قیمت هارد دیسک اینترنال Hard disk فروش آنلاین هارد کامپیوتر توربو رایان | asusmag

بیشتر شرکت ها و سازمان ها از این نوع هارد برای ذخیره و نگهداری اطلاعات استفاده می کنند. به جای دیسک گردان از خازن، ترانزیستور و غیره برای نگهداری اطلاعات استفاده می کند. زیرا بارها دیده شده است که به دلیل آسیب های فیزیکی یا ویروسی حافظه سیستم سوخته و پاک شده است. مجله خبری محصولات ایسوس معمولا افراد از این نوع هارد برای ذخیره اطلاعاتی که می خواهند در هر مکانی به آن دسترسی داشته باشند، استفاده می کنند. حافظه هاردتان دیگر پاسخگوی نیازهای شما نیست می توانید آن را ارتقا دهید. در سال 1986 اولین هاردهای اینترنال با این پورت به بازار عرضه شدند.

http://738sms.irما تلاش می‌کنیم با تضمین بر اصل بودن کالا و بهترین قیمت، تجربه‌ای لذتبخش از یک خرید اینترنتی را برای کاربران خود به وجود آوریم. نسخه ای از داده هایتان همیشه موجود است و آسیب های ویروسی سیستم نمی تواند باعث حذف شدن آن ها شود. این نوع هاردها کابلی با دو کانال داشتند که امکان اتصال به مادربرد را فراهم می کردند. با پیشرفت دنیای تکنولوژی داده های دیجیتالی روز به روز در حال افزایش هستند.

هارد دیسک اجزاء و قطعات مختلفی دارد و در کنار هم داده ها را ذخیره کرده یا منتقل می کنند. در این قسمت از مقاله به معرفی قسمت های مختلف هارد دیسک می پردازیم. بله این کار شدنی است.اما برای این کار به یک قاب یا باکس هارد نیاز دارید، پس از خرید باکس هارد اکسترنال می توانید به سادگی HDD خود را درون آن قرار داده و کانکتور SATA را به USB تبدیل کنید. نوک بازوی متحرک شامل یکی از مهم ترین اجزای داخلی هارد دیسک، به نام هد می باشد. هد در فاصله 50 میکرونی با پلاتر قرار می گیرد و می تواند داده ها را به صورت کد باینری بر روی بلوک های حافظه اعمال کند.

Seagate Constellation ES.3 SED ST4000NM0053 Internal Hard Drive – 4TB

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. همراه رایانه کمک باشید و از جدید ترین اخبار روز تکنولوژی دراینستاگرام رایانه کمک با خبر شوید. وظیفه Spindle چرخاندن Platter ها می باشد و توان آن تقریبا بین ۴۲۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دور در هر یک دقیقه است.

  • توجه داشته باشید که اگر بخواهید از HDD به SSD کوچ کنید، باید از دوباره برروی SSD ویندوز ریخته شود و درواقع تمامی نرم افزارهایی که دارید را دوباره باید نصب کنید و از اطلاعات خود بک‌آپ بگیرید.
  • پروتکل NVMe (مخفف Non-Volatile Memory Express) به نسبت پروتکل قبل تکنولوژی جدید تری دارد و با همه گیری استفاده از SSD ها به وجود آمد.
  • هد در فاصله 50 میکرونی با پلاتر قرار می گیرد و می تواند داده ها را به صورت کد باینری بر روی بلوک های حافظه اعمال کند.
  • پلاتر ها تمامی اطلاعات را به صورت دائمی در خود ذخیره می کنند، معمولا در هر هارد دیسک بیش از یک platter وجود دارد.
  • برند هاردهای کامپیوترها بسیار متنوع می باشد اما رایج ترین آنها توشیبا سی گیت می باشد.

هارد دیسک یا دیسک درایو سخت که با عنوان حافظه دائمی کامپیوتر نیز شناخته می‌شود، وظیفه ذخیره سازی داده ها و اطلاعات را دارد. همانطور که ذکر شد، هارد دیسک‌ها مکانی هستند برای ذخیره اطلاعات و داده‌های سیستم. هارد دیسک‌‌ها دارای انواع مختلفی می‌باشند که شامل HDD، SSD، SAS، SATA، IDE، SCSI، NVMe و serial ATA SATA می باشد.

لیست تغییرات قیمت