این است افراطی گل زینتی به ندرت دیده می‌شود، اما این چرا این خواسته است

7. این مواد را در گلدان بریزید به صورتی که فاصله سطح خاک با لبه گلدان بیشتر از ۲/۵ سانتیمتر نباشد. از داودی متمایز است. از طرفی اصولا بهتر است که اولین گلهای این گیاه را در فصل بهار حذف کرد تا انرژی گیاه صرف شاخه زایی بیشتر و در نتیجه گلدهی بهتر این گیاه شود. شن که البته قبل از استفاده الک شده باشند میتوان استفاده کرد. البته در زبان فارسی نیز به افرای سبز، افرای چینی، افرا برگ عریض، افرا اورگون نیز معروف است. ارتفاع این درختان در بعضی گونه ها به ۳۰ الی ۵۰ متر و یا بیشتر نیز می رسد. ارتفاع این درختان بین ۱۰ الی ۱۵ متر و یا بیشتر است. • این گیاه میتواند به ارتفاع 60 تا 90 سانتیمتر و عرض 30 تا 60 سانتیمتر رشد کند و دارای برگهای نیزهای شکل به رنگ سبز تیره میباشد. این درختان بین ۷ الی ۱۲ متر رشد می کنند. برخی افراد بذرها را به مدت ۷ روز درون آب غوطه ور و نگهداری می کنند و هر روز آب روی آن ها تعویض می کنند. • در روز های اولیه کاشت از غبارپاشی و اسپری آب برای مرطوب کردن آنان استفاده کنید و بعد از جوانه زنی آنان میتوان روش معمول آبدهی را بکار گلخانه های گل زینتی – اینجا https://golheaven.ir/ornamental-plants/ – برید. زیرا علاوه بر سبک کردن بافت خاک می تواند مواد غذایی را به تدریج در اختیار گیاه قرار دهد. سعی کنید در بین فواصل آبیاری سطح خاک تا حدودی رطوبت خود را از دست بدهد و سپس گیاه را آب دهید.

آفات ماده در فصل پاییز روی پوست درخت افرا تخم ریزی می کنند. درخت افرای پوست کاغذی با نام علمی Acer griseum نام یک گونه از سرده افرا است. • گل مارگریت با نام علمی “Chrysanthemum” گیاهی چند ساله بومی جزایر قناری و در اصل نوعی داودی است، ولی از نظر ویژگیهای بوته، گل و … این آفان بیشتر برگ ها را مورد حمله خود قرار داده و از آن ها تغذیه می کنند. تخم ها از اواسط فروردین ماه تفریخ شده و لاروها تغذیه خود را از برگ ها شروع می کنند. دمای مناسب مارگریت : بهترین دما برای گلدهی این گیاه حدود ۲۵ درجه سانتیگراد است و با گرم شدن بیشتر از اندازه هوا از گلدهی این گیاه کاسته میشود. بنابراین با فرارسیدن تابستان و افزایش گرمای هوا میزان آبیاری این گیاه را افزایش دهید، اما باز هم یادآوری میشود که در آبیاری گیاه زیاده روی نکنید. فراموش نکنید که خاک باید سبک باشد و اگر نیست زهکشی کنید. اما اگر گرما زیاد شود مثلا در وسط تابستان بهتر است در آفتاب کامل نباشد، چون ممکن است پژمرده شود و باید در منطقه ای نیمه سایه قرار گیرد. درخت بالغ دارای پوستی قهوه ای مایل به قرمز است. رنگ برگ ها در فصل پاییز، زرد کم رنگ، نارنجی و قهوه ای روشن می شوند. این درخت، رشد آهسته ای داشته و نیاز به مکانی سایه روشن و خاک مرطوب دارد. • در ناحیه ای که آفتاب گیر باشد خاک را تا عمق ۲۵-۳۰ سانتی متری شخم بزنید و با مواد آلی آن را تقویت کنید.

