بهترین لپ تاپ های بازار ایران + بررسی 25 بهترین لپ تاپ دنیا

آنچه که شما در دسته بندی بالا می‌بینید در اصل الترابوک ها و نوت بوک هایی هستند که متناسب با نیاز های مهندسین ساخته و به بازار عرضه می‌شوند. این صفحه به صورت 24 ساعته کنترل و بروز رسانی می شود.ما همواره بازار را رصد کرده و در صورت وجود محصولات برتر ، آن ها را جایگزین می کنیم. اکثر برنامه‌های سخت ممکن است بر روی CPU 1165G7 اجرا شوند که حداکثر فرکانس آن 4.7 گیگاهرتز است. دارای 128 گیگابایت حافظه SSD است که مقدار زیادی نیست ولی برای بسیاری از افراد کافی است. همچنین بعضی از فروشنده‌ها CPU را فقط بر اساس میزان حافظه کش آن اعلام می‌کنند (مثلا 6 مگ کش) که اصلا نشان دهنده قدرت پردازنده نیست. به طور مثال دو پردازنده اینتل 6500U و N4000 چهار مگابایت حافظه کش دارند، ولی کارایی 6500U حدود دو برابر N4000 است.

پس هنگام خرید یک گجت گران قیمت مانند لپ تاپ، برای خرید نباید عجله کنید. به لطف حافظه 1 ترابایتی SSD PCIe NVMe که برای جدیدترین مدل لپ تاپ ایسوس در نظر گرفته شده است، ظرفیت ذخیره سازی مناسبی برای ذخیره اطلاعات خواهید داشت. علاوه بر این، داشتن انواع پورت‌های سریع گزینه‌های بیشتری را برای انتقال داده در اختیار شما قرار می‌دهد. بله در این لیست ما بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت از جمله بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون و بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون تومان را نیز بررسی کرده ایم. این لپ تاپ یک پردازنده گرافیکی معمولی دارد که کارهای سبک را انجام می‌دهد و یک کارت گرافیک مستقل دیگر هم دارد که مجهز به دو گیگابایت حافظه گرافیکی اختصاصی است و کارهای سنگین‌تر را انجام می‌دهد.

مقداد آی تی، کالاوما و … برخی از معتبرترین سایت‌های فروش اینترنتی لپ تاپ هستند. از مهم‌ترین مزیت‌های این دستگاه، می‌‌توان به نمایشگر عالی با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز، پردازنده سریع، طراحی چشم‌نواز و صفحه‌کلید راحت اشاره کرد. اگرچه این لپ‌تاپ معایبی هم دارد که شامل عمر ضعیف باتری و گرم شدن می‌شود.

با بهترین تبلت های اپل آشنا شوید

این لپ تاپ ایسوس هم به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ میان رده شناخته می‌شود که به واسطه قیمت و سخت‌افزار مناسب، ارزش خرید بالایی پیدا کرده است. صفحه نمایشی با وضوح Full HD برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده که فضای مناسبی برای تماشای محتوای مختلف آن هم با وضوح تصویر مناسب را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. قیمت لپ تاپ ایسوس VivoBook R565EA-UH31T ارزش خرید این محصول را بسیار زیاد کرده است.

شرکت اینتل یکی از برترین شرکت‌ها و برندهای جهان است و پردازنده‌های قوی این شرکت… اگر بی حوصله هستید و یا عادت دارید که کار ها را هر چه سریع تر جلو ببرید حافظه های SSD دقیقا برای شما طراحی شده اند! این حافظه ها برعکس هارد دیسک های قدیمی از سرعت فوق‌العاده بیشتری برخوردارند. فناوری و ساختار آنها نیز کاملا با هارد دیسک ها که بر روی یک دیسک عملیات خواندن و نوشتن را انجام بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی 2022 می‌دادند متفاوت است.

با اینکه لپ‌تاپ‌های زیادی در این بازه‌ی قیمتی وجود دارد، به‌عنوان بهترین لپ‌تاپ تا ۱۵ میلیون تومان، پیشنهاد می‌کنیم که اچ‌پی مدل EF2126WM-A را تهیه کنید که تجربه‌ی نسبتاً کاملی از کامپیوتر قابل‌حمل را ارائه می‌کند. پردازنده‌ی بسیار قدرتمند Ryzen U مجهز به ۸ هسته‌ی پردازشی و ۱۶ رشته، ۸ گیگابایت رم DDR4، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی SSD و نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی IPS LCD با وضوح FHD از امکانات بسیار مناسب لپ‌تاپ «255 G8 اچ‌پی» محسوب می‌شوند. این لپ‌تاپ HP که یکی از دستگاه‌های قدرتمند این رده‌ی قیمتی است، درگاه‌ها متنوعی نیز دراختیار کاربران قرار می‌دهد. اگر نخواهید لپ‌تاپ دست‌دوم بخرید، باید بدانید در زمان نگارش مقاله‌ی پیش‌ رو، حداقل باید حدود ۶ میلیون تومان برای خرید لپ‌تاپ اقتصادی هزینه کنید. در این بازه‌ی قیمتی، لپ‌تاپ‌های زیادی در بازار وجود دارد که اکثرشان هم مشخصات کم‌وبیش یکسانی دارند. در‌این‌میان، مدل‌هایی هستند که در‌مقایسه‌با سایر مدل‌ها، ارزش خرید بیشتری دارند و تجربه‌ی کاربری بهتری را دراختیارتان قرار می‌دهند.

هیچ لگ یا مشکل خاصی در این بخش وجود ندارد و راحت می‌توانید با آن کار کنید. لپ تاپ سرفیس پرو ۷ پلاس مجهز به پردازنده نسل یازدهم اینتل است و مزیت عملکرد جالبی نسبت به نسل قبلی خود دارد. هر دو ۱۴ اینچی هستند و یکی از آن‌ها با پنل IPS و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل روانه بازار شده است و دیگری هم با پنل اولد، می‌تواند رزولوشن مناسب ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل را فراهم کند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، پنل اولد می‌تواند کیفیت تصویر بهتری را فراهم کند.

قیمت لپ تاپ میان رده لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل K413EQ EK369 i5 8GB 512GB SSD کاملا با سخت‌افزاری که دارد هماهنگی دارد و همین موضوع ارزش خرید آن را چند برابر کرده است. صفحه نمایش ۱۴ اینچی با وضوح تصویر Full HD که تا ۲۲۰ نیت روشنایی تولید می‌کند. صفحه نمایشی مات که کیفیت بسیار خوبی دارد و در استفاده‌های طولانی مدت چشم کاربران را خسته نمی‌کند. قیمت لپ تاپ میان رده IdeaPad 3 15ITL6 باعث شده که این محصول هم نظر بسیاری از کاربرانی که قصد خرید یکی از بهترین لپ تاپ های میان رده را دارند، به خود جلب کند. در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که این لپ تاپ از صفحه نمایشی ۱۵٫۶ اینچی با وضوح تصویر Full HD استفاده می‌کند.

بهترین لپ تاپ های بازار ایران + بررسی 25 بهترین لپ تاپ دنیا

البته، آن لپ‌تاپ نیز باید در کانفیگی با قیمت مناسب عرضه شود که آن را در بودجه یک دانشجو قرار دهد. کاربرد صفحه نمایش با نرخ رفرش بیشتر در همین موارد و همینطور در بازی ها است. بلاخره اگر که شما اهل بازی کردن هم باشید صفحه نمایش با این نرخ فریم به کار شما می‌آید. نمونه استفاده هر چه بیشتر از نرخ رفرش صفحه نمایش 120Hz یا 144Hz را می‌توان در بازی سازی دید. بله اکثر مردم هنگامی که اسمی از نرخ رفرش صفحه نمایش یا نرخ فریم به میان می‌آید به یاد بازی ها می‌افتند اما اگر شما خودتان در رشته بازی سازی یا گرافیک تحصیل کنید قطعا با نرخ رفرش و نرخ فریم آشنایی دارید. اگر بیشتر مشتاق و علاقه مند به کارت گرافیک هستید، به شما توصیه می‌کنیم از بنچمارک کارت گرافیک نیز دیدن فرمایید.

لپ تاپ اچ پی مدل C-255 G7

پس مهم است که لپ تاپی خرید کنید که با نیازهای شما و نوع استفاده شما بیشترین هم‌خوانی را داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم با حدود ۵۰۰ هزار تومان افزایش بودجه لپ‌تاپ VivoBook Max X543MA ایسوس را بخرید که دستگاهی دقیقاً با امکانات مدل معرفی‌شده‌ی قبلی و در‌عوض نمایشگر TFT LCD با وضوح فول HD است. همچنین در بخش درگاه‌ها، تنها یک درگاه USB 3.0 و دو درگاه USB 2.0 روی بدنه‌ی ویووبوک دیده می‌شود.

  • این لپ تاپ بیشتر برای دانشجویان مناسب است و کاربری چندگانه و لمسی بودن صفحه نمایش سرچ و تحقیق در صفحات وب و کار کردن با رابط کاربری ویندوز را برای‌تان ساده‌تر خواهد کرد.
  • فرقی نمی‌کند که شما این لپ‌تاپ را برای بازی کردن خریداری می‌کنید و یا برای انجام پروژه‌های خود، مطمئناً با استفاده از این دستگاه از همه چیز لذت خواهید برد.
  • از یک بدنه باز طراحی شده برخوردار است و ظاهری سبک‌تر و جذاب‌تر از مدل قبلی خود دارد.
  • حتی تهیه‌ی حافظه‌ی SSD با ظرفیت خیلی کم برای ویندوز و نرم‌افزارهای اصلی، می‌تواند سرعت لپ‌تاپتان را افزایش چشمگیری دهد.