قیمت مادربرد کامپیوتر آی تی بازار | asusmag

مادربرد قطعاتی مانند سی پی یو، رم، هارد دیسک، درایوهای نوری، کارت گرافیک، کارت صدا و سایر پورت‌ها و کارت‌ها را به صورت مستقیم یا از طریق کابل به هم متصل می‌کند. به طور کلی مادربردها از نظر سازگاری با پردازنده در دسته بندی محصولات AMD و Intel قرار می گیرند. مادربردهای موجود در بازار که مناسب کامپیوترهای خانگی عرضه شده اند، در دو نوع معمولی و گیمینگ در بازار به فروش می رسند. همانطور که از نام مادربردهای گیمینگ مشخص است، این مادربردها برای گیمرها طراحی شده اند و مناسب سیستم هایی هستند که پردازنده، کارت گرافیک و رم بالاتری دارند.

http://738sms.irاین شامل انواع اتصالات و تعداد اتصالاتی است که برای افزودن فضای ذخیره سازی به رایانه شخصی و مادربورد مد نظر خود خواهید داشت. برخی از این ارتباطات داخلی و برخی خارجی هستند که توجه به آن ها خرید مادربورد را به امری نیاز به دقت بالا بدل می کند. در هنگام خرید مادربرد حرفه ای به تعداد و نوع اسلات رم حتما توجه نمایید. توصیه می شود که مادربردی با حداقل چهار اسلات رم تهیه کنید تا در صورت نیاز بتوانید کامپیوتر خود را ارتقا دهید. اما نکته دیگری که نیاز است تا به آن توجه شود سازگاری نوع اسلات با نوع رم کامپیوتر است.

  • سوالپاسخقطعات مختلف کامپیوتر چگونه به مادربرد متصل می‌شوند؟انواع اجزا سیستم کامپیوتری مانند، سی پی یو، کارت گرافیک، کارت صدا، رم و غیره از طریق اسلات‌ به مادربرد متصل می‌شوند.
  • شاید کار این باتری را کوچک بدانید اما همین باتری کوچک به شما در داشتن درست زمان و تاریخ و عملیات‌های وابسته به زمان کمک بزرگی می‌کند.
  • منظور از S و D تکی و دوتایی است؛ اینکه ماژول داری یک طرف پر از تراشه باشد یا اینکه دو طرف پر از تراشه باشد؛ .
  • اگه می‌خواین یک کیس برای رندرینگ‌های قوی اسمبل کنین علاوه بر این مادربرد به بهترین کارت‌های گرافیک موجود نیاز دارین، بنابراین مقاله‌ی بهترین کارت های گرافیک 2021 بر اساس کاربرد آن‌هاکمکتون میکنه.

برای اطلاع از جدیدترین قیمت ورک استیشن ، قیمت لپ تاپ و قیمت کامپیوتر می‌توانید روی لینک‌ها کلیک کنید. مادربردهای با قابلیت اورکلاک پردازنده، تراشه و حافظه‌های سیستمی درحال‌حاضر از نوع عادی هستند و بسیاری از آن‌ها برای مدیریت این ویژگی‌ها از مدارهای مجتمع اضافی بهره می‌برند. در برد نمونه‌ی این مقاله، که با رنگ قرمز مشخص شده است، ایسوس از طراحی خود به‌نام TPU (“واحد پردازش TurboV”) استفاده می‌کند که سرعت و ولتاژ کلاک را به سطحی خوب و قابل‌کنترل تنظیم می‌کند. تراشه‌ی دیگری که در مجله خبری محصولات ایسوس این مادربرد به‌صورت جداگانه افزوده شده است، تراشه‌ی صدا است. اما به همان دلایلی که یک تراشه‌ی جداگانه برای شبکه در نظر گرفته شده است، و همچنین به‌عنوان مثال استفاده از کارت گرافیکی جداگانه ارزش بیشتری دارد، ایسوس تراشه‌ی صدا را نیز جدا کرده است. اما اگر کنترلر پردازنده تنها پشتیبانی از ۱۶ لین PCI.e داشته باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ اول از همه، فقط PCIEX16_1 و PCIEX16_2 به پردازنده متصل می‌شوند – سومین سوکت همراه‌با دو سوکت تک خطی دیگر به یک پردازنده دیگر در مادربرد متصل می‌شوند.

سوکت 370

زمانی که مادربرد درون کیس کامپیوتر قرار می‌گیرد، تنها این پورت‌ها هستند که از کیس بیرون می‌زنند و می‌توانند نمادی بیرونی از میزان قدرتمندی مادربرد باشند. چیزهایی که در پنل پشتی باید وجود داشته ‌باشد، پورت USB 3.0 به تعداد زیاد، پورت LAN و پورت‌های صدا و خروجی‌های تصویر (شامل VGA و DVI و HDMI و DisplayPort) است. در برخی مادربردهای جدید و اکثر مادربردهای قدیمی تعدادی پورت P/S2 برای وصل‌کردن ماوس و کیبورد هم وجود دارد.

آموزش گام به گام ساخت عکس نوشته در برنامه پیکس آرت

همچنین اگر قصد دارید که مستقیما به وای فای متصل شوید، پس نیاز است که مادربردی با کارت شبکه بی سیم انتخاب نمایید. سی پی یو یا همان پردازنده مرکزی بدون شک مهم ترین قسمت کامپیوتر شما محسوب می شود. وظیفه سی پی یو پردازش تمامی اطلاعاتی است که شما با آن ها سروکار دارید. به طور کلی انتخاب یک پردازنده ارزان قیمت کار خیلی سختی نیست، اما زمانی کار سخت خواهد شد که بخواهید یک پردازنده ارزان قیمت با عملکرد عالی برای خود تهیه کنید.

سوکت T