• گل زینتی مارگریت یا گیاه زینتی شستا یک گیاه چند ساله محبوب و پر طرفدار است که گلهای سفید بسیار زیبا با مرکز زرد رنگ تولید میکند. 5. گلدانی با قطر دهانه ی مناسب تهیه کنید. شن درشت به نسبت مساوی تهیه کنید. جهت خرید بذر گل به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید. نور مناسب گل مارگریت: نور کامل خورشید را نیاز دارد. کوددهی مارگریت: این گل به به کوددهی و تغذیه زیادی نیاز ندارد و در خاک معمولی هم رشد خوبی دارد ولی تغذیه گیاه باعث افزایش گلدهی و بهبود عملکرد گیاه می شود. • بذر را در نور مستقیم قرار ندهید ولی حتماْ نور دریافت کند و مدام آن را مرطوب کنید. در فصل زمستان دفعات آبیاری را کمتر کرده و هر گاه سطح خاک خشک آبیاری انجام دهید. سپس این پوره ها به شته ماده زنده زای بالدار تبدیل شده و بدین ترتیب تا فصل پاییز که جنس نر بال دار و جنس ماده بدون بال به وجود می آیند، بسر می برند. حشره ماده پس از جفت گیری تخم می گذارد و بدین ترتیب چرخه زندگی سالیانه شته بسته می شود. برای از بین بردن این آفات سموم شیمیایی استفاده نکنید، چراکه باعث از بین رفتن جانوران دیگر و مفید باغ و جنگل خواهد شد. رطوبت بیش از اندازه خاک در ابتدا منجر به ریزش برگهای گیاه میشود سپس ریشهها خواهند پوسید و تمامی گیاه از بین خواهد رفت. این درخت یکی از زیباترین و جذاب ترین نوع افرا است که در فصل پاییز زیبایی آن دو چندان می شود.

حداالامکان از ریختن آب روی برگ ها در هنگام آبیاری خودداری کنید. افرای قندی، دانه های هایی تولید می کند، که مصرف خوراکی دارند که می توان آن ها را به صورت بخار پز و سرخ شده مصرف کرد. بذر گل مارگریت را می توان در فضای باز یا در خزانه کاشت. • مخلوط کاشت را قبل از کاشت بذرها به خوبی خیس و مرطوب کنید. • گل مارگریت به آسانی از طریق بذر تکثیر میشود و در خاکهای ضعیف نیز رشد میکند. این درخت در حدود ۲۵ متر می تواند رشد کند. جالب است بدایند که گاه برگ های این نوع به حدود ۳۰ الی ۶۰ سانتی متر می رسد. باید جایی کاشته شود که حداقل شش ساعت آفتاب مستقیم به آن برسد. • اگر می خواهید در فضای باز بذر را بکارید، باید در بهار، زمانی که دما تقریبا بالا ده درجه رسیده است، این کار را انجام دهید. چوب افرای کرب سفید و همچنین سخت و محکم است و برای مبل، کف پوشها و آلات موسیقی، برای جنگل کاری، کاشت انبوه ، تک درخت و پرچین به کار گرفته میشود. • برای کاشت بذر مارگریت در فضا بسته بهترین زمان اواخر زمستان است. زمان کاشت گل مارگریت : بهترین زمان برای کاشت بذر مارگریت اواخر زمستان است. • برای کاشت بذر در خاک دو سوراخ به عمق 2 میلی متر با فاصله های ۲۰-۲۵سانتی متری ایجاد کنید. • مارگریت گل بسار مقاومی بوده و برای کاشت در باغ و باغچه بسیار مناسب است و چشم انداز بسیار زیبایی ایجاد میکند، همچنین قابل کاشت در گلدان نیز میباشد. می توان به سوسک سرخرطومی نیز اشاره کرد. از آفات دیگر انواع درختان افرا می توان به کنه ی گالزا با نام لاتین Aceria macrorrhyncha نیز اشاره نمود. از این درختان به راحتی می توان بونسای تهیه کرد. بستری که می خواهید بذر را در آن بکارید پر از خاک سبک و تقویت شده کنید.