در جستجوی گوشی جمع و جور کامل: Asus ZenFone 9


من واقعا فکر می کردم همه چیز برای تلفن های جمع و جور (و همچنین برای این سری) تمام شده است. با مرگ نابهنگام آیفون مینی و تعهد سامسونگ به دستگاه‌های تاشو، مطمئناً زمانی به نظر می‌رسید که در حال تغییر بودند.

حالا، با کنار گذاشتن ارجاعات احمقانه باب دیلن، به نظر می رسد اندازه تلفن های پرچمدار مدرن روز به روز در حال افزایش است و وقتی غیرقابل کنترل می شود، فقط آنها را از وسط تا کنید. درخشان! اما درست زمانی که مقالات فشرده ام را با اشکی گوشه چشمم آرشیو می کردم، عجیب ترین اتفاق افتاد.

ایسوس تصمیم گرفت آن را به هر تولید کننده صفحه نمایش 6+ اینچی (به صورت تصویری) بچسباند و یک پرچمدار جمع و جور دیگر به بازار عرضه کند – ZenFone 9. نه تنها از نسل قبلی خود کوچکتر است، بلکه برادر بزرگتر آن – ZenFone Flip نیز به مراتع سرسبز فرستاده شده است و طرفداران ایسوس را با یک انتخاب باقی می گذارد – جمع و جور شدن! (یا سوار قطار بازی شوید و یک تلفن ROG تهیه کنید، اما اجازه دهید جلوه چشمگیر آن را خراب نکنیم).

همچنین بخوانید:

اولین برداشت ها

خب، زنفون 9 شبیه هیچ گوشی دیگری در بازار نیست، دو حلقه دوربین بزرگ در پشت، پشتی پلی کربنات اسفنجی و لاستیکی که به نظر می رسد از قاب اصلی بیرون آمده است و یک صفحه نمایش 5.9 اینچی دارد.

قاب آلومینیومی تخت دارای روکش مات خوبی است و حتی در اینجا و آنجا لهجه‌های زیباتری وجود دارد – چاپ‌های جالب در اطراف دکمه پاور، قاب عریض‌تر برای جک 3.5 میلی‌متری، نوار مایل به آبی روی اسکنر اثر انگشت.

صفحه نمایش مسطح است (خدا را شکر که آن زشتی های منحنی، آبشاری، بی نهایت را کنار گذاشته است)، و قسمت پشتی دارای این گرد کردن خوب است که در آن قاب اصلی با قاب پشتی ادغام می شود. بسیاری از مردم احتمالاً این تلفن را زیبا نمی‌خوانند، به خصوص به پشت آن نگاه می‌کنند، اما زیبایی در چشم بیننده است، و من تلفنی را انتخاب می‌کنم که در هر روز هفته به راحتی قابل تشخیص باشد، نه اینکه طراحی کلی «الهام‌گرفته» را ایجاد کنم. توسط یک برند بزرگ دیگر وجود دارد.

وزن و جیب پذیری

حتی با وجود اینکه وقتی صحبت از گوشی‌هایی که از راه دور جمع و جور هستند، عادت دارم از دست بدم، اما باید اعتراف کنم که Zenfone 9 در ناحیه خاکستری لکه‌دار بین یک مینی واقعی و فقط یک پرچمدار معمولی و کمی کوچک قرار دارد.

اشتباه نکنید، این یکی از کوچک‌ترین گوشی‌های اندرویدی موجود است (من فکر می‌کنم Pixel 4a کوچک‌تر است، اما باز هم، بسیار قدیمی و بسیار غیر پرچمدار است). نکته این است که وقتی ZenFone 9 در کنار آیفون مینی قرار می گیرد، بزرگ به نظر می رسد.

در کنار گلکسی اس 22، آن طور که من می خواهم جمع و جور به نظر نمی رسد (تقریباً به همان اندازه است) و S22 حتی یک گرم سبک تر است. اگر به گلکسی اس 10 ای که اکنون فراموش شده بازگردیم، همه چیز کمتر چشمگیر به نظر می رسد.

تمام آنچه گفته شد، در مقایسه با هر چیز دیگری که در حال حاضر در بازار وجود دارد، ZenFone 9 عملکرد بسیار خوبی دارد. اگر از مدل گلکسی اولترا یا آیفون پرو/مکس می‌آیید، حمل این چیز کوچک برایتان بسیار راحت است.

(من) راحتی شست، کار با یک دست

دست‌های من برای چنین سرمقاله‌های پرمدعا عالی هستند، زیرا آنها کاملاً متوسط ​​هستند. قد من حدوداً 8/5 اینچ است و توزیع اندازه دست را بر روی جمعیت ها و جنسیت های مختلف در کف دستم ترکیب و ادغام می کنم (به معنای واقعی کلمه).

بنابراین، Asus ZenFone 9 در دستان کاملا متوسط ​​من چگونه است؟ خب من از پهنای گوشی خوشم میاد، بدون هیچ ژیمناستیک دستی می تونی راحت به دو طرف برسی. با این حال، از نظر عمودی، همه چیز خوب نیست – تلفن حدود یک سانتی متر بلندتر از قد عالی است.

