آموزش فارکس رایگان از صفر تا صد+کانال Vip رایگان

آموزش فارکس رایگان از صفر تا صد+کانال Vip رایگان

بعد از پایان جنگ جهانی دوم، بی نظمی خاصی جهان را در برگرفته و ثبات اقتصادی در بسیاری از کشورها از بین رفته منبع بود. همین موضوع باعث شد تا قراردادی موسوم به «برتون وودز» شکل بگیرد که در آن نرخ تبادل ارزها در مقابل طلا تعیین می شد. اما خیلی زود قوانین این سیستم منسوخ شد، چرا که کشورهای بزرگ دنیا شروع به رشد اقتصادی با نرخ های متفاوتی کردند. بازار فارکس بسیار بزرگ است و جذابیت آن در حجم بالای معاملات است. این بدین معنی است که هر کسی در هر کجای جهان به راحتی می تواند در آن معامله کند.

برخلاف بازار نقدی، در بازار آتی و فوروارد، واحد پولی واقعی معامله نمی‌شود. در این بازار‌ها، معامله‌گران به مبادله قرارداد‌هایی با واحد پولی، قیمت و تاریخ تسویه آتی معین می‌پردازند. اگر ارز نقل‌شده و واحد پولی حساب معاملاتی شما یکسان باشد، ارزش پیپ ثابت خواهد بود. برای مثال، اگر واحد پولی حساب معاملاتی فردی پوند بریتانیا باشد، ارزش پیپ برای جفت ارز EUR/GBP در یک لات استاندارد برابر GBP ده خواهد بود. یکی از ارز‌ها با بیشترین حجم معامله «دلار ایالات متحده آمریکا» (United States Dollar | USD) است. وقتی دلار ایالات متحده آمریکا، ارز دوم در نرخ‌گذاری اعلام شده باشد، مقادیر پیپ ثابت خواهند ماند و اگر حساب شما به دلار باشد، این مقادیر تغییر نخواهند کرد.

بازار بین بانکی متشکل از بانک هایی است که در سراسر جهان با یکدیگر تجارت می‌کنند. خود بانک ها باید ریسک مطلق و ریسک اعتباری را تعیین و قبول کنند، و آنها فرآیند های داخلی ایجاد کردند تا خود را تا جایی که ممکن است ایمن نگه دارند. مقرراتی از این دست، برای حمایت از هر بانکی که در این صنعت شرکت کرده است، وضع شده است. بزرگ ترین و نقدینه ترین بازار است و همه ی ارزهای خارجی جهان را شامل می‌شود. ورود و خروج از یک موقعیت، در هر یک از ارزهای اصلی، را در کسری از ثانیه برای یک توسعه ی کوچک در اکثر شرایط آسان می‌کند.

  • پس از مطالعه می‌توانید بروکر خود را از طریق صفحه بروکرهای فارکس انتخاب و ثبت نام کنید.
  • وترجیح سرمایه گذاران و دلالان منفرد، بازار نقطه ای شده است.
  • شما باید روشی و تایمی که خودتون با اون راحت تر هستید رو پیدا کنید، روی کنترل احساساتتون کار کنید و مدیریت سرمایه رو رعایت کنید.
  • اما کدام بروکر برای ایرانیان مناسب است؟ روش انتخاب بروکر مناسب برای ایرانیان را در این مقاله بخوانید.

در واقع چیزی که تفاوت دو مقدار Bid و Ask در معاملات محسوب می شود. برای موفقیت در بازار فارکس یادگیری تحلیل فاندامنتال بسیار مهم هست. زیرا تحلیل فاندامنتال نبض بازار فارکس را اندازه‌گیری می‌کند.

ما نسبت به بالا رفتن قیمت یورو و پایین آمدن قیمت دلار معاملاتی داریم در واقع ما دلار را فروخته ایم و یورو را خریدیم. در بازارهای مالی جهانی، مفهومی وجود دارد به اسم اسپرد که تاثیر مهمی در معاملات و موفقیت معامله گران در بازار فارکس و دیگر بازارهای مالی دارد جهان دارد. اما اسپرد چیست؟ فرض کنید شما وارد صرافی می‌شوید و می‌خواهید ارز خود را مبادله کنید.

کری ترید یا معاملات انتقالی چیست؟

توی هر مقاله روش واریز و برداشت مربوط به اون بروکر رو هم بررسی کردیم. هنگامیکه معاملات باز شما در ضرر قرار گیرد و این میزان ضرر از موجودی حساب شما بیشتر باشد، بروکر حساب معاملاتی شما را میبندد. به بسته شدن حساب معاملاتی (صفر شدن موجودی حساب) کال شدن گفته می شود. البته ما هم می توانستیم برای آموزش های که ارائه میدهیم هزینه هنگفتی دریافت کنیم! هیچ پکیج آموزشی به کاملی آموزش های اینجا نخواهید یافت، اما این کار را نکردیم.

نمی دونم چرا انقدر خودتون رو درگیر این مباحث کردید، فقط کافیه یه حساب ازمایشی باز کنید، بدون ریسک شروع کنید به معامله کردن. اینکه دقیقا من بدونم پشت قضیه چه اتفاقی می افته هیچ کمکی به من نمیکنه. این بازار از روز دوشنبه صبح در استرالیا باز میشود و تا روز شنبه صبح بی وقفه ادامه دارد. اینحالت مزیت خیلی بزرگی است چون میتوانید انتخاب کنید که در چه ساعتی معامله کنید.

محاسبه پیپ در حساب معاملاتی دلاری به چه صورت است؟

در این مقاله در خصوص سایت های مرتبط با بازار فارکس سخن گفته شد. قطعا لازمه کسب موفقیت در معاملات بازارهای مالی وابسته به تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و شناخت روانشناسی و احساسات معامله‌گران است. اما پیاد‌سازی تحلیل‌هایی همچون تحلیل تکنیکال نیازمند ابزاری است که می‌توانید آن ابزار را در سایت‌های کاربردی فارکس بیابید. یا برخی از اخبار که قطعا بر فاندامنتال فارکس تأثیر مستقیمی داشته و می‌تواند قیمت‌ها را دچار تغییر کند دریافت کنید.

معامله در بازار ارز فارکس (foreign Exchange) از کجا شروع کرد؟

در طول این مدت، معامله گران میتوانند به صورت 24 ساعته مشغول به تجارت و کسب درآمد باشند. در بیش از forty فیلم آموزشی به مباحث مقدماتی و تحلیل تکنیکال می پردازیم. هرچند دو قسمت اول را در ابتدای صفحه قرار داده بودیم اما برای اینکه به صورت یکجا نیز به تمام قسمت ها دسترسی داشته باشید دوباره آنها را قرار می دهیم. در این درس با مفهوم پاداش به ریسک یا همان ریسک ریوارد و تاثیر آن بر افزایش یا کاهش پتانسبل سودآوری آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس خواهید آموخت که چگونه می توان تنها در نیمی از معاملات برنده بود و همچنان سودآور بود. در این درس با یک نمونه سیستم معاملاتی طراحی شده آشنا خواهید شد.