باتری ایسوس ROG Phone 5 تست شد: آیا این باتری جدید قهرمان است؟


Asus ROG Phone 5 با بزرگترین باتری یک گوشی پرچمدار تا کنون در سال 2021 عرضه می شود و ما بسیار کنجکاو بودیم که ببینیم آیا عمر باتری آن انتظارات بالایی را که با باتری عظیم 6000 میلی آمپر ساعتی در تلفنی با وضوح 1080p ارائه می شود برآورده می کند یا خیر. صفحه نمایش

پس از چندین روز اجرای بی‌وقفه بنچمارک‌ها، ما با نتایج تست باتری ایسوس ROG Phone 5 آماده هستیم و اخبار بسیار جالبی برای به اشتراک گذاشتن داریم. این گوشی با سه نرخ رفرش متفاوت، 144 هرتز، بیشتر از سایر گوشی ها، 120 هرتز مطابق با سری گلکسی S21 و 60 هرتز برای کسانی که می خواهند عمر باتری را حفظ کنند، ارائه می شود. شما می توانید به صورت دستی انتخاب کنید که کدام یک از این حالت ها را انتخاب کنید، اما احتمالاً بهتر است به سراغ گزینه Auto بروید که بسته به برنامه ای که استفاده می کنید به طور خودکار حالت مناسب را انتخاب می کند. به عنوان مثال، هنگامی که شروع به پخش یک ویدیوی YouTube کنید، تلفن می‌داند که تا 60 هرتز کاهش می‌یابد و در عمر باتری شما صرفه‌جویی می‌کند.

با در نظر گرفتن تمام این موارد، بیایید نگاهی به عمر باتری ROG Phone 5 برای…

تست باتری بازی سه بعدی: 144 هرتز در مقابل 120 هرتز در مقابل 60 هرتز

تست بازی سه بعدی ما برای استرس واحد گرافیکی طراحی شده است و همانطور که از نتایج بالا مشهود است، اگر نرخ تازه سازی بالاتری را در بازی ها انتخاب کنید، عمر باتری واقعا کاهش می یابد.

در اینجا نتایج باتری برای هر حالت آمده است:

  • ROG Phone 5 144Hz: 5 ساعت و 24 دقیقه
  • ROG Phone 5 120Hz: 6 ساعت و 20 دقیقه
  • ROG Phone 5 60Hz: 10 ساعت و 48 دقیقه

بنابراین بله، تغییر به 60 هرتز برای بازی قطعا عمر باتری بسیار بیشتری را به شما می دهد و اگر گیمر رقابتی نیستید، باید آن را در نظر بگیرید. اگر بهترین عملکرد را می‌خواهید و اگر بازی از 144 هرتز پشتیبانی می‌کند، نرخ تازه‌سازی سریع‌تر مزیت رقابتی مورد نیاز برای برنده شدن را به شما می‌دهد.

تست ویدیوی یوتیوب

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اگر به سراغ گزینه Auto Refresh Rate بروید، هنگامی که شروع به پخش ویدیو در YouTube کنید، تلفن به طور خودکار به 60 هرتز کاهش می یابد و این یک حرکت هوشمندانه است.

در واقع، با نگاهی به نمرات، Asus ROG Phone 5 بالاترین امتیاز را در بین هر تلفنی که تا به حال در این تست آزمایش کرده‌ایم کسب می‌کند و این واقعاً یک دستاورد بزرگ است، به خصوص با توجه به اینکه بلندگوهای قدرتمندی دارد که صدای فوق‌العاده خوبی دارد.

بنابراین بله، این نتیجه یک مکاشفه مطلق است و اگر ویدیوهای زیادی را در تلفن خود تماشا می کنید، این یکی جانوری است که باید در نظر بگیرید.

تست مرور وب: 120 هرتز در مقابل 60 هرتز

در نهایت، سبک ترین آزمایش ما، فقط با مرور وب، نتایج بسیار خوبی دریافت می کنیم، حتی اگر رکورد بالایی نداشته باشند. به هر حال، استفاده از حالت خودکار در کروم، معمولاً به این معنی است که تلفن با فرکانس 120 هرتز کار می‌کند تا در صورت کنجکاوی، پیمایش نرم را به شما ارائه دهد.

فقط برای مرور، ما واقعاً تغییر به 60 هرتز را توصیه نمی کنیم، زیرا مزایای باتری بسیار ناچیز است.

زمان شارژ

نکته جالب در مورد ROG Phone 5 این است که با یک شارژر در جعبه، و نه هر شارژر، بلکه یک آجر شارژ فوق العاده سریع 65 واتی عرضه می شود. بله، قطعاً کمی بزرگتر از سایر شارژرهای معمولی است، اما می تواند در کمتر از یک ساعت گوشی را به طور کامل شارژ کند، که با توجه به اینکه باتری 6000 میلی آمپری در داخل آن وجود دارد، عالی است. جالب اینجاست که باتری در واقع به دو سلول 3000 میلی آمپر ساعتی تقسیم شده است تا به آن شارژ سریع دست یابد.

و در اینجا این است که با یک شارژ سریع چقدر می توانید شارژ کنید، باز هم، بسیار سریعتر از پرچمداران سامسونگ و اپل است:

به طور کلی، Asus ROG Phone 5 هم برای بازی و هم برای تماشای ویدیو باتری بسیار خوبی است و اگر عمر باتری در اولویت باشد، قطعا باید در صدر لیست شما قرار گیرد.





منبع