بدون اینکه گوشی را روی کف دست خود بکشید و انگشت شست خود را کمی دراز کنید، نمی توانید به بالای صفحه برسید. می توان استدلال کرد که احتمالاً از قسمت بالای یک تلفن زیاد استفاده نمی کنید و این تا حدی درست است. و علاوه بر این، می‌توانید سایه اعلان‌ها را با کشیدن انگشت به سمت پایین روی اسکنر اثر انگشت شگفت‌انگیز نصب شده در کنار بکشید.

بنابراین، بله – کامل نیست، اما می توانید آن را به کار ببرید – صفحه اصلی را سفارشی کنید، از میانبرهای لبه استفاده کنید، اسکنر را برای اعلان ها بکشید، راه هایی برای انجام این کار وجود دارد. با این حال، در پایان روز، iPhone mini در این زمینه خاص بدون چالش باقی می ماند، و به عنوان یک پسر اندرویدی، این بچه کمی من را ناراحت می کند.

تایپ و مصرف رسانه

تایپ کردن روی یک دستگاه باریک همیشه یک چالش است و ZenFone 9 نیز از این قاعده مستثنی نیست. تایپ سریع و در عین حال دقیق برای من سخت بود (این یکی یا دیگری است)، و اغلب حرف اشتباه را می زنم (عمدتاً در کناره های ردیف پایین). هر چند تماشای ویدیوها در ZenFone 9 لذت بخش است. صفحه نمایش واقعا خوب است و برخلاف بریدگی بزرگ آیفون مینی، در اینجا ما یک سوراخ مجزا در گوشه سمت چپ بالا داریم. من وانمود نمی کنم که آنجا نیست، اما به طور قابل توجهی بهتر از آیفون ذکر شده است.

اندازه نمایشگر هرگز برای من هنگام تماشای کلیپ ها و موارد دیگر مشکل بزرگی نبود. می‌دانید، ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما می‌توانید با نزدیک‌تر کردن گوشی به صورت خود، تفاوت فیزیکی بین مثلاً یک گوشی ۷ اینچی و یک گوشی ۶ اینچی را جبران کنید (استفاده از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر برای کار و بازی کاملاً متفاوت است. چیز، من می دانم).

من باید چند کلمه در مورد بلندگوهای استریو در این مورد اضافه کنم. با توجه به اندازه، آنها بسیار خوب هستند – بسیار واضح با جداسازی استریو شگفت انگیز و باس عمیق. ایسوس با الگوریتم ها جادوی صدا انجام داد و من وارد بحث فنی نمی شوم. فقط بدانید که در این اندازه، بلندگوهای استریو یکی از بهترین ها هستند.

عمر باتری

ما به پاشنه آشیل همه گوشی های هوشمند جمع و جور رسیدیم – عمر باتری. همانطور که من آیفون مینی (هر دو نسخه 12 و 13) را دوست داشتم، عمر باتری در آن مدل ها غیرقابل قبول بود.

مردم اغلب خود را گول می زنند که یک روز با هزینه کافی است، اما واقعیت کمی متفاوت است. این احساس، وقتی هر روز با شروع شب شروع می شود، صدای ترسناک 20٪ را از تلفن خود دریافت می کنید. من نمی توانم با چنین استرسی در زندگی ام زندگی کنم.

خبر خوب این است که اگر ZenFone 9 را انتخاب کنید، احتمالاً مجبور نخواهید شد، زیرا این یک قهرمان واقعی باتری است. باتری 4300 میلی آمپری داخل گوشی های رقیب بسیار بزرگتر از ZenFone 9 است و شارژ دو روزه آن نه تنها امکان پذیر است، بلکه بسیار واقعی است.

بله، این به قیمت شارژ بی‌سیم تمام می‌شود، این درست است، اما باز هم، من باتری بزرگ‌تری را به جای اینکه کابل فیزیکی را به تلفنم وصل نکنم (به طرز شگفت‌انگیزی آسان است، در هر روز هفته) مصرف می‌کنم.

آنچه در مورد ZenFone 9 دوست دارم

  • چه دستگاهی با ظاهر متمایز!
  • عمر باتری شگفت انگیز است
  • این فوق العاده سریع، فوق العاده قدرتمند است
  • لمس های زیبا در رابط کاربری برای کمک بیشتر به سفر جمع و جور شما
  • صدای خوب
  • قیمت

چیزی که دوست ندارم

  • هنوز به جمع و جور آیفون مینی نیست
  • دوربین اصلی بیرون می‌آید (مثل خیلی!)
  • قاب پشتی به راحتی خراشیده می شود

نتیجه

و اینجا هستیم، در پایان سفرمان. شروع شد بسیار مثبت و شاد – با تمثیل های شوخ، و امیدواری فشرده (چه کلمه ای!). ZenFone 9 گوشی جمع و جور کاملی نیست، اما بسیار نزدیک است! اگر فقط نیم اینچ کوتاهتر بود، اما هنوز هم جک 3.5 میلی متری و همان باتری را تکان می داد…

برای پایان دادن به یک نکته مثبت – این بهترین گوشی پرچمدار فشرده اندرویدی در حال حاضر است و قیمت بسیار جذابی دارد. علاوه بر این، به اصطلاح رویای جمع و جور را زنده نگه می دارد. شاید یک روز سونی از خواب 21:9 خود بیدار شود و Xperia “کامپکت” را که در رویای آن بودیم به ما