مادربورد کامپیوتر چیست و هر آنچه درباره‌ آن باید بدانید زومیت | asusmag

یک مادربرد E-ATX میتونه از حداقل 3 تا 4 کارت گرافیک به شکل SLI یا CrossfireX پشتیبانی کنه. اگه میخواین بدونین چطوری میشه این کار رو کرد مقاله‌ی آموزش اتصال چند کارت گرافیک به یک مادربرد رو بخونین. حداکثر ظرفیت رم در این مادر بردها خیلی زیاده و استاندارد اون برای مادربردهای مدرن 128 گیگابایته. خیلی از مادربوردهای E-ATX به‌صورت پیش‌فرض کارت صدا و وای فای دارن و VRM قدرتمندشون اورکلاک رو بهینه‌تر می‌کنه. وظیفۀ اصلی مادربرد، اتصال بخش‌های مختلف سیستم و ایجاد ارتباط در میان اجزای مختلف آن است. از طرفی می‌توان مادربورد را به عنوان اصلی‌ترین قطعۀ یک سیستم کامپیوتری معرفی کرد زیرا بدون وجود آن، هیچ یک از قطعات سیستم، قادر به فعالیت نخواهند بود.

چطور بر طول عمر باتری ابزار الکترونیکی خود بیافزاییم؟

این مادربرد ها در پکیج PGA وجود دارند و سرعت باس آنها نیز چیزی میان 66 تا 133 مگاهرتز می باشد. اینها پردازنده‌های گرافیکی نسبتاً کم‌مصرفی هستند که برای کارهای روزمره و معمولی عالی هستند، اما فقط از بازی‌هایی با گرافیک پایین پشتیبانی می‌کنند. هستید که زیر تلویزیون قرار می گیرد و قیمت مادربرد آن باید پایین باشد احتمالاً یک مادربرد بسیار کوچکتر یا مادربرد ارزان می خواهید.

مادربرد ایسوس Asus مدل P5LD2-X/1333

تنظیمات خاصی که برای استفاده از فرکانس‌های بالا و خارج از استاندارد اصلی حافظۀ رَم مورد استفاده قرار می‌گیرد و دسترسی به آنها معمولا از طریق بخش بایوس سیستم امکان‌پذیر است. این تنظیمات نیز همانند فرکانس حافظه به مدل حافظۀ رم، پردازنده و مادربرد بستگی دارد. محل نصب پردازنده بر روی مادربرد است که از یک پایه و قفل فلزی و تعداد زیادی پین تشکیل شده که آرایش و تعداد مجله خبری محصولات ایسوس این پین‌ها در هر سوکت متفاوت است. از جدیدترین سوکت‌های ارائه شده می‌توان به سوکت Intel LGA1700 و AMD AM5 اشاره کرد. احیاناً اگر باتری با لحیم کاری به مادربرد کامپیوتر متصل شده باشد یا باید مادربرد را کامل تعویض کنید یا تعمیرکار باتری را تعمیر یا تعویض کند. صفحه‌ی تنظیمات BIOS به کاربر این امکان را می‌دهد تا تنظیمات سطح پایین سخت‌افزار کامپیوتر را تغییر دهد.

  • اگر قصد خرید مادربرد های مختلف با قیمت مناسب را دارید، می توانید مادربرد های مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در گلکسی پیکسل؛ وب سایت فروش تجهیزات کامپیوتری خریداری فرمایید.
  • سوکت کوچک بالایی دارای برچسب PCIEX1_1 است زیرا این سوکت تنها به یک لِین یا خط درگاه ارتباطی PCI Express مجهز است.
  • قیمت مادربرد ها در برندهای دیگر تفاوت زیادی دارد اما شرکت ایسوس با بهینه کردن اسلات ها و بالا بردن کارایی قیمت محصولات را کاهش داده است.
  • براکت فلزی نام نگهدارنده‌ی است که پردازنده‌ را روی مادربرد نگه ‌می‌دارد.

است و معمولا در مادربردهای مختلف بین 4 تا 10 عدد از این پورت وجود دارد. برای اتصال مادربرد به بخش منبع تغذیه مورد استفاده قرار می‌گیرند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کانکتور 24پین مادربرد و 8پین پردازنده اشاره کرد. فضای فیزیکی موجود در مادربرد برای نصب حافظۀ رم است که تعداد آن در مادربردهای جدید سری دسکتاپ 2 یا 4 عدد است. یکی دیگر از نکات مهم و به عبارت بهتر یکی از تفاوت‌های مهم در مادربردها مربوط به پیکربندی بخش VRM یا مدار تغذیۀ مادربرد است که تاثیر بسزایی در قیمت نهایی محصول و پایداری آن در شرایط مختلف، به ویژه در زمان اورکلاک سیستم خواهد داشت.

http://738sms.irقیمت مادربرد گیمینگ بسیار متغیر است و به تعداد و نوع اسلات‌ها و نحوۀ استفاده شما از آن بستگی دارد. همیشه برندها تعیین می‌کنند که برای ویژگی‌های مشابه چقدر باید بپردازید. به عنوان مثال، برای خرید مادربرد گیمینگ اینتل هزینۀ بالاتری نسبت به مادربردهای دیگر باید بپردازید، اما در عوض خدمات گارانتی و پشتیبانی تیم اینتل را خواهید داشت. انتخاب و خرید مادربرد کیس تقریبا آسان‌تر از یافتن مادربرد مناسب برای لپ‌تاپ است. مادربردهای لپ‌تاپ به صورت سفارشی ساخته شده و معمولاً برای هر مدل به صورت جداگانه طراحی و بهینه‌سازی می‌شوند؛ در حالی که مادربردهای کامپیوترها از استانداردهای طراحی خاصی پیروی می‌کنند.

مادربرد Maximus Hero Xii