الپیکالا دی وی دی رایتر ایسوس DVD ROM ASUS مشخصات ، قیمت و خرید | asusmag

دی وی دی رایتر اکسترنال که معمولا با نام‌هایی مانند DVD ROM یا درایو نوری هم شناخته می‌شوند، امکان خواندن اطلاعات موجود روی لوح‌های فشرده از نوع DVD و CD را فراهم می‌کنند. به تازگی شرکت ونتو محصول جدیدی تحت عنوان DVD -RW را روانه بازار کرده است که درواقع یک درایو DVD اکسترنال است. این درایوDVD به کمک درگاه USB به لب‌تاپ شما متصل می‌شود و امکان خواندن و نوشتن روی لوح‌های فشرده DVD را برای شما به ارمغان می‌آورد. یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که در تهیه یک درایو DVD اهمیت دارد، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات است. مهندسان شرکت ونتو این محصول را به سرعت خواندن از DVD با سرعت 8X و CD با سرعت 24X را فراهم می‌کند.

http://738sms.irپس از قرار گرفتن در این درایو های نوری، کاربر مشخص می کند که آیا می خواهد از طریق درایو های نوری ، دی وی دی را بخواند و یا اینکه، آن را رایت کند . در دی وی دی رایتر اکسترنال بلوری، امکان خوانش و رایت با کیفیت بسیار بالا نیز وجود دارد که این موضوع بستگی به نوع درایوی دارد که بر روی سیستم نصب شده است. از بارزترین ویژگی های دی وی دی رایترهای اکسترنال ، امکان جا به جایی آنها می باشد.با نبود دی وی دی رایترهای اکسترنال وزن لپ تاپ تا چند صد گرم کم می شود و موجب سبکی آن شده و در صورت نیاز به استفاده از سی دی یا دی وی دی از رایتر اکسترنال استفاده شود.

دی وی دی رایتر اینترنال

زمانی که دی وی دی رایتر را باز کردید یک نگاهی نیز به ریلی که لنز روی آن قرار گرفته بیاندازید و اگر گرد و غبار روی آن قرار گرفته باشد آن را نیز تمیز کنید زیرا در حین خواندن سی دی یا دی وی دی لنز روی آن ریل به صورت مداوم در حال رفت و آمد است. البته این مورد زمانی که می خواهید دی وی دی رایتر خود را درون باکس دی وی دی رایتر قرار دهید و به جای درایو نوری از کدی مجله خبری محصولات ایسوس استفاده کنید نیز مهم است تا باکس دی وی دی رایتر مناسب را انتخاب کنید . همچنین برند و مدل و امکانات مختلف هر آن‌ها نیز منجر به تفاوت در قیمت‌ها می‌شود.برای یک انتخاب خوب کافیست با توجه به بودجه‌ای که دارید، انتظاراتتان از یک درایو دی وی رایتر را مشخص کنید. درایو نوری از نور لیزر برای خواندن داده‌ها یارایت (نوشتن) داده‌ها بر روی دیسک نوری استفاده می‌کند.

دی وی دی رایتر اکسترنال ایسوس مدل SDRW-08U5S-U

خواندن و استفاده از این داده ها در کامپیوتر لنوو با استفاده از دی وی دی رام صورت می گیرد. البته برخی از دی وی دی رام ها نیز قابلیت کپی و رایت دارند و به آنها دی وی دی رایتر گفته می شود. تفاوت این دو با یکدیگر این است که DVD RW هم قادر به خواندن دیسک ها می باشد و هم می تواند برروی دیسک خام، فایل ها را کپی کند. اما DVD ROM تنها می تواند فایل ها را Load کرده و به کامپیوتر انتقال دهد. با این حال این قطعه گاهی با مشکل مواجه شده و نیاز به تعمیر خواهد داشت.

Non-Brand HL-DT-ST SATA SuperMulti Laptop DVD Writer Drive

محصول مورد نظر استوک ( دست دوم) بوده و توسط کارشناسان ایرانیان کاملا تست شده و سالم می باشد. سامسونگ ، اچ پی ، پایونیر ، سونی و ترنسند از جمله شرکت هایی هستند که محصولات خود را در بازار عرضه کرده اند. در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند. و شما نیازی به نصب به صورت دستی ندارید البته مشکل رایت نکردن از برنامه ای که برای رایت نیز استفاده می کنید نیز می تواند باشد.

  • این مدل از درایو نوری اکسترنال پایونربا وزنی بسیار سبک و طراحی باریک ، مناسب برای حمل و نقل آسان طراحی و تولید شده است.
  • البته به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از تعمیرکاران، تعمیر دی وی دی رام را تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نمی دانند و اقدام به تعویض آن می کنند.
  • یک درایو اکسترنال با طراحی باریک و قابل حمل،تمام مشکلات ناشی از نبود دی وی دی رایتر را حل می‌کند.
  • این دستگاه در اصل همان سی دی رام یا سی دی رایتر است که به راحتی بر روی هر رایانه نصب می‌گردد.
  • نکته اینکه زبان آموزش انگلیسی است ، و اگر به انگلیسی تسلط کافی ندارید ، تصاویر گویای همه چیز هست .
  • گاهی مشکل کابل‌های ورودی و خروجی با یک مرتبه قطع و وصل کردن به دستگاه کاملا حل شد و دستگاه به خوبی کار خواهد کرد.