بهترین گوشی های ایسوس – به روز شده در آوریل 2022


امروز قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم ایسوس وقتی نام برند تایوانی را می گوییم یا می نویسیم، بیشتر مردم فوراً به یاد لپ تاپ یا قطعات رایانه شخصی می افتند. این شرکت در این بازارها به خوبی تثبیت شده است، اما اگر بدانید که ایسوس نزدیک به 20 سال است که در حال ساخت گوشی است، شگفت زده خواهید شد!

بدون پرداختن به جزئیات تاریخی (و شما را تا حد مرگ خسته می‌کنیم) فقط می‌توانیم بگوییم که ایسوس گوشی‌هایش را می‌شناسد. این شرکت در اوایل دهه 2000 با تلفن های هوشمند شروع به کار کرد و از دوران ویندوز فون جان سالم به در برد تا در واقعیت اندروید امروزی قوی تر ظاهر شود.

سری ZenFone از سال 2014 وجود داشته است و در تمام این سال‌ها ایسوس تلاش و پول زیادی را برای توسعه این برند انجام داده است. و اینجا هستیم – به نسل هشتم ZenFones اشاره می کنیم و مخفیانه آن تلفن ROG را می خواهیم، ​​حتی اگر دیگر بچه یا گیمر نیستیم.

در دنیای گوشی های هوشمند که در آن اپل و سامسونگ در حال فراخوانی است، دیدن این که یک آدم ضعیف (از نوع) چه کاری می تواند انجام دهد، واقعاً شاداب است. در اینجا لیست ما از بهترین گوشی های ایسوس است که می توانید در سال 2022 تهیه کنید!

بهترین گوشی های ایسوس در یک نگاه:

Asus ROG Phone 5 Ultimate

چگونه می توانیم گوشی با نام “Ultimate” را در لیست خود قرار ندهیم؟! بله، این یک دستگاه طاقچه است اما بسیار عالی است. همانطور که همکاران من نوشتند “این قطعاً برای اکثر مردم تلفن نیست” اما Asus ROG Phone 5 Ultimate می تواند بهترین تلفن ایسوس برای گروه کوچکی از علاقه مندان باشد. و گاهی همین کافی است. بازگشت به این هیولای یک گوشی.

Asus ROG Phone 5 Ultimate همه چیز را دارد – یک صفحه نمایش AMOLED فوق سریع 144 هرتزی ساخت سامسونگ (1200 نیت حداکثر روشنایی، HDR10+، 150.89٪ پوشش وسعت رنگ sRGB)، 18 گیگابایت رم (چرا زیاد نیست؟ !)، 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی، باتری سنگین 6000 میلی آمپر ساعتی، جدیدترین اسنپدراگون 888 سیلیکونی، بلندگوهای استریو، دکمه های ماشه هوا، شارژ 65 واتی، نمایشگر جداگانه در پشت، این لیست ادامه دارد.

این گوشی تنها دو ایراد اصلی دارد. اولین مورد قیمت است – راهی برای دور زدن آن وجود ندارد – برای داشتن این زیبایی باید 1500 دلار سرفه کنید. اگر بخواهیم کاملاً منصف باشیم، در دنیایی که Galaxy Ultra یا Sony Xperia معمولی شما 1300 دلار قیمت دارند، آنقدرها هم گران نیست. مورد دوم بسیار مهم است – شما فقط نمی توانید این تلفن را دریافت کنید. این یک نسخه محدود و در واقع آنقدر محدود است که مجبور خواهید بود به سایت های چینی سایه متوسل شوید تا حتی به احتمال داشتن آن (اگر خوش شانس باشید) نزدیک شوید. اما وجود دارد و اوج فناوری گوشی های هوشمند است، حداقل در سال 2021.

ایسوس ZenFone 8

ایسوس با ZenFone 8 یک چرخش شدید در طراحی و فلسفه کلی انجام داد. در حالی که ZenFone های قدیمی هم به معنای واقعی کلمه و هم از لحاظ استعاری دستگاه های بسیار محکمی بودند، ZenFone 8 به طرز تکان دهنده ای جمع و جور ظاهر شد. این یک تازه‌سازی خوب و حتی گزینه بهتری برای افرادی بود که گوشی‌های کوچک را دوست دارند. تفاوت اصلی بین ZenFone 8 و سایر گوشی های پرچمدار “کامپکت” این است که ZenFone 8 یک پرچمدار قانونی است. هیچ گوشه ای بریده نشده است، جهنم حتی بهتر از مدل بزرگتر ZenFone 8 Flip است.

