بک لینک چیست؟ سئو اسمارت-بک لینک گلدلینک

البته اگر خود صفحه ارتباط با موضوع سایت شما داشته باشد، گوگل تاثیر مثبت بک لینک را حساب میکند. فرض کنید مطالب مختلفی در یک پست وبلاگی نوشته شوند که هدف آن‌ها صرفا ساخت بک لینک سایت باشد. به طور مثال ممکن است یک سایت به صورت ماهانه فهرستی از دستورهای غذایی مختلف منتشر کند و سایت شما نیز محتوایی در ارتباط با دستورهای غذایی تولید کرده باشد. در چنین شرایطی مطلب شما می‌تواند به صورت بک‌لینک در این سایت قرار بگیرد. توجه داشته باشید که در زمان شروع بک لینک سازی روش «سیلوی معکوس» عملکرد بهتری دارد.

  • هم چنین لینک های شکسته را به رنگ قرمز در میاره تا پیدا کردنش راحت راهنمایی در مورد بک لینک باشه.
  • زمانیکه گوگل می خواهد وارد سایت ما شود، چون در روزهای نخست وب سایت ما برای گوگل مانند معما می ماند.
  • نگاه گوگل به لینک‌های فالو و نوفالو متفاوت است؛ لینک فالو مستقیماً روی سئو و رتبه‌بندی سایت شما تاثیر می‌گذارد.
  • مثلا در مقالات شان صفحه شما را برای بررسی قیمت معرفی کنند، به عنوان منبع مقاله به صفحه لینک بدهند و… .
  • فقط کافی است از افزونه Check My Links در مرورگر گوگل کروم استفاده کنید.
  • هر کسب‌وکاری معمولاً در این قسمت لینک صفحه اصلی وبسایت را درج می‌کند.

بنابراین اگر یک سایت درباره رژیم غذایی راه‌اندازی می‌کنید، و یک پست مهمان روی سایتی که درباره گوشی‌های آیفون است قرار می‌دهید، این کار از نظر گوگل اسپم خواهد بود. در این حالت، گوگل به لینک‌هایی که از سایت‌های ماراتن، دو، تناسب اندام و … می‌آیند وزن بیشتری می‌دهد تا به لینک‌هایی از سایت‌های مرتبط با ماهیگیری و دیجیتال مارکتینگ و غیره. یک مطالعه روی کسب و کارها اخیرا ارتباطی را بین متن پیوند دارای کلمه کلیدی و رتبه‌بندی بالا به‌‌ ازای آن کلمه کلیدی یافته است. مثلا، وقتی یک سایت که اعتبار بالایی دارد به سایت شما لینک می‌دهد گوگل وزن زیادی به آن می‌دهد.

معرفی انواع بک لینک و تاثیر آنها بر سئو

پیشنهاد می‌شود اگر در مسیر سئو تازه‌کار هستید و قصد لینک سازی برای سایت‌تان را دارید، با احتیاط در این مسیر قدم بردارید و با متخصصین مشورت کنید. اگر صفحاتی که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید محتوای ضعیف/پایه‌ای داشته باشند، تلاش برای رتبه‌بندی بالاتر در موتورهای جستجو برای شما سخت خواهد بود. یادتان باشد طوری بنویسید که به نظر نرسد به دنبال گرفتن بک لینک یا امتیاز Review در ازای ارائه محصولتان هستید.

بک لینک چیست؟ سئو اسمارت-بک لینک گلدلینک

اکثر محتواهایی که روی همان موضوع کار کرده بودند مثال‌‌های کمی داشتند و یا کلا از مثال استفاده نکرده بودند. برای یادآوری، متن پیوند متنی است قابل مشاهده که لینک روی آن قرار می‌گیرد. این فاکتور بسیار مهم است و هرچه میزان آن کمتر باشد تاثیر لینک بیشتر است.

این لینک باید یک لینک قابل کلیک باشد تا موتورهای جستجو بتوانند آنها را به عنوان بک لینک شناسایی کنند. گفتم قبلا برای گوگل، تعداد لینک های وب سایت شما اهمیت زیادی داشت. اما امروز تعداد دامنه هایی که به سایت شما لینک میدهند اهمیت دارد. در اصل وجود 100 لینک از یک وب سایت به سایت شما، نشان از یک رفتار مصنوعی است؛ اینکه شما احتمالا اقدام به خریداری بک لینک کرده اید. در مقابل وجود 100 لینک از 100 سایت به شما، رفتار طبیعی تری به شما می آید. میدانم تا اینجای این تعریف کمی گیج کننده بود؛ اما اصلا مهم نیست اگر به طور دقیق متوجه آن نشدید.

بکلینک باکیفیت از دامنه‌ای است که قبلا به شما لینک نداده