چرا مادربرد کامپیوتر به باتری نیاز دارد؟ مجله خبری رها رهامگ | asusmag

همچنین اگر قصد دارید که مستقیما به وای فای متصل شوید، پس نیاز است که مادربردی با کارت شبکه بی سیم انتخاب نمایید. سی پی یو یا همان پردازنده مرکزی بدون شک مهم ترین قسمت کامپیوتر شما محسوب می شود. وظیفه سی پی یو پردازش مجله خبری محصولات ایسوس تمامی اطلاعاتی است که شما با آن ها سروکار دارید. به طور کلی انتخاب یک پردازنده ارزان قیمت کار خیلی سختی نیست، اما زمانی کار سخت خواهد شد که بخواهید یک پردازنده ارزان قیمت با عملکرد عالی برای خود تهیه کنید.

انواع مادربرد ATX

پردازنده های Durons و AMD برای مادربرد های سوکت A طراحی شده اند و سرعت باس آنها، بین 100 تا 200 مگا هرتز است. این نوع مادربرد 462 پین پردازنده دارد و از پکیجینگ PGA نیز پشتیبانی می کند. دارای 4 اسلات DIMM هستند و مدل های بالاتر و گران ترشان، قابلیت هایی مثلVRM قوی، هیت سینک های بزرگ، هدر های فن بیشتر و … داشته باشند. این چهار نوع مادربرد بر اساس سایز و اندازه و شکل ظاهری مادربورد ها دسته بندی و اسم گذاری شده اند.

  • حافظه‌ی فلش مادربرد مورد بررسی تراشه‌ی Winbond است که ۸ مگابایت اندازه دارد.
  • قطعه Motherboard را به آسانی میتوان گفت یکی از مهمترین قطعات و اساس کامپیوتر هاست که بدون وجود آنها امکان نصب سایر قطعات روی کیس نیز وجود نخواهد داشت.
  • سوکت مدرن H که با نام LGA1156 هم شناخته میشه برای سی پی یو های اینتل طراحی شده.
  • لازم به ذکر است برای اینکه قدرت یک سیستم را شناسایی کنید باید مدل مادربرد را پیدا کنید برای انجام اینکار بهتر است فیلم زیر را مشاهده نمایید.

در مادربرد تعیین می‌کند که چقدر تعداد رم را می‌توانید اضافه کنید که معمولاً از دو تا هشت اسلات متفاوت است. شما می‌توانید هر بار یک ماژول رم را به سیستم خود اضافه کنید، اما این نکته را فراموش نکنید، زمانی که رم را به صورت جفت همسان نصب کنید بهترین عملکرد را خواهید داشت. در این صورت، باید به خاطر داشته باشید که چه نوع پردازنده‌های گرافیکی را می‌توانید به مادربرد کامپیوتر خود وصل کنید، و یا اگر اهل ماین کردن باشید باید بدانید چند پردازنده گرافیکی را مادربورد شما می‌تواند پشتیبانی کند. این بخش برای اتصال رم به برد اصلی استفاده میشود، بسته به نوع مادربرد تعداد متغیری از آن‌ها روی برد قرار دارد. اکثر کیس‌های کامپیوتر اندازه و پیکربندی‌های مشابهی دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد از انواع مادربردها استفاده کنند.

زمانی که مادربرد درون کیس کامپیوتر قرار می‌گیرد، تنها این پورت‌ها هستند که از کیس بیرون می‌زنند و می‌توانند نمادی بیرونی از میزان قدرتمندی مادربرد باشند. چیزهایی که در پنل پشتی باید وجود داشته ‌باشد، پورت USB 3.0 به تعداد زیاد، پورت LAN و پورت‌های صدا و خروجی‌های تصویر (شامل VGA و DVI و HDMI و DisplayPort) است. در برخی مادربردهای جدید و اکثر مادربردهای قدیمی تعدادی پورت P/S2 برای وصل‌کردن ماوس و کیبورد هم وجود دارد.

http://738sms.irبه عنوان مثال برای خرید پردازنده (سی پی یو) که نقش مغز متفکر سیستم را به عهده دارد، به صورت مستقیم به مادربرد بستگی دارد. ارتباط با بخش منبع تغذیه و ارائه توان الکتریکی لازم برای بخش‌های مختلف سیستم، یکی دیگر از وظایف اصلی مادربرد محسوب می‌شود. چیپست، مهم‌ترین بخش از یک مادربرد است که به شکل یک مرکز ارتباطی عمل می‌کند و وظیفه‌ی مدیریت و هماهنگی قسمت‌های مختلف مادربرد و سایر قطعات سیستم را بر عهده دارد. فروشگاه اینترنتی کالاوما، با تجربه‌‌ای چندین ساله در بازارهای دیجیتال و کالاهای تکنولوژی، همواره سعی دارد تا خریدی مطمئن با قیمت مناسب برای همراهان عزیز خود فراهم نماید.

علت کشش کم موتور در خودروهای با کارکرد بالا