ZenFone 8 دقیقاً اندازه مناسبی دارد – نه خیلی کوچک (به شما نگاه می کنم، iPhone 12 mini) و در عین حال به طور قابل توجهی جمع و جورتر از همه پخش کننده های “بزرگ” دیگر است. این گوشی مجهز به یک پنل AMOLED 5.9 اینچی با فرکانس 120 هرتز ساخته شده توسط سامسونگ است که روشن، دقیق و لذت بخش است.

Zenfone 8 علیرغم اندازه جمع و جور خود، جک 3.5 میلی‌متری صدا را حفظ می‌کند (دیگر بهانه‌های مربوط به اندازه از سوی دیگر سازندگان وجود ندارد) و علاوه بر آن، مجهز به جدیدترین Qualcomm Aqstic WCD9385 DAC است. این گوشی از جدیدترین چیپست اسنپدراگون 888 و تعداد زیادی از پیکربندی های حافظه – 6/128، 8/128، 8/256، 16/256 گیگابایت استفاده می کند.

تنها دو دوربین در پشت وجود دارد اما از نوع مفید هستند – دوربین اصلی دارای سنسور پرچمدار 1/1.7 اینچی Sony IMX686 64MP است در حالی که دوربین ثانویه فوق عریض از یک سنسور 1/2.55 اینچی Sony IMX363 12 MP استفاده می کند. در مجموع، شما همه چیز را با این گوشی و همچنین با قیمت عالی دریافت می کنید – می توانید ZenFone 8 را با قیمت 599 دلار در ایالات متحده دریافت کنید.

Asus ZenFone 8 Flip

تلاش بی پایان برای حداکثر نسبت صفحه نمایش به بدنه، راه حل های طراحی بسیار جالبی را در چند سال گذشته ایجاد کرد. ایسوس ایده خود را در ZenFone 6 ارائه کرد و در دو نسل بعدی آن را کامل کرد – دوربین فلیپ. این یک برداشت منحصربه‌فرد است که با برخی ایرادات همراه است، اما کار را انجام می‌دهد و واقعا عالی به نظر می‌رسد.

ZenFone 8 Flip از جایی که 7 Pro متوقف شد کار کرد – اصلاحات کوچکی را به مکانیسم چرخش اضافه کرد. برای آن دسته از شما که نمی‌دانید درباره چه چیزی صحبت می‌کنم – دوربین سلفی در ZenFone 8 Flip وجود ندارد. در عوض، کل ماژول دوربین اصلی بالا می‌رود، بنابراین می‌توانید شخصیت خود را با سه لنز مختلف با کیفیت بالا ثبت کنید. مرتب!

این تلفن در سطوح مختلف ارائه می شود – صفحه نمایش بدون ناچ 6.67 اینچی HDR 10+ بسیار خوب است و حتی با وجود اینکه می تواند تا 90 هرتز بالا برود، احساس نمی کنید چیزی را از دست داده اید. شما همان چیپست پیشرفته اسنپدراگون 888 را به همراه 8 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت فضای ذخیره سازی با اضافه شدن شگفت انگیز اسلات کارت microSD دریافت می کنید.

ماژول دوربین دارای همان snapperهای اصلی و فوق عریض است که در ZenFone 8 دیدیم، اما یک لنز تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابر اضافه می کند. یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی روی آن وجود دارد اما هیچ نشانه ای از شارژ بی سیم یا جک 3.5 میلی متری صدا (در این اندازه بسیار عجیب است) وجود ندارد. با این وجود، اگر می خواهید تجربه تلنگر داشته باشید، Asus ZenFone 8 Flip بهترین گزینه برای شماست.

ایسوس ROG Phone 5

Asus ROG Phone 5 “وانیلی”، همانطور که ما دوست داریم این نسخه های اصلی را بنامیم، هنوز هم یک گوشی بازی کامل است. در واقع فقدان «Ultimate» کوچکترین چیزی از آن کم نمی کند. تفاوت های اصلی در مقدار رم (18 گیگابایت است) و صفحه نمایش فانتزی در پشت است. اگر به این چیزها اهمیت نمی دهید، با Asus ROG Phone 5 کاملاً خوب خواهید بود.

