چرا مادربرد کامپیوتر به باتری نیاز دارد؟ مجله خبری رها رهامگ | asusmag

پهنای باند پورت‌های M.2 به مدل چیپست و در مرحلۀ بعد به مدل پردازنده بستگی دارد. لازم به ذکر است برای اینکه قدرت یک سیستم را شناسایی کنید باید مدل مادربرد را پیدا کنید برای انجام اینکار بهتر است فیلم زیر را مشاهده نمایید. قسمت هایی مانند CPU ، RAM ، Hard disks به همراه دستگاه های اضافه ای چون کارت های تلویزیون ، کارت گرافیک و … برای فهمیدن مدل مادربورد روش‌های مختلفی وجود دارد که در اینجا ۵ روش تشخیص مادربرد را به شما آموزش می‌دهیم.

مادربرد ایسوس مدل TUF GAMING X670E-PLUS

شرکت دوم مطرح در زمینه تولید این محصول شرکتی با نام گیگابایت است که تخصص آن بر روی قطعات سخت‌افزاری رایانه ها است. این شرکت با ارائه مدل H110M-S2PH LGA 1151 Motherboard و H310M S2H LGA 1151 Motherboard دو مدل پرفروش مادربرد گیگابایتسخت‌افزاری هستند و به راستی که عمر این مدل از مادربردهای این شرکت بالا است. سلام، در منوی استارت برنامه System Information سرچ کنید و این برنامه رو باز کنید. در قسمت System Summary گزینه system manufaturer سازنده مادربرد و system model مدل مادربرد رو مشخص می کنن، میتونید مشخصات دقیق مادربرد مورد نظر رو از از سایت سازنده نگاه کنید. می تونید از نرم افزار CPU-Z هم برای پیدا کردن مشخصات سیستمتون استفاده کنید. یک مادربرد ATX تقریبا تمام قابلیت‌های لازم برای کاربر‌های حرفه‌ای مثل توانایی اورکلاک، پشتیبانی از چند دستگاه‌ ذخیره‌سازی، پردازنده‌های با کیفیت، حداکثر رم بالاتر و… رو داره.

  • درواقع حافظه رم به باتری نیاز دارد در غیر این صورت، در زمان خاموش بودن کامپیوتر سبب از بین رفتن اطلاعات می‌شود.
  • اما اگر کنترلر پردازنده تنها پشتیبانی از ۱۶ لین PCI.e داشته باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ اول از همه، فقط PCIEX16_1 و PCIEX16_2 به پردازنده متصل می‌شوند – سومین سوکت همراه‌با دو سوکت تک خطی دیگر به یک پردازنده دیگر در مادربرد متصل می‌شوند.
  • لزوما این که یک مادربرد بتواند از چند کارت گرافیک پشتیبانی کند همیشه به معنای مناسب بودن آن برای کار ماینینگ نیست.
  • در نظر داشته باشید که مادربرد بزرگ‌تر به کیس بزرگ‌تری نیز احتیاج دارد و بدین ترتیب ابعاد کامپیوتر دسکتاپ نیز به شکل‌قابل توجی افزایش می‌یابد.

اما اگر شما به دنبال مادربرد گیمینگ یا ماینینگ هستید و یا از برنامه های سنگین و گرافیکی استفاده می کنید، پیشنهاد ما به شما این است که مادربردهای حرفه ای و مناسب گیمینگ را انتخاب کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید. قطعات مهمی از قبیل CPU، رم، هارد، کارت های گرافیک، شبکه و صدا، فن های خنک کننده و … روی مادربرد نصب شده و عملکرد خودشان را مدیون مادربرد هستند. مادربرد را اصلی ترین بخش یک رایانه می شمارند و به همین خاطر مجله خبری محصولات ایسوس است که یکی از نکاتی که باید همیشه در خرید اجزای کامپیوتر برای اسمبل کردن یک کامپیوتر، باید به خرید مادربرد، توجه بسیار زیادی داشته باشید. این نکته را باید مد نظر داشته باشید که باتوجه به موارد ذکر شده در بالا مادر بورد ها قیمت های متفاوتی نیز دارند و هر کدام از موارد فوق در قیمت مادر برد تاثیر گذار است. مهمترین چیزی که در خرید مادربرد قیمت را تایین می کند پیشتیبانی بیشتر از اسلات ها و درگاه های بیشتر است.

http://738sms.ir

اما برخلاف باتری‌های معمولی، وظیفه تأمین برق دستگاه را به عهده ندارند زیرا باتری مادربرد رایانه در زمان غیرفعال بودن کامپیوتر کار می‌کند. تعداد زیادی از مؤلفه های اصلی ، که برای عملکرد کامپیوتر بسیار مهم هستند ، به مادربرد متصل شده اند. مادربرد به طور مستقیم یا غیرمستقیم به هر قسمت از کامپیوتر متصل می شود. مادربردهای ساده و ارزان‌قیمت تنها ممکن است دارای ۴ لایه باشند؛ اما امروزه اکثر آن‌ها دارای ۶ تا ۸ لایه هستند. البته اضافه‌کردن لایه‌های بیشتر خودبه‌خود همه چیز را بهتر نمی‌کند. مهم این است که چه تعداد اثر در کل مجموعه به‌کاررفته‌است و اینکه که آن‌ها چقدر از هم جدا و عایق هستند؛ وجود عایق از تداخل آن‌ها با یکدیگر جلوگیری می‌کند.

معرفی کامل انواع فایل سیستم ها

اما چقدر از ساختار تشکیل‌دهنده‌ی یک کامپیوتر آگاه هستید؟ آیا آن‌ها را می‌شناسید؟ تصور بسیاری از ما این است که قطعه‌ی کلیدی یک سیستم کامپیوتری پردازنده یا CPU است؛ یا تصویر می‌کنیم کارت ‌های گرافیک‌ تنها قطعه‌ی مهمی است که یک گیمر باید به آن توجه کند. غافل از اینکه مادربرد قطعه‌ی اصلی و عامل اصلی کارکرد تمام اجزای یک سیستم کامپیوتری است. در مادربرد حافظه‌ای محدود و فقط خواندنی به نام سیماس وجود دارد که اطلاعات فنی اجزای سخت‌افزاری و الکترونیکی کامپیوتر را در خود نگه می‌دارد.

آموزش مراحل پاکسازی رایانه