لیست قیمت مادربورد، ۱۸ بهمن ترب | asusmag

استفاده از قطعات الکترونیکی باکیفیت و تعداد فازهای مورد استفاده در طراحی این بخش باعث افزایش کیفیت و تغذیۀ پایدار بخش‌های مختلف سیستم و به ویژه پردازندۀ آن می‌شود. در ابتدا اگر قصدتان پیدا کردن مدل مادربرد کامپیوتر می باشد به قسمت آخر مطلب مراجعه نمایید و فیلم آموزش مستقیم پیدا کردن مدل مادربرد را مشاهده نمایید. مجله خبری محصولات ایسوس خارج کردن و نصب مجدد باتری مادربرد گاهی برای رفع مشکلات کامپیوترهای قدیمی مفید است. اگر باتری را برداشته و مجدداً نصب کنید، رمز عبور BIOS و دیگر تنظیمات نیز به طور کامل پاک خواهند شد. زیرا مادربردها هنوز بخشی به‌نام ساعت زنده دارند و کامپیوترها باوجود خاموش و روشن شدن، زمان را مانند ساعت کوارتز حفظ می‌کند.

سیستم خبره چیست و چه کاربردی برای سازمان‌ها دارد؟

به عنوان مثال اگر بخواهید ریگ های خود را در کیس های سرور نصب کنید، مادربرد BIOSTAR TB250-BTC D+ به دلیل طراحی بدون نیاز به رایزر، می تواند یک انتخاب ایده آل برای شما باشد. اما به جز این مادربرد، برند ایسوس نیز با مادربرد ASUS B250 MINING EXPERT این روزها توانسته است حسابی جای خود را در میان علاقمندان به این حرفه باز کند. شرکت بایوستار یکی دیگر از شرکت های تولید کننده قطعات سخت افزاری کامپیوتر می باشد که قدمت این کارخانه تولیدی به حدود 4 دهه قبل باز می گردد. این شرکت تایوانی با نوآوری هایی که از خود نشان داده است توانسته به محبوبیت زیادی دست یابد و در حال حاضر جزو برندهای برتر در دنیای کامپیوتر محسوب می شود. محصولات این شرکت بر اساس گواهینامه های استاندارد و مطابق با تکنولوژی روز دنیا تولید شده و توانسته است در بین کشورهای گوناگون از جمله ایران به محبوبیت زیادی دست یابد. مادربرد مدل TB250 BTC PRO این برند به دلیل کیفیت خوبی که دارد جزو بهترین مادربردها برای استفاده در استخراج ارزهای دیجیتال در سال گذشته محسوب شده است.

اما مادربردهایی که برای سیستم های کامپیوتری معمولی طراحی شده اند، به طور معمول قدرت کمتری به نسبت مادربرد گیمینگ دارند و همچنین هزینه آن ها نیز به نسبت کمتر خواهدبود. سوکت CPU مادربرد Mini-ITX مشابه سوکتیه که در مادربردهای بزرگ‌تر می‌بینید، ولی تعداد پورت‌ها و اسلات‌های اون کمتره. یک مادربرد Mini-ITX بیشتر از یک اسلات PCIe و دو اسلات رم DIMM نداره. بعضی قابلیت‌ها مثل توانایی اورکلاک هم بسته به مدل مادربرد ممکنه فرق داشته باشه. همچنین، کیس‌های Mini-ITX برای اتصال به انواع هارد فقط 4 پورت ساتا دارن.

  • برای فهمیدن مدل مادربورد روش‌های مختلفی وجود دارد که در اینجا ۵ روش تشخیص مادربرد را به شما آموزش می‌دهیم.
  • در برد نمونه‌ی این مقاله، که با رنگ قرمز مشخص شده است، ایسوس از طراحی خود به‌نام TPU (“واحد پردازش TurboV”) استفاده می‌کند که سرعت و ولتاژ کلاک را به سطحی خوب و قابل‌کنترل تنظیم می‌کند.
  • درواقع می توان گفت مادر برد UEFI، جهت بهینه‌سازی BIOS استفاده می‌شود.
  • کانکتورهای 3پین دارای ولتاژ ثابت بوده و امکان تغییر و کنترل سرعت فن را ندارند اما کانکتورهای 4پین با ارائه سیگنال‌های کنترلی PWM این امکان را دارند که سرعت یک یا چند فن‌ خنک کننده را در یک بازۀ مشخص که به مدل فن مربوط می‌شود تغییر بدهند.

حافظه دسترسی تصادفی بی ثبات است ، به این معنی که وقتی خاموش شود ، محتویات خود را از دست می دهید. این با حافظه غیر فرار مانند دیسک های سخت و فلش مموری متفاوت است که برای حفظ داده ها به منبع تغذیه نیاز ندارند. LGA 775 در میان دیگران شناسایی کنید، این می تواند به شما در شناسایی پردازنده مناسب در سوکت کمک کند. این مسئول واگذاری ، رمزگشایی و اجرای دستورالعمل های برنامه و همچنین انجام محاسبات ریاضی و منطقی است.

http://738sms.irهنگام بوت شدن سیستم و قبل از نمایش لوگوی ویندوز، اطلاعات مادربورد نمایش داده می‌شود. برای اینکه بتوانید این اطلاعات را بنویسید، می‌توانید از دکمه Pause/Break استفاده کنید تا فرصت لازم برای نوشتن و یا دیدن دقیق مدل مادربرد را داشته باشید. تعمیرات لپ تاپ، تبلت، کامپیوتر، All-in-One، بورد و تعویض انواع پورت و چیپست خود را به صورت تخصصی با تجهیزات پیشرفته، به فالیک بسپارید. پاورسوئیچ نرم‌افزاری است و درواقع مادربرد را روشن یا خاموش نمی‌کند بلکه مدارهای روی برد، سوئیچ ولتاژ را با دو پین کنترل می‌کنند و هنگامی که آن‌ها به هم وصل شوند (اتصال کوتاه)، بسته به وضعیت فعلی آن، مادربرد را خاموش یا روشن می‌کند. همین قضیه در مورد ریست‌سوئیچ نیز صدق می‌کند؛ مگر اینکه مادربرد همیشه خاموش شود و بعد بلافاصله دوباره روشن شود.

مادربرد گیگابایت H610M S2H DDR4