همان صفحه نمایش 6.78 اینچی AMOLED با رزولوشن 2448×1080 را دریافت می کنید. نرخ تازه‌سازی آن می‌تواند تا 144 هرتز بالا برود، ماشه‌های هوا نیز وجود دارند، و بلندگوهای استریو باشکوه هنوز اینجا هستند – جدی، صدای این چیز از این دنیا خارج است. برای همه اهداف عملی، این بهترین تلفن بازی موجود است، و نسخه دست نیافتنی Ultimate را به گیمرهای هسته سخت (و منظور ما واقعاً هسته سخت) و طرفداران فناوری واگذار می کند.

چیزی که Asus ROG Phone 5 فاقد آن است، در دسترس بودن است. شما در واقع می توانید این گوشی را همین الان و همچنین با پول متوسط ​​(660 دلار در Newegg) خریداری کنید. به هیچ وجه ارزان نیست، اما بسته ای که دریافت می کنید ارزش هر پنی را دارد. آیا این بهترین گوشی ایسوس موجود است؟ شاید شایدم نه.

ایسوس ROG Phone 5s

ایسوس به طور رسمی سری ROG Phone 5 را بازنشسته کرد و اکنون نمی توانید مستقیماً آن را دریافت کنید. خبر خوب این است که این شرکت نمونه کارهای خود را به روز کرده و Asus ROG Phone 5s را معرفی کرده است. این مدل جدید در واقع دلیلی برای خروج ROG Phone 5 وانیلی است و تفاوت بین این دو چندان بزرگ نیست.

ROG Phone 5s به چیپست Snapdragon 888+ مجهز شده است – نسخه اورکلاک شده 888 موجود در ROG Phone 5. نرخ نمونه برداری لمسی نمایشگر از 300 هرتز به 360 هرتز افزایش یافته است که باید طرفداران سریع را خوشحال کند. سرعت، بازی های سریع کلیک کنید.

این گوشی را می توان در سه پیکربندی حافظه مختلف – 16/512 گیگابایت، 12/512 گیگابایت و 18/512 گیگابایت سفارش داد و قیمت آن به ترتیب 1000 یورو، 1100 یورو و 1300 یورو است. نسخه 18 گیگابایتی با ROG Phone 5 Ultimate مطابقت دارد، بنابراین روی کاغذ، ROG Phone 5s بهترین گوشی موجود ایسوس است. در حال حاضر.

ایسوس ZenFone 7 Pro

Asus ZenFone 7 Pro تکامل یافته ای از ایده دوربین فلیپ است که ایسوس برای اولین بار جرأت کرد در ZenFone 6 کشف کند. با این حال همه چیز در 7 Pro بسیار بهتر است و تمام مشکلات نسل اول برطرف شده است. آن وقت ایسوس ZenFone 7 Pro چیست؟ و چرا وقتی ZenFone 8 Flip را عرضه کردید، ناراحت شوید؟ خوب، 7 Pro به خوبی Flip است و هزینه کمتری دارد.

اگر می‌خواهید نسخه مقرون‌به‌صرفه‌تری از تلفن با دوربین تاشو داشته باشید، این دستگاه برای شما مناسب است. شما می توانید آن را با قیمت کمتر از 700 دلار دریافت کنید، و تقریباً مشابه ZenFone 8 Flip است، بدون اینکه چیپست وجود داشته باشد. بله، ZenFone 7 Pro مجهز به نسل قبلی سیلیکون اسنپدراگون – 865+ است، اما اصلاً بی‌تفاوت نیست! عملکرد وجود دارد، و همچنین سیستم دوربین سه گانه با همان پیکربندی سیستم در Flip.

تفاوت بزرگ دیگر، اسکنر اثرانگشت کناری است که ممکن است برخی افراد را ناامید کند، اما در واقع بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر از نسخه درون‌نمایشگر Flip است. در پایان روز، اگر به ایده تلنگر هستید، نمی توانید با هیچ یک از این مدل ها اشتباه کنید. اوه، و به هر حال، ZenFone 7 Pro در رنگ سفید پاستلی شگفت انگیز به نظر می رسد!

