تلاش‌های مداوم اپل در زمینه هوش مصنوعی شامل خلاصه‌سازی خودکار اعلان‌ها و ویرایش عکس با هوش مصنوعی در iOS 18 است.

Apple to introduce new AI features with the upcoming iOS 18

اپل در ماه آینده میزبان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان در سراسر جهان (WWDC) خواهد بود، جایی که ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی اعلام خواهد شد و برخی تغییرات عمده در آیفون ایجاد خواهد شد. ما انتظار داریم که این شرکت در آپدیت آتی، ادغام هوش مصنوعی را به iOS 18 بیاورد. اگرچه هیچ بیانیه رسمی از سوی اپل در این مورد وجود ندارد، اما گزارش اخیر بلومبرگ نشان می دهد که این به روز رسانی دارای ویژگی های بهبود یافته برای سیری و ارتقای صوتی خواهد بود، بسیار شبیه به GPT-4o OpenAI.

خلاصه‌های اعلان‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی و ویژگی‌های بهبود یافته سیری که ماه آینده با iOS 18 عرضه می‌شوند

مارک گورمن، در آخرین خبرنامه «Power On»، جزئیات گسترده‌ای در مورد اقدام بعدی اپل برای گنجاندن ویژگی‌های هوش مصنوعی در به‌روزرسانی بعدی سیستم‌عامل ارائه کرد. رونمایی بزرگ در 10 ژوئن، گامی رو به جلو اپل در فناوری هوش مصنوعی مولد و دنبال کردن چیزی است که ممکن است به عنوان “هوش فعال” شناخته شود. او ویژگی‌های قابل توجه مبتنی بر هوش مصنوعی را که باید در به‌روزرسانی بعدی سیستم‌عامل در WWDC انتظار داشت، برجسته کرد. گورمان در گزارش خود آورده است:

به عنوان بخشی از تغییرات، این شرکت قابلیت‌های صوتی Siri را بهبود می‌بخشد، به آن احساس مکالمه بیشتری می‌دهد و ویژگی‌هایی را اضافه می‌کند که به کاربران در زندگی روزمره کمک می‌کند – رویکردی که آن را «هوش فعالانه» می‌نامد.

برخی از ارتقاهای حیاتی عبارتند از: خلاصه‌ای از اعلان‌ها در آیفون شما ایجاد شده توسط هوش مصنوعی، رونویسی یادداشت‌های صوتی با ابزارهای جدید، ارائه خلاصه‌ای سریع، پیشنهاد برنامه‌ها و ایجاد ویژگی‌های بهبود یافته تکمیل خودکار برای برنامه تقویم. همچنین پیشرفت هایی در ویژگی های ویرایش عکس مبتنی بر هوش مصنوعی وجود خواهد داشت.

این گزارش همچنین بیان می‌کند که اپل با رویکردی بر روی دستگاه برای ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی پیش خواهد رفت. اپل قصد دارد خدمات را از طریق فضای ابری با تراشه‌های مک پیشرفته ارائه کند، که در مراکز داده برای پشتیبانی از ویژگی‌های ارتقا یافته قرار می‌دهد.

اپل به طور عمده بر روی ارتقاء سخت افزار متمرکز شده است و آیپد پرو از تراشه M4 برای بهبود پردازش ویژگی های هوش مصنوعی بهره می برد. همچنین گفته می شود که آیفون 16 پرو آینده با سیلیکون هوش مصنوعی جهشی خواهد داشت. با این حال، به‌روزرسانی‌های سالانه iOS یک گام آهسته رو به جلو برای همگام شدن با آخرین روندهای هوش مصنوعی است.

طبق گزارش‌ها، اپل در حال مذاکره با گوگل برای استفاده از Gemini در iOS 18 است. هنوز هیچ گزارشی این توافق را تایید نکرده است و ما فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که برخی از اعلان‌های مشارکت اصلی در WWDC انجام شود، از جمله ویژگی‌های هوش مصنوعی OpenAI. اپل باید چابک باشد تا بتواند با OpenAI و سرعت گوگل در پیشرفت هوش مصنوعی همگام باشد، اما در حال حاضر، گام اولیه برای ویژگی‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی با iOS 18، تلاش اپل برای رسیدن به عقب را تسریع می‌کند.

این داستان را به اشتراک بگذارید

فیس بوک

توییتر

منبع: https://wccftech.com/ios-18-ai-photo-editing-ad-siri-improvements/