مادربورد کامپیوتر دست دو استوکستان | asusmag

با سرعت باس بسیار بالاتری نسبت به باقی انواع سوکت ها (1600 مگا هرتز)، این دسته از مادربرد ها جزو مادربرد های نسل جدید و سری جدید می باشند که در سال 2004 به بازار معرفی شدند. پردازنده هایی مثل Pentium D ، Celeron و Core 2 Duo همگی از سوکت 775 پشتیبانی می کنند. ارزان‌ترین مادربوردی که مشخصات مد نظر شما رو داره، مادربورد ایسوس مدل PRIME H610M-K D4 هست.

مادربرد ایسوس استوک ASUS PRIME H310-PLUS

وضعیت فوق سرگذشت اولین بردهای اصلی استفاده شده در کامپیوترهای شخصی بود.شرکت های آی . بی .ام و اپل با ایجاد تغییرات اساسی، بردهائی را طراحی نمودند که امکان اضافه کرد پتانسیل های دلخواه و جدید در هر زمان میسر بوده و تولید کنندگان متعدد بتوانند محصولات خود را بر اساس استانداردهای فوق طراحی و به بازار عرضه نمایند. اگر کیس کامپیوتر خود را باز کرده و نگاهی به داخل آن بیاندازید، یک قطعه الکترونیکی بزرگ را مشاهده می­کنید که بقیه قطعات سخت افزاری را به یکدیگر متصل کرده است. این قطعه بزرگ،که اصلی­ ترین بورد کامپیوتر نیز هست مادربورد نام دارد. ۱۰ تولیدکنندۀ بزرگ مادربرد کامپیوتر در جهان در سال ۲۰۲۰ پیشرو در مسیر رشد هستند. ایسوس بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ مادربرد در جهان است که بیش از ۱۳٪ از سهم درآمد را در بازار جهانی مادربرد به خود اختصاص داده است.

مادربرد ایسوس Prime Z790 P D4

امکان استفادۀ همزمان از دو یا چند کارت گرافیک را فراهم می‌کند که استفاده از این قابلیت به مدل مادربرد و کارت گرافیک بستگی دارد. مادربردها در ابعاد مختلف و با استانداردهای گوناگونی مانند mini-ITX / micro-ATX / ATX / E-ATX تولید می‌شوند که اکثر مدل‌ها در دو دسته micro-ATX و ATX قرار می‌گیرند؛ خوشبختانه اکثر کیس‌های کامپیوتری از مجله خبری محصولات ایسوس این دو استاندارد به شکل همزمان پشتیبانی می‌کنند. با این اطلاعات میتوانید رم مورد نیازخود را انتخاب کنید البته از شش مورد بالا سه مورد آخر زیاد اهمیتی در زمان خرید انواع مادربرد ندارند و در اینجا جهت آشنایی شما عزیزان بیان شد. پیغام NEW CPU Installer، زمانی که باتری انرژی لازم برای BIOS را فراهم نمی‌کند نمایش داده می‌شود.

سیستم خبره چیست و چه کاربردی برای سازمان‌ها دارد؟

این پورت تقریبا منسوخ شده ‌است و با این حال، اکثر تولیدکنندگان مادربرد هنوز روی استفاده از آن اصرار دارند. انتخاب مادربرد ، یکی از تصمیمات مهم در زمان تهیه و یا ارتقاء یک کامپیوتر است .انتخاب فوق ، علاوه بر تاثیر مستقیم بر عملکرد فعلی سیستم ، بیانگر انعطاف سیستم در زمان ارتقاء نیز می باشد . قابلیت های فعلی یک کامپیوتر و پتانسیل های ارتقاء آن در آینده ، جملگی به نوع مادربرد انتخابی بستگی خواهد داشت . امروزه بر روی مادربردها ، پورت های پیشرفته ای نظیر FireWare IEEE 1394و یا USB 2.0 و حتی کارت های ( تراشه ) صدای شش کاناله و کنترل های RAID وجود داشته که می توان از آنان در زمان ارتقاء سیستم و بدون نیاز به نصب امکانات جانبی دیگر ، استفاده بعمل آورد. و… را مهیا می­کند.این ارتباط از طریق مدارهایی که از نظر باریکی به موی سر انسان شبیه هستند برقرار می­شود. همچنین مادربرد به عنوان واسطی میان این قطعات سخت افزاری و منبع تغذیه عمل کرده و انرژی الکتریکی مورد نیاز آن­ها را تامین می­کند.

http://738sms.ir

معمولا امکانات موجود در این بخش، پاسخگوی نیاز بسیاری از کاربران است و نیازی به خرید کارت شبکۀ مجزا نخواهد بود. انجام فرآیند اورکلاک یکی از مهیج‌ترین و البته تخصصی‌ترین فعالیت‌های رایانه‌ای است که علاوه بر دانش تخصصی بالا، نیازمند سخت‌افزار مناسب و قدرتمند است و وجود یک مادربرد حرفه‌ای می‌تواند نتایج کاملا متفاوتی را به ارمغان بیاورد. به طور کلی مادربردهای رده بالا مانند محصولات سری Z اینتل یا سری X کمپانی AMD به عنوان انتخاب‌ اول کاربران برای استفاده در عملیات اورکلاک محسوب می‌شوند.

  • مهمترین چیزی که در خرید مادربرد قیمت را تایین می کند پیشتیبانی بیشتر از اسلات ها و درگاه های بیشتر است.
  • این شرکت تایوانی با نوآوری هایی که از خود نشان داده است توانسته به محبوبیت زیادی دست یابد و در حال حاضر جزو برندهای برتر در دنیای کامپیوتر محسوب می شود.
  • ارزان‌ترین مادربوردی که مشخصات مد نظر شما رو داره، مادربورد ایسوس مدل PRIME H610M-K D4 هست.
  • تقریباْ همه‌ی ما یک کامیپوتر در محل کار، مدرسه یا خانه داریم که هرکدام ممکن است به نوع مختلفی از آن بهره ببریم.به احتمال زیاد شغل بسیاری از مردم نیز به کامپیوتر یا اجزای آن مرتبط است.
  • این فرم فاکتورها هم در قیمت مادربرد خریداری شده تاثیر گذار هستند.
  • چیپست، مهم‌ترین بخش از یک مادربرد است که به شکل یک مرکز ارتباطی عمل می‌کند و وظیفه‌ی مدیریت و هماهنگی قسمت‌های مختلف مادربرد و سایر قطعات سیستم را بر عهده دارد.