrefs است. با استفاده از این ابزار می توانید به تعداد بسیار بالایی از لینک های هر وبسایت دسترسی پیدا کنید. مشکلی که در ابتدا ابزار Ahrefs داشت، پولی بودن آن از بدو استفاده بود.

ساختار صحیح URL یا آدرس صفحات در سئو سایت

در این بخش، به اهمیت محتوا در سئو پرداخته و نکاتی را برای بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو آورده‌ایم. همچنین از کلمات کلیدی LSI برای بهبود رتبه‌بندی صفحات در نتایج جستجو سخن می‌گوییم. محتوا به عنوان روح وب‌سایت، نقش بسیار مهمی در جذب کاربران و مخاطبین دارد. محتوای جذاب، ارزشمند و با کیفیت، کاربران را مجذوب می‌کند و موتورهای جستجو نیز به آن توجه می‌کنند و صفحات را بر اساس کیفیت و ارزش محتوا رتبه‌بندی می‌کنند. عبارت سئو (Search engine optimization) SEO و به معنای بهینه‌سازی صفحات سایت بهینه‌سازی صفحات برای موتورهای جستجو می‌باشد. سئو سایت مجموعه فرآیندی است که به یک وب‌سایت کمک می کند تا در رتبه بالاتر نتایج جستجو قرار گیرد.

موتورهای جستجو همواره در حال فعالیت در جهت بهبود بخشیدن به تکنولوژی به منظور بررسی عمیق‌‌تر در وب و بازخورد بهتر نتایج از کاربران هستند. سئو محلی برای هر کسب و کاری که بصورت فیزیکی کار خود را انجام می دهد یا کسب و کارهایی که به صورت محلی خدمات و محصول خود را ارائه می کنند مهم است. سئو محلی مجموعه فعالیتهایی است که با انجام آن ها، زمانیکه کاربران به دنبال خدمات و محصولات شما با قصد یافتن نزدیک ترین ها هستند، موتورهای جستجو نتایج مناسب و نزدیک را به آن ها نشان می دهد.

الکسا ابزاری است برای رتبه بندی وبسایت ها که از سال 1996 توسط وبسایت آمازون ارائه شده و متاسفانه در ایران اهمیت زیادی پیدا کرده است. این وبسایت در سال 2021 اعلام کرد تا سال آینده به کار خود خاتمه می دهد. تمامی فعالیت هایی که برای بهبود رتبه، خارج از وبسایت انجام می شود، سئو خارجی یا Off Page است. چه سوشال مدیا مارکتینگ، چه تبلیغات برای شناسایی و سرچ بیشتر برند و چه فرایند لینک بیلدینگ و رپورتاژ آگهی. نوعی کد HTML است که برای شرح متنی تصاویر استفاده می شود و برای سئو محتوا می تواند مفید باشد.

سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

از آنجایی که سئو یه کار تخصصی است و مستقیماٌ با جذب مشتری و بازدیدکننده سر و کار دارد، یکی از مشاغل پردرآمد دنیاست. در این مقاله سعی داریم شما را در راه انتخاب بهترین شرکت های سئو در ایران و چالش های احتمالی که امکان دارد با آن مواجه شوید آشنا کنیم. استفاده از تکنیک هایی مانند نگارش متون و عناوین جذاب، عبارات Call To Action مناسب و به جا، تصاویر مناسب و … می تواند به بهبود نرخ تبدیل کمک کند.

محتوای خوب باتوجه به حوزه کاری سبب می‌گردد که اعتمادسازی بهتر و سریعتر ایجاد گردد و گوگل نیز به طبع آن، رتبه و جایگاه بالاتری به شما اختصاص می‌دهد. در هنگام تحقیق کلمه کلیدی، با برخی از کلمات روبرو می‌شوید که می‌بایست در یک صفحه از آنها استفاده گردد. به عبارت دیگر، کاربر با جستجو این کلمات به دنبال یک هدف می‌باشد و یک منظور را دارد.

مشاهده نتایج حاصل از سئو به چه مقدار زمان نیاز دارد؟

به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیق در مورد کلمات کلیدی از عوامل اصلی بهینه‌سازی محتوا هستند و سرعت بارگذاری سایت و سازگاری با موبایل از دیگر فاکتورهای مهم سئوی سایت هستند. در ادامه این راهنما مهمترین فاکتورهای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل را مرور خواهیم کرد. زمانیکه عبارت “سئو” را در گوگل جستجو میکنیم با تعداد بیشماری صفحه و مقاله مختلف مواجه میشویم که هریک تعاریف و مفاهیم متفاوتی را برای آن ارائه کرده است. به عنوان یک تعریف ساده میتوان گفت، سئو یعنی موتورهای جستجو را قانع کنیم تا سایت ما را در صفحه اول نتایج جستجو به کاربران نمایش دهند.