این دستگاه سونوگرافی پوشیدنی به طور مداوم اندام های خاص را تحت نظر دارد و آینده مراقبت های بهداشتی است

Wearable Ultrasound Device

اگر شما فردی با تکنولوژی و آگاه به تناسب اندام هستید، احتمال دارد که قبلاً صاحب یک ساعت هوشمند از شرکت هایی مانند اپل یا فیت بیت باشید. این دستگاه‌ها مجموعه‌ای قدرتمند از حسگرها را در خود جای داده‌اند که می‌توانند گام‌های تجمعی شما را ردیابی کنند، ضربان قلب و الگوهای خواب را کنترل کنند و توصیه‌های مدیریت استرس را در زمان واقعی ارائه دهند. با این حال، این پوشیدنی ها به دلیل توانایی آنها برای نفوذ تنها چند میلی متر به پوست انسان محدود شده اند. یک دستگاه سونوگرافی پوشیدنی جدید را وارد کنید که پتانسیل تبدیل شدن به آینده مراقبت های بهداشتی را دارد.

تیمی از محققان به سرپرستی C. Wang و X. Zhao یک دستگاه پوشیدنی سونوگرافی جدید ساخته اند که فقط “چند سانتی متر طول دارد” از طریق یک چسب زیستی به پوست می چسبد و به راحتی به یک باتری جیبی و یک داده متصل می شود. سیستم انتقال این تیم خاطرنشان می کند:

“نمونه اولیه ما، اگرچه هنوز در مراحل ابتدایی خود است، می‌تواند تصاویر مداوم و با کیفیتی از بافت‌های عمیق ارائه کند. عمر باتری در حال حاضر امکان فیلم‌برداری چند دقیقه‌ای را به صورت متناوب فراهم می‌کند: چندین بار در ساعت در طول چند روز.”

البته برخلاف تشعشعات یونیزان مضر تولید شده توسط دستگاه های اشعه ایکس، امواج اولتراسوند نسبتا غیر تهاجمی و کاملا ایمن هستند. بنابراین، ترجیح تیم برای سونوگرافی.

C. Wang و X. Zhao معتقدند که دستگاه فراصوت پوشیدنی آنها می‌تواند نقش مهمی در راه‌اندازی یک رژیم جدید مراقبت‌های بهداشتی ایفا کند که هم ماهیت پیشگیرانه و هم از نظر ماهیت پیشگیرانه دارد.

محققان در حالی که موارد استفاده بالینی چنین وسیله ای را برجسته می کنند، خاطرنشان می کنند که این امکان را برای “نظارت دائمی بیماران پرخطر، ردیابی سلامت جنین در بارداری های پرخطر یا نظارت بر بهبودی پس از جراحی فراهم می کند.” این تیم در ادامه خاطرنشان می کند:

فراتر از بیمارستان‌ها، این دستگاه‌ها می‌توانند ابزارهای تشخیصی و نظارتی را به مناطق دورافتاده بیاورند و تصویربرداری پزشکی را در کشورهای با درآمد پایین و متوسط ​​مقرون به صرفه‌تر و قابل دسترس‌تر کنند. همانطور که فناوری اصلاح می‌شود، ما پیش‌بینی می‌کنیم که آن را در زندگی روزمره افراد برای مدیریت ادغام کنیم. شرایط مزمن مانند فشار خون بالا، یا امکان تشخیص زودرس نارسایی قلبی، آنوریسم آئورت شکمی و ترومبوز ورید عمقی.”

می توانید کل مقاله طبیعت را اینجا بخوانید. آیا با پوشیدن دستگاه نظارت بر سلامت مبتنی بر سونوگرافی احساس راحتی می کنید؟ به نظر شما پیامدهای مرتبط با حریم خصوصی چیست؟ نظرات خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

این داستان را به اشتراک بگذارید

فیس بوک

توییتر

منبع: https://wccftech.com/this-wearable-ultrasound-device-continuously-monitors-specific-organs-and-is-the-future-of-healthcare/