قیمت و خرید مادربرد کامپیوتر گیمینگ، خانگی و اداری لیون کامپیوتر | asusmag

این بخش اصلی‌ترین بخش یک رایانه به حساب می‌آید و کار این قطعه حیاتی و بسیار مهم، کنترل پردازشگر مرکزی و ارتباط دادن آن با قسمت‌های دیگر است. مادربرد های ATX Standard برای گیمینگ گزینه‌ی خیلی خوبی هستن اما اگه میخواین چند تا کارت گرافیک روی یک مادربرد قرار بدین E-ATX برای این کار مناسب‌تره. یکی از روش‌های دسته‌بندی Motherboard ها، بررسی نوع سوکت CPU اون‌هاست. موقعی که میخواین CPU بخرین باید بدونین سوکت مادربردتون برای CPU مناسبه یا نه. اگه سوکت مادربردتون اون سی پی یو رو پشتیبانی نکنه نمیتونین ازش استفاده کنین. اگه می‌خواین یک کیس برای رندرینگ‌های قوی اسمبل کنین علاوه بر این مادربرد به بهترین کارت‌های گرافیک موجود نیاز دارین، بنابراین مقاله‌ی بهترین کارت های گرافیک 2021 بر اساس کاربرد آن‌هاکمکتون میکنه.

همانگونه که از نام این بخش پبداست برای اتصال کابل آی دی ای به برد اصلی استفاده میشود، این کابل را میتوانید در بعضی از هارد‌ها یا درایوهای CD و DVD قدیمی‌تر ببینید. این بخش برای اتصال سیم های بدنه کیس (مانند چراغ‌های جلوی پنل و کلید پاور و ریست) به مادربرد تعبیه شده، بسته به نوع برد و کیس، ظاهر و تعداد متفاوتی خواهد داشت. هیچ وجه کیس کامپیوترتان را هنگامی که دستگاه به برق متصل است باز نکنید. فهمیدن اطلاعات مربوط به مادربورد سیستم با دستور wmic baseboard در cmdبدین ترتیب می‌توانید تولید کننده، نام / مدل مادر بورد، نسخه و سریال نامبر، را ببیند. ممکن است لوگوی برند روی مادربرد هک نشده باشد اما حتما مدل آن را خواهید دید. با داشتن این کد و سرچ آن به همراه کلمه Motherboard می‌توانید نام سازنده مادربرد خود را پیدا کنید.

  • همچنین از پکیج PGA پشتیبانی می‌کنن و سرعت باس اونا بین 100 تا 200 مگاهرتزه.
  • مادربرد را اصلی ترین بخش یک رایانه می شمارند و به همین خاطر است که یکی از نکاتی که باید همیشه در خرید اجزای کامپیوتر برای اسمبل کردن یک کامپیوتر، باید به خرید مادربرد، توجه بسیار زیادی داشته باشید.
  • یک قابلیت جانبی است که معمولا در مادربردهای بالارده و برخی از مدل‌های میان‌رده دیده می‌شود.

VRM‌ها معمولاً توسط تراشه‌ی جداگانه‌ای مدیریت می‌شوند و ماژول‌ها را برای ولتاژ موردنیاز سوئیچ می‌کنند. آن‌ها خارج از کار کاملا داغ می‌شوند؛ از این‌رو اغلب برای جلوگیری از اتلاف انرژی، توسط یک هیت‌سینک فلزی پوشانده می‌شوند. یک پردازنده‌ی دسکتاپ استاندارد، مانند Intel i7-9700K، می‌تواند بیش از ۱۰۰ آمپر جریان را هنگام بارگیری کامل بگیرد. VRMها بسیار کارآمد هستند؛ اما آن‌ها نمی‌توانند بدون تلفات، ولتاژ را تغییر دهند. همه‌ی تراشه‌های اضافی و کمکی در مادربرد یکپارچه نیستند و قابل تعویض هستند. درواقع بسیاری از آن‌ها برای مدیریت یا کنترل عملکرد برد مورد استفاده هستند.

Motherboard ASUS PRIME B660 PLUS D4

روی مادربردهای بر اساس AMD ارتباط کارت تصویر را فراهم می‌کند چون کنترل گر حافظه درون CPU قرار دارد. چیپ‌های فعلی پل شمالی کارهای زیادی انجام می‌دهند و بسیار گرم می‌شوند و باید هیت‌سینک و فن خاص خود را مجله خبری محصولات ایسوس داشته باشند. یک درگاه ارتباطی بسیار سریع است که بیشتر برای نصب انواع حافظه‌های جامد مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورت استفاده از رابط PCIe سرعت بسیار بالایی را در اختیار حافظه‌های جامد قرار می‌دهد.

http://738sms.irچیپ‌ست و پل های مادربرد مانند مغز این قطعه عمل میکنند، این قطعات وظیفه کنترل و ایجاد هماهنگی بین سایر قطعات روی برد اصلی را بر عهده دارند. این بخش برای اتصال پایه‌های فن و هیت سینک به برد استفاده میشود، البته قبل از آن باید سی‌پی‌یو را در جای خود قرار دهید. مسیرهای مسی که Traces نامیده می گردند، امکان حرکت سیگنال و ولتاژ را بر روی برد اصلی فراهم می نمایند.

asus ROG STRIX Z790 A GAMING WIFI D4 LGA1700 ATX Motherboard