بهترین جاهای دیدنی شهر اهواز را بشناسید | behgardi

چشمه‌های این آبشار مصنوعی در دو طرف آبشار پل هفتم به رودخانه کارون سرازیر می شوند، و در شب این چشمه‌های که با نور‌های رنگارنگ مزین گشته اند، زیبایی و جلوه خاصی را نمایان می کنند. نام اهواز که می آید، اولین ذهنیت و تصویری که در ذهن ها می آید، رود کارون اهواز است. رود کارون ۸۵۰ کیلومتر طول دارد و بزرگ ترین و پرآب ترین رودخانه کشور محسوب می شود. کارون تنها رودخانه ای از ایران است که به آب های بین المللی و اقیانوس راه دارد.

تالاب بامدژ ؛ چشم‌انداز بی‌نظیر طبیعت

این شهر که به دلیل دارا بودن آب و هوایی گرم، به عنوان دومین شهر گرم کشور شناخته می شود، رفتار مردمان نیز که اغلب عرب زبان هستند، متاثر از آن بوده مردمانی خون گرم و مهمان نواز دارد. در جنوب ایران با ماهی، غذاهای متنوعی درست می شود که یکی از آن ها قلیه ماهی، غذای سنتی خوزستان است. قلیه ماهی نوعی خورشت سنتی بوده که با ماهی، رب انار، سبزی قلیه (شنبلیله و گشنیز)، پیاز، فلفل، نمک، تمبر هندی، روغن، زردچوبه و سیر درست می شود. این غذا مانند بسیاری از خورشت های ایرانی معمولا به همراه یک بشقاب برنج میل می شود. اما این شهر در طول تاریخ ۲ بار تخریب‌شده و از نوع ساخته‌شده که از علت تخریب آن اطلاعات زیادی در دست نیست تا جایی که ویرانی‌های این شهر را یکی از معماهای تاریخ خوزستان می‌دانند. علاوه بر خرما این شهر به دلیل نزدیک بودن به دریا دارای انواع ماهی و میگو با طعمی تازه و لذیذ است که می‌توانید در کنار خرما از انواع ماهی‌ها نیز به عنوان سوغاتی برای عزیزانتان تهیه کنید.

بازدید از موزه علم و طبیعت اهواز برای نوجوانان بسیار آموزنده و مفید خواهد بود. پل طبیعت دو پارک اصلی اهواز یعنی پارک لاله و پارک ساحلی را به هم وصل می‌کند و یکی از جاذبه های دیدنی اهواز است. بد نیست آخر‌شب از روی این پل عبور کنید و از منظره شهر و هوای متبوع اهواز در شب لذت ببرید.

تنگ هایقر معروف به گرند کانیون ایران

بهترین جاهای دیدنی شهر اهواز را بشناسید | behgardi

این بازار در دوران قاجار رونق زیادی داشت و بسیاری از تاجران جنوبی برای خرید به این منطقه می جاهای دیدنی اهواز آمدند. دیدن بازار عبدالحمید شما را با بازار سنتی اهواز آشنا می کند. جالب است بدانید که این بازار نیز جزو میراث ملی ایران است. وقتی به این بازار رفتید، از کاروانسرای شیخ خزعل هم بازدید کنید. پل طبیعت کیان‌پارس اهواز دو پارک مهم این شهر (پارک ساحلی و پارک لاله) را به یک‌دیگر وصل می‌کند و مخصوص عابران پیاده است. پل طبیعت به طول ۵۰۰ متر و عرض ۵ متر، روی رودخانه کارون اهواز احداث شده است و حدود ۲۵۰۰ متر مربع چوب پلاست برای کف‌پوش پل به‌کار برده‌اند.

  • مهزیار متولد هندیجان میباشد، اما به دلیل این که هندیجان حومه شهر دوراق بوده، به عنوان ساکن دوراق شناخته شده است.
  • در مرکز اهواز، بنای کلیسای سورت مسروپ ساخته شده است که از جاذبه های گردشگری اهواز محسوب می شود.
  • این حمام دو بخش زنانه و مردانه دارد که با معماری جالبی ساخته شده است.
  • از انواع غذا‌های مشهور و خوشمزه این شهر می‌توان به قلیه ماهی، قلیه میگو، ماهی صبور، فلافل، سمبوسه، کبه، نافله، آش ارده، کاری پلو و…
همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره شد اهواز یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است. همین موضوع باعث شده است جاذبه‌های تاریخی بسیاری را در خود جای دهد. علاوه بر این از نظر جغرافیایی نیز در موقعیت خاصی قرار دارد. عبور کارون از میانه این شهر جاذبه‌های گردشگری فراوانی را پدید آورده است.