شیر اطمینان چیست ؟ بلوبلاگ | kasrasaran

در مخازن ژاکت دار، سیفتی ولو فشار را مهار کرده، مانع انفجار می شود و الیه محافظ یا ژاکت باعث تثبیت دما می شود. خطوط لوله در قسمت های مختلف استفاده می شوند که بر اساس کارکردشان، شیر هایی با ظرفیت های متفاوت در این سیستم نصب می شوند. حرارت مثل حرارت مشعل های گازی در سیستم خطوط انتقال مایع سرد می تواند باعث مسدود شدن آن شود. این امر فشار روی خطوط لوله را زیاد می کند و خطر انفجار یا ترکیدگی لوله، سیستم را تهدید می کند.

شیر اطمینان سایز 1 اینچ CS CASE

سروکار دارند، استفاده از شیر اطمینان یا ایمنی (Safety Valve ) مرسوم است. در واقع این نوع از شیرهای صنعتی.به منظور افزایش ایمنی محیط کار و همچنین جلوگیری از انفجار در واحدهای صنعتی استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی و بررسی انواع شیر اطمینان یا ایمنی،خواهیم پرداخت.. ریلیف ولو (Relief Valve) یک شیر فشار شکن خودکار است که در صورت افزایش فشار سیستم به طور خودکار باز می شود.

جهت استعلام قیمت و موجودی شیرآلات بخار و ایمنی با کارشناسان ولو ایران تماس حاصل فرمایید. همانطور که میدانید، زودپزها نوعی از قابلمه های آشپزی هستند که در زمان پخت غذا یک درصد فشار بر روی آن ها قرار می گیرد. سیستم آشپزی تحت فشار در این نوع قابلمه این اجازه را می دهد با بالا رفتن دما بیش از 100 درجه سانتیگراد روند پخت غذا سریعتر صورت بگیرد.

شیر اطمینان چیست ؟ بلوبلاگ | kasrasaran معمولاً سیفتی ولو با حدود 10 درصد بیش از ظرفیت فشار تعیین شده مخزن یا خط لوله شروع به تخلیۀ سیال می کنند. در طراحی ریلیف ولو باید توجه داشت که وظیفۀ شیر تنها تخلیۀ سیال نیست. بلکه این عملکرد باید به سرعت اتفاق افتاده و بتوانند حجم زیادی از سیال را در کمترین زمان ممکن به بیرون هدایت کنند. شیر اطمینان یا ریلیف ولو و سیفتی ولو شیری یک طرفه است که در خطوط جریان یا مخازن نصب شده و به عنوان یک وسیلۀ کنترل ایمنی سیستم شناخته می‌ شود. وظیفۀ اصلی این شیرها کنترل فشار سیال در داخل خطوط لوله و یا مخازن ذخیره سازی است. به طوری که اگر فشار سیال، از محدودۀ تعیین شده بالاتر برود، باید شیر به صورت خودکار باز شده و فشار اضافی را تخلیه کند.

  • در این لوازم، وقتی حجم آب گرم زیاد می شود، این شیر شروع به کار کرده و سطح ایمنی تجهیزات را باال می برد.
  • سیستم اتوماتیک توسط فشار استاتیک در مخزن پر از مایع به کار انداخته می شود برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید .
  • در این مقاله قصد داریم توضیحی کلی از شیرهای اطمینان را با هم مرور کنیم.
  • شیرهای اطمینان استاندارد معمولاً از فولاد کربنی برای دماهای متوسط استفاده می کنند.

درون سیستم به اندازه عادی بازگشت، فنر مجدد دریچه شیر را بسته و سیستم به کار خود ادامه می‌دهد. ممکن است با رویداد شرایط ویژه در سیستم، فشار وارده بر مخزن به میزان خطرناکی افزایش یابد، بکار گیری انواع شیر اطمینان یا سیفتی ولو از بهترین راه حل ها برای جلوگیری از بروز حوادث فاجعه بار در سیستم است. انواع سیفتی ولو یا شیراطمینان برنجی با ضریب اطمینان و امنیت بالا از جمله انواع شیرآلاتی است که در حوزه های صنعتی مختلف بسیار پرکاربرد می باشد. از مزایای ویژه شیر اطمینان برنجی می توان به عدم فرسایش و زنگ زدگی و مقاومت بالای آن اشاره کرد که این شیر را به وسیله ای قابل اطمینان برای انواع سیستم های گرمایشی ، دیگهای بخار، سیستمهای پزشکی و پنوماتیک تبدیل کرده است.

تعریف شیر اطمینان یا سوپاپ اطمینان در استاندارد DIN3320 و BS 6759