بازی ادامه دارد! Asus ROG Phone 5 رسمی شد!


گیمرها در سراسر جهان – شاد باشید! اسلحه دیگری به زرادخانه شما اضافه شده است – Asus ROG Phone 5. آخرین نسخه از تلفن بازی ایسوس در سه رنگ ارائه می شود و دارای ظاهری جذاب، قدرت خام، استقامت شگفت انگیز و یکی از پاسخگوترین نمایشگرها در صنعت است.

اگر تلفن‌های هوشمند معمولی را خسته‌کننده می‌دانید، این گوشی با نور RGB، با ظاهری تهاجمی، لبخندی بر لبان شما می‌آورد. ایسوس امسال سه مدل را عرضه می‌کند: وانیلی ROG Phone 5، نسخه Pro و نسخه محدود Ultimate. بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

همچنین بخوانید:بررسی ایسوس ROG Phone 5

لوگوی RGB اینجاست اما یک شگفتی دیگر در پشت آن وجود دارد

نام تجاری ROG (جمهوری گیمرها) با زیبایی شناسی خاصی همراه است. عناصر طراحی تیز و آینده نگر با نور RGB مطابقت دارند و در ROG Phone 5، یک آرم RGB به روز شده در پشت وجود دارد که اکنون از دو رنگ با جلوه گرادیان و 8 طرح نوری پشتیبانی می کند. این عالی است و همه به جز مدل های Pro و Ultimate این کار را یک قدم فراتر می برند.

به جای لوگوی ROG روشن، این دو مدل دارای یک صفحه نمایش PMOLED ماتریس عقب به نام ROG Vision هستند. این می تواند گرافیک های قابل تنظیم برای تماس های دریافتی، بارگذاری بازی، شارژ، ورود به حالت X و موارد دیگر را نمایش دهد. ROG Phone 5 استاندارد در رنگ‌های سفید طوفانی یا مشکی فانتوم با طراحی ماتریس نقطه‌ای براق موجود است. پیشرفت‌های طراحی ROG Phone 5 بسیار فراتر از بخش بصری است. حاشیه ها در مقایسه با مدل قبلی 25 درصد کوچکتر است و بلندگوهای جلویی بزرگتر و اکنون متقارن هستند.

یکی از پاسخگوترین صفحه نمایش های لمسی روی گوشی

هر سه مدل ROG Phone 5 دارای پنل 6.78 اینچی E4 AMOLED سفارشی سامسونگ با وضوح +FHD و نرخ تجدید 144 هرتز هستند. کاربران می‌توانند بین حالت‌های 144 هرتز، 120 هرتز، 60 هرتز یا نرخ به‌روزرسانی خودکار انتخاب کنند، اما خبر اینجا کمترین تأخیر لمسی در جهان است. نرخ نمونه برداری لمسی 300 هرتز همراه با سایر بهینه سازی های سخت افزاری به ROG Phone 5 اجازه می دهد تا به تأخیر لمسی تنها 24.3 میلی ثانیه و تأخیر اسلاید 18 میلی ثانیه دست یابد.

صفحه نمایش جدید همچنین 23 درصد روشن تر از نسل قبلی خود است و در یک روز روشن و آفتابی 800 نیت خروجی می دهد. دقت رنگ نیز عالی است، پنل دارای گواهی HDR 10+ و میانگین Delta-E زیر 1 است. در نهایت، یک اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش وجود دارد که از یادگیری ماشین برای بهبود دقت خود استفاده می کند.

قدرت خام تنظیم شده برای بازی

ROG Phone 5 مجهز به جدیدترین چیپست اسنپدراگون – 888 با پردازنده گرافیکی Adreno 660 اورکلاک شده است که 35٪ عملکرد بهتری را در مقایسه با آخرین نسل ROG Phone ارائه می دهد. گلوگاه حرارتی اغلب در حین انجام وظایف با شدت بالا یک مشکل است، بنابراین ایسوس در جدیدترین طراحی GameCool 5 خود، اتلاف گرما را بهبود بخشیده است. محل قرارگیری اجزای داخلی برای به حداکثر رساندن خنک سازی مجدد مهندسی شده است و محفظه بخار نیز تغییر شکل داده است.

همه ما می دانیم که رم برای گیمرها مهم است و ROG Phone 5 مقدار بسیار زیادی از آن را دارد. مدل Ultimate دارای 18 گیگابایت رم است که بیشتر از بسیاری از دستگاه‌های بازی رایانه‌های شخصی مدرن موجود است. مدل های Pro و Ultimate همچنین دارای 512 گیگابایت حافظه داخلی هستند، در حالی که وانیلی ROG Phone 5 طیف وسیعی از گزینه های رم و فضای ذخیره سازی را ارائه می دهد – از 8 گیگابایت/128 گیگابایت تا 16/256 گیگابایت.

هر سه مدل مجهز به پشتیبانی از WiFi 6E هستند. ارائه یک اتصال بسیار پایدارتر حتی در شبکه های شلوغ.

ویژگی های بازی

تلفن های هوشمند مدرن در حال حاضر به اندازه کافی قدرتمند هستند تا با بازی مقابله کنند، بنابراین باید چیزی متفاوت در گوشی های به اصطلاح «بازی» وجود داشته باشد، درست است؟ همه چیز به کنترل ها و بهینه سازی خلاصه می شود – هم نرم افزار و هم سخت افزار. ROG Phone 5 دارای سیستم AirTrigger بازطراحی شده و دکمه های اولتراسونیک روی شاسی است.

هسته ROG Phone 5 می تواند تا 14 نقطه لمسی خاص را به طور همزمان بر روی صفحه نمایش ترسیم کند، در حالی که مناطق لمسی اولتراسونیک نیز می توانند به روش های مختلفی استفاده شوند – به عنوان دو دکمه بلند یا 4 دکمه کوچکتر. نسخه Ultimate دارای دو ناحیه لمسی خازنی اضافی در پشت است و دو دکمه فیزیکی روی لوازم جانبی AeroCool 5 دریافت می کنید.

البته یک حالت بازی اختصاصی به نام X-Mode وجود دارد و نرم افزار Game Genie با ویژگی اختصاصی Esports به شکوه کامل خود بازگشته است، که اعلان ها را خاموش می کند و عملکرد سخت افزار را به حداکثر می رساند. وقتی X Mode را فعال می‌کنید، یک تغییر بصری جالب اتفاق می‌افتد – همه نمادها یک حلقه قرمز در اطراف خود پیدا می‌کنند و والپیپرهای زنده ROG شروع به تغییر و درخشش می‌کنند. لوگوی RGB در پشت گوشی شروع به درخشش می کند که نشان می دهد زمان بازی فرا رسیده است!

دوربین ها و صدا

اگر گیمر هستید، احتمالاً به عکاسی با موبایل اهمیت زیادی نمی دهید. با این حال، ROG Phone 5 مطمئن می شود که در هر صورت یک سیستم دوربین کافی را ارائه می دهد. سه دوربین در پشت وجود دارد. دوربین اصلی دارای سنسور 64 مگاپیکسلی است و می‌تواند بزرگنمایی 2 برابری بدون تلفات انجام دهد، یک دوربین ثانویه 13 مگاپیکسلی با زاویه 125 درجه فوق عریض با تصحیح اعوجاج در زمان واقعی، و در نهایت یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی وجود دارد.

ویژگی های صوتی ROG Phone 5 کاملاً چشمگیر است. برای شروع، دو بلندگوی جلویی از آمپرهای مونو اختصاصی و طراحی 7 آهنربایی استفاده می کنند که باید صدایی قدرتمند و واضح ارائه دهد. همچنین یک جک هدفون 3.5 میلی متری و پشتیبانی از صدای Hi-Res به لطف تراشه Pro DAC و تقویت کننده اختصاصی هدفون وجود دارد. یک برنامه AudioWizard وجود دارد که یک اکولایزر 10 بانده با استفاده آسان را ارائه می دهد، با پیش تنظیم های صوتی مختلف که توسط دیراک ساخته شده است، از جمله Dynamic، Music، Cinema و Game. حالت بازی جلوه های صوتی درون بازی مانند رد پا و شلیک گلوله را بهبود می بخشد.

دو باتری این گوشی را به یک قهرمان استقامت تبدیل کرده است

هیچ چیز مانند یک جلسه بازی فشرده باتری را تخلیه نمی کند. به همین دلیل است که ROG Phone 5 نه یک، بلکه دو باتری 3000 میلی آمپر ساعتی دارد تا ظرفیت ترکیبی 6000 میلی آمپر ساعتی را ارائه دهد. ویژگی های هوشمندانه مراقبت از باتری وجود دارد و شارژ نیز بهبود یافته است. ROG Phone 5 از شارژ سریع 65 واتی پشتیبانی می کند و می تواند تنها در 30 دقیقه تا 4200 میلی آمپر ساعت (70 درصد) شارژ شود و در کمتر از یک ساعت به 100 درصد برسد.

به طور کلی خنک کننده بهتر ROG Phone 5 به دمای شارژ نیز کمک می کند – خنک کننده تا 7 درجه سانتی گراد در حالت شارژ 30 وات و تا 3 درجه سانتی گراد در حالت 65 وات (در مقایسه با ROG Phone 3). ظرفیت بزرگتر همچنین باعث چرخه های شارژ-دشارژ کمتر می شود که به طول عمر باتری کمک می کند.

تجهیزات جانبی

با کولر AeroActive همراه 5 می توانید تا 10 درجه سانتیگراد در دمای CPU و 15 درجه سانتیگراد افت دمای سطح را بدون نیاز به برق خارجی کاهش دهید. به لطف طراحی جدید حرارتی، تمام اجزای اصلی PCB در مرکز تلفن قرار می گیرند و خنک کننده در آنجا قرار می گیرد. همچنین می‌توانید سرعت فن را کنترل کنید – یک کلید روشن/خاموش در برنامه Game Genie برای فن با 4 تنظیم سرعت مختلف به‌علاوه یک حالت خودکار وجود دارد.

لوگوی RGB روی خود کولر و همچنین دو دکمه فیزیکی و یک پایه پایه وجود دارد. همچنین لازم به ذکر است که استفاده از AeroActive 5 به ROG Phone 5 اجازه می‌دهد تا وارد X-Mode+ شود و سخت‌افزار را بیشتر کند. در مورد اورکلاک کردن گوشی صحبت کنید.

گیم پد ROG Kunai 3 اختیاری است، اما اگر از هر گیمر جدی بخواهید، یک کنترلر فیزیکی بازی یک ضرورت است. هیچ چیز اختیاری برای آن وجود ندارد. این گیم پد طراحی ماژولار دارد و می تواند تجربه بازی شما را به سطح جدیدی ارتقا دهد. این با خنک کننده AeroActive سازگار است، بنابراین می توانید همه چیز را به 11 تبدیل کنید و گوشی خود را به یک ماشین بازی تمام عیار تبدیل کنید.

یک لوازم جانبی ROG Gaming Clip نیز وجود دارد که شامل سه پایه مختلف است تا بتوانید گوشی خود را در بالای کنترلر PS4، Xbox Controller 3 یا Stadia قرار دهید. با ویژگی نقشه برداری Game Genie می توانید از کنترلرهای XBOX، PlayStation DualShock و Stadia خود استفاده کنید و ROG Clip را به یک وسیله جانبی بسیار مفید تبدیل کنید اگر قبلاً هر یک از این گیم پدها را دارید.

آخرین اما نه کم‌اهمیت، ROG Lighting Armor Case 3 رسمی است – از ROG Phone 5 محافظت می‌کند و از نورپردازی Aura نیز پشتیبانی می‌کند. تلفن از طریق اتصال pogo-pin تشخیص می‌دهد که کیس از کیس استفاده می‌شود و می‌توانید یک تم همسان با کاغذ دیواری، نمادها و صداها اعمال کنید تا ظاهری یکنواخت و شخصی به گوشی ببخشید.

قیمت و تاریخ عرضه

Asus ROG Phone در اروپا با قیمت زیر عرضه می شود:

  • ROG Phone 5 از 799 یورو شروع می شود
  • ROG Phone 5 Pro از 1199 یورو شروع می شود
  • ROG Phone 5 Ultimate 1299 یورو

سری ROG Phone 5 ایسوس از سه ماهه دوم سال 2021 در آمریکای شمالی در دسترس خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و تاریخ عرضه با ما همراه باشید.





منبع