مادربوردها در کامپیوتر چه وظیفه ای دارند؟-وبلاگ آمیار24 | asusmag

روی مادربردهای بر اساس AMD ارتباط کارت تصویر را فراهم می‌کند چون کنترل گر حافظه درون CPU قرار دارد. چیپ‌های فعلی پل شمالی کارهای زیادی انجام می‌دهند و بسیار گرم می‌شوند و باید هیت‌سینک و فن خاص خود را داشته باشند. یک درگاه ارتباطی بسیار سریع است که بیشتر برای نصب انواع حافظه‌های جامد مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورت استفاده از رابط PCIe سرعت بسیار بالایی را در اختیار حافظه‌های جامد قرار می‌دهد.

http://738sms.irهمانگونه که از نام این بخش پبداست برای اتصال کابل آی دی ای به برد اصلی استفاده میشود، این کابل را میتوانید در بعضی از هارد‌ها یا درایوهای CD و DVD قدیمی‌تر ببینید. این بخش برای اتصال سیم های بدنه کیس (مانند چراغ‌های جلوی پنل و کلید پاور و ریست) به مادربرد تعبیه شده، بسته به نوع برد و کیس، ظاهر و تعداد متفاوتی خواهد داشت. هیچ وجه کیس کامپیوترتان را هنگامی که دستگاه مجله خبری محصولات ایسوس به برق متصل است باز نکنید. فهمیدن اطلاعات مربوط به مادربورد سیستم با دستور wmic baseboard در cmdبدین ترتیب می‌توانید تولید کننده، نام / مدل مادر بورد، نسخه و سریال نامبر، را ببیند. ممکن است لوگوی برند روی مادربرد هک نشده باشد اما حتما مدل آن را خواهید دید. با داشتن این کد و سرچ آن به همراه کلمه Motherboard می‌توانید نام سازنده مادربرد خود را پیدا کنید.

ترانه «برای» شروین حاجی‌پور برنده جایزه «گرمی» شد

این بخش اصلی‌ترین بخش یک رایانه به حساب می‌آید و کار این قطعه حیاتی و بسیار مهم، کنترل پردازشگر مرکزی و ارتباط دادن آن با قسمت‌های دیگر است. مادربرد های ATX Standard برای گیمینگ گزینه‌ی خیلی خوبی هستن اما اگه میخواین چند تا کارت گرافیک روی یک مادربرد قرار بدین E-ATX برای این کار مناسب‌تره. یکی از روش‌های دسته‌بندی Motherboard ها، بررسی نوع سوکت CPU اون‌هاست. موقعی که میخواین CPU بخرین باید بدونین سوکت مادربردتون برای CPU مناسبه یا نه. اگه سوکت مادربردتون اون سی پی یو رو پشتیبانی نکنه نمیتونین ازش استفاده کنین. اگه می‌خواین یک کیس برای رندرینگ‌های قوی اسمبل کنین علاوه بر این مادربرد به بهترین کارت‌های گرافیک موجود نیاز دارین، بنابراین مقاله‌ی بهترین کارت های گرافیک 2021 بر اساس کاربرد آن‌هاکمکتون میکنه.

مادربرد ایسوس مدل ASUS PRIME B760M-K D4

بله این مادربوردها از نسل سیزدهم پردازنده‌های core i اینتل هم پشتیبانی می‌کنند. و انواع محصولات اختصاصی سازنده استفاده می شود که در فروش مادربرد تاثیر بسیاری دارد. شما را در بار و فشار کامل و همینطور نیاز بقیه اجزای مادربرد شما برآورده کند. استفاده کنند، اما بیشتر پردازنده‌های گرافیکی از طریق کانکتورهای شش پین یا هشت پینی از یک منبع تغذیه بزرگ و به انرژی بیشتر نیاز دارند. در غیر این صورت باید به فکر فروش مادربرد خود و تهیه یک سیستم جدید باتوجه به نیازهای خود باشید.

  • از دیگر قابلیت‌های مادربرد UEFI انتخاب بوت و تغییر تنظیمات اختصاصی متعدد مادربرد است.
  • البته یک مادربرد ارزان هم در حال حاضر برای شما چند میلیونی هزینه دارد.
  • ایسوس در رتبه‌بندی تولیدکنندگان مادربرد، رتبۀ اول را به خود اختصاص داده است و همچنین در فروش سخت‌افزار کامپیوتر در سال گذشته نیز رتبۀ ششم را در بین تمام شرکت‌ها کسب کرد.
مادربردهای این شرکت بسیار با کیفیت و با طول عمر زیاد است که همین مسئله این برند را به یکی از برندهای پرطرفدار تبدیل کرده است. شرکت رایانه ای چینی لنوو در سال 1984 در شهر پکن تاسیس گردید و در حال حاضر از بزرگترین شرکت های تولید و توزیع کننده لپ تاپ، رایانه و انواع تجهیزات جانبی و دیجیتالی در جهان به شمار می آید. خوب است بدانید که شرکت لنوو، پس از شرکت های اچ پی، ایسر و دل، چهارمین شرکت بزرگ فروش رایانه شخصی در جهان می باشد. یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین پورت‌های مورد استفاده در تجهیزات الکترونیکی مانند گوشی‌ موبایل، لپ تاپ، کنسول بازی و سیستم‌های رایانه‌ای است.