چرا مادربرد کامپیوتر به باتری نیاز دارد؟ مجله خبری رها رهامگ | asusmag

این نوع سوکت ها که برای جایگزینی با نوع 775 اومده بودند تفاوتی که با نوع قبلی خودشون داشتن این بود که پردازنده های 775 از طریق مادربورد به یک چیپ جداگانه به نام North Bridge وصل میشدند و سپس تکمیل می شدند. اما در این نوع سوکت های 1156 داخل خودشون این چیپ پل شمالی رو جاسازی کردند و نیازی به ارتباط با یک چیپ جداگانه را نداشتند. اما این موضوع همیشه و برای همه مدل های مادربرد صدق نمیکنه و ممکنه مدل مادربرد کوچکتری باشه که نسبت به نوع بزرگتر خود قابلیت ها بیشتری داشته باشه و در واقع این قابلیت های مادربرد کوچکتر در نوع بزرگتر تعبیه نشده باشه.

اسلات آی‌دی‌ای (IDE)

این امر مستلزم مطالعه دقیق مشخصات مادربرد کامپیوتر است تا اطمینان حاصل شود که می تواند تمام فضای ذخیره سازی که ممکن است روزی به آن نیاز داشته باشید را به هم متصل کند. در زیر تعدادی از فرم فاکتورهای محبوب و رایج ترین مشخصات آنها آورده شده که پیش از خرید مادربرد باید به آن ها توجه کنید. این فرم فاکتورها هم در قیمت مادربرد خریداری شده تاثیر گذار هستند.

اسلات‌های پی‌سی‌آی (PCI)

یک درگاه ارتباطی بسیار سریع است که برای اتصال تجهیزات با پهنای باند بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. عبارت Complementary Metal-Oxide-Semiconductor مخفف شده کلمه CMOS می‌باشد. ابتدا در کامپیوترهای شخصی،‌ نوعی حافظه‌ی رم به‌نام CMOS RAM وجود داشت که این حافظه رم، تنظیمات BIOS را در خود ذخیره می‌کرد.

  • این نوع سوکت ها که برای جایگزینی با نوع 775 اومده بودند تفاوتی که با نوع قبلی خودشون داشتن این بود که پردازنده های 775 از طریق مادربورد به یک چیپ جداگانه به نام North Bridge وصل میشدند و سپس تکمیل می شدند.
  • محصولات این شرکت بر اساس گواهینامه های استاندارد و مطابق با تکنولوژی روز دنیا تولید شده و توانسته است در بین کشورهای گوناگون از جمله ایران به محبوبیت زیادی دست یابد.
  • جهت مقایسه قیمت مادربرد در انواع برند موجود در بازار مین برد، روی نام برند مورد نظرتان کلیک نمایید.
  • خیلی از مادربوردهای E-ATX به‌صورت پیش‌فرض کارت صدا و وای فای دارن و VRM قدرتمندشون اورکلاک رو بهینه‌تر می‌کنه.
  • اولین برد اصلی از لحاظ اندازه نسبتا” بزرگ و بر روی آن ریزپردازنده ۸۰۸۰ نصب گردید.
این مادر برد برای راه اندازی به یک CPU خیلی قوی نیاز داره که تعداد هسته‌ها و رشته‌های اون از CPU های معمولی بیشتر باشه. همچنین، فضای زیادی اشغال می‌کنه و حداقل به یک کیس Full-Tower نیاز داره. ابعاد یک مادربرد E-ATX برابر با 30.5×27.7 سانتی‌متره و بزرگ‌ترین مادربرد از بین این 4 نوعه. این مادربرد اسلات های رم بیشتری داره و همین موضوع عرض اون رو زیاد کرده. میشه گفت سوکت‌ها و پردازنده‌های پشتیبانی‌شده توسط این نوع مادربرد متفاوت‌تر و قوی‌تر هستن. در یک کلام، توانایی‌های یک مادربرد E-ATX خیلی زیاده و در عین حال قیمت بالایی هم داره.

http://738sms.ir

این تراشه سوکت اترنت‌قرمز را که در مجموعه‌ی I/O وجود داشت، مدیریت می‌کند. همان‌طور که در تصویر می‌بینید فلزی نقره‌ای استادیومی شکل، نوعی نوسان‌ساز کریستالی کوارتز است که سیگنال زمان‌بندی فرکانس پایینی را فراهم می‌کنم تا تراشه‌ی شبکه بتواند همگام‌سازی شود. مانند بسیاری از تراشه‌ها، بسته به آنچه در زمان واحد به مادربرد متصل شده است، این تراشه تمام اتصالات مختلف از مجموعه‌ای از پورت‌های مجله خبری محصولات ایسوس مانند PCI Express ،USB ،SATA یا شبکه را با استفاده از پهنای باند دردسترس کنترل می‌کند. بدین ترتیب محدودیت‌هایی در استفاده‌ی هم‌زمان از تمامی درگاه‌های مادربرد وجود دارد. در ترکیبی که پردازنده/مادربرد از تراشه‌های DDR3 SDRAM (نرخ داده‌های دوبرابر نسخه‌ی ۳، حافظه دستیابی تصادفی پویا هم‌زمان) استفاده می‌کند، هر سوکت یک SIMM یا DIMM نگه می دارد؛ قسمت “IMM” مخفف ماژول حافظه Inline است.

نصب و راه اندازی سرویس‌های مایکروسافتی در شبکه‌های بزرگ و کوچک