مادربرد چیست؟ آشنایی با اجزای مادربرد | asusmag

در واقع مادربرد و اندازه کیس، میزان ارتقای رم و CPU سیستم شما را تعیین می‌کند. برد اصلی یا بردپایه، معروف به مادربرد یکی از مهم‌ترین اجزای سخت‌افزاری در انواع سیستم هاست. از موبایلی که در دستان شما قرار دارد تا کامپیوتر شخصی شما و حتی تلویزیون ها همگی دارای این قطعه هستند. قسمت‌های الکترونیکی مختلفی که با مدارهای گوناگونی به هم متصل شده‌اند.

ASUS PRIME Z590-P WIFI Motherboard

پنل پشتی مادربرد را کنترل کنید و ببینید کدامیک از موارد زیر را دارد. به طور مثال usb3.1 بهتراست از usb های قدیمی تر و یا خروجی تصویر HDMI جدیدتر است از VGA یا Display port اما باید دقت کنید مانیتور شما کدام خروجی تصویر را پشتیبانی می کند. درنتیجه باتری برای ذخیره‌سازی اطلاعات مانند ساعت، کاربرد خواهد داشت.

http://738sms.irهر سوکت تنها برای استفاده از نسل خاصی از پردازنده‌ها طراحی می‌شود و امکان استفاده از نسل‌های مختلف بر روی یک سوکت وجود ندارد. مثلا سوکت LGA1200 تنها از نسل 10 و 11 پردازنده‌های اینتل پشتیبانی می‌کند و امکان نصب پردازندۀ نسل 12 بر روی سوکت LGA1200 وجود ندارد. نظرات و پیشنهادات خود را می توانید بصورت کامنت در صفحه رسمیاینستاگرام رایانه کمکقرار دهید.

مادربرد گیمینگ حرفه ی AORUS AX370-Gaming K7

برای انجام فرایند ذکر شده، ما نیازمند یک سیستم مناسب رندرینگ می باشیم. مهم ترین نکته در زمان خرید مادربرد مناسب رندرینگ، سازگاری آن با سایر اجزای سخت افزاری می باشد. به عبارتی دیگر همیشه یک مادربرد گران قیمت انتخاب مناسبی ممکن است برای شما نباشد و گاهی یک مادربرد با قیمت اقتصادی می تواند به راحتی پاسخگوی نیاز شما باشد. البته لازم است علاوه بر در نظر گرفتن قطعات سخت افزاری، به برخورداری مادربرد از نسل سوم اسلات PCL Express و همچنین پشتیبانی از فناوری چند گرافیکی CrossFireX نیز توجه نمود. این دو هدف اصلی و مهم یک ماردبرد است که تقریباْ تمام اجزای تشکیل‌دهنده‌ی آن برای اجرای این دو هدف کار می‌کنند.

  • این سری از پردازنده های این شرکت با فناوری ساخت 14 نانومتری طراحی شده اند که منجر به مصرف توان کمتر و بازدهی بیشتر می شود.
  • همچنین دارای آداپتور یکپارچه‌ی شبکه، تراشه یکپارچه‌ی صدا، خروجی صفحه‌نمایش VGA و مجموعه‌ی کاملی از دیگر کنترلر سیستم و زمان است.
  • این دو هدف اصلی و مهم یک ماردبرد است که تقریباْ تمام اجزای تشکیل‌دهنده‌ی آن برای اجرای این دو هدف کار می‌کنند.
  • استفاده از قطعات الکترونیکی باکیفیت و تعداد فازهای مورد استفاده در طراحی این بخش باعث افزایش کیفیت و تغذیۀ پایدار بخش‌های مختلف سیستم و به ویژه پردازندۀ آن می‌شود.
  • در مادربرد های رایج، معمولا تنها یک اسلات برای اتصال CPU وجود دارد ولی در رایانه‌ها قدرتمند‌تر مانند سرورها چند سوکت برای اتصال CPU تعبیه شده است.
اگر در حال حاضر مادربرد نسل ۱۲ دارید و می‌خواید پردازنده نسل ۱۳ روش ببندید، مشکلی پیش نمیاد. چیپست نرم‌افزار و سخت‌افزار مادربردی است که با هم ترکیب می‌شود مجله خبری محصولات ایسوس تا همه اجزای مختلف با هم ارتباط برقرار کنند. این بخش برای ارتباط فن پردازنده با برد اصلی به کار می‌رود، سیم فن سی‌پی‌یو به این قسمت متصل می‌شود.

مادربرد ایسوس مدل TUF Z590-PLUS GAMING Wi-Fi