ایسوس ZenFone 7

اگر می خواهید مقداری پول اضافی پس انداز کنید و همچنان یک دستگاه پرچمدار داشته باشید، ZenFone 7 معمولی ایسوس یک انتخاب عالی است. بیایید آن را به سرعت با مدل Pro مقایسه کنیم. با ZenFone 7 شما Snapdragon 865 را در مقابل 865+ موجود در Pro دریافت می کنید. حافظه رم به جای 8 گیگابایت، 6 گیگابایت و حافظه اصلی آن 128 گیگابایت است. آنقدرها هم بد نیست، درست است؟

سیستم دوربین چرخشی عملاً یکسان است، باتری دارای همان ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی است و از سرعت شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می کند. صفحه نمایش نیز مشابه نمونه ای است که در نسخه Pro استفاده شده است که یک چیز عالی است. AMOLED 6.7 اینچی با نرخ رفرش 90 هرتز بسیار زیباست. به خصوص بدون بریدگی و بریدگی.

ZenFone 7 را می توان با قیمتی در حدود 600 دلار پیدا کرد، قیمت مناسبی در زمانی که گوشی های پرچمدار قیمت 1100 تا 1300 دلاری دارند.

ایسوس ROG Phone 3

ضرب المثل قدیمی اما طلایی را می دانید؟ این گوشی کاملاً در مورد Asus ROG Phone 3 صدق می کند. این نسل قبلی تلفن بازی است که ایسوس ساخته است (به دلیل خرافاتی که در فرهنگ آسیایی وجود دارد، ROG Phone 4 وجود ندارد)، و هنوز هم بسیار عالی است. این یک جانور بازی است، مجهز به اسنپدراگون 865+، همراه با 12 یا 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی.

نرخ تازه سازی صفحه نمایش 144 هرتز در پنل 6.6 اینچی FHD+ وجود دارد و آرم RGB در پشت نیز همینطور است. ما دو “دکمه شانه” در کنار تلفن داریم و می توانید آنها را برای انجام هر کاری که می خواهید انجام دهید. در بخش دوربین، Asus ROG Phone 3 نتایج شگفت‌آور خوبی را مدیریت می‌کند. دوربین اصلی دارای سنسور 64 مگاپیکسلی است، اما به‌طور پیش‌فرض قرار است عکس‌های 16 مگاپیکسلی بگیرد و پیکسل‌ها را در خوشه‌های 4 تایی دسته‌بندی کند – ترفندی که بسیاری از تلفن‌های هوشمند مدرن از آن استفاده می‌کنند. دوربین فوق عریض نیز مناسب است و یک دوربین سوم ماکرو نیز وجود دارد که اگر به عکاسی ماکرو علاقه دارید، می تواند چیز خوبی باشد.

Asus ROG Phone 3 برای اولین بار برای مدل پایه 12 گیگابایتی 999 دلار قیمت داشت و اگر می خواستید 16 گیگابایت رم داشته باشید، 1099 دلار قیمت داشت. خبر خوب این است که ROG Phone 3 در چند ماه گذشته بسیار کاهش یافته و قیمت آن را به حدود 500 دلار کاهش داده است. و برای چنین پولی به سختی می توانید گوشی بهتر و قدرتمندتری پیدا کنید.

نتیجه

خب! حالا شما مالک آن هستید! ما معتقدیم که هر یک از این تلفن ها می تواند شایسته توجه شما و پولی باشد که به سختی به دست آورده اید. ایسوس ممکن است به اندازه سامسونگ یا اپل در فضای گوشی های هوشمند محبوب نباشد، اما این بدان معنا نیست که این شرکت نمی تواند گوشی بسازد. کاملا برعکس – فقط نگاهی به یک تلفن ROG از هر نسلی بیندازید. و برای لذت بردن از چنین دستگاهی لازم نیست یک گیمر مشتاق باشید – یک تلفن خوب یک تلفن خوب است، نقطه. البته، این لیست بهترین گوشی های ایسوس در حال انجام است و با سرعت فناوری امروزی، همیشه خواهد بود. پس منتظر دستگاه های ایسوس بیشتر و جنون RGB بازی بیشتر باشید.

به هر حال، گوشی‌های ایسوس هم‌اکنون شروع به دریافت اندروید 12 کرده‌اند و پرچم‌دار Asus ZenFone 8 و ZenFone 8 Flip اولین گوشی‌هایی هستند که سیستم‌عامل جدید گوگل را دریافت می‌کنند. بقیه طرفداران ایسوس که صاحب گوشی های دیگری مانند ROG Phone 5، ROG Phone 5S، ROG Phone 3 یا Zenfone 7 هستند، باید چند هفته صبر کنند تا تمام خوبی های اندروید 12 را دریافت کنند.

همچنین بخوانید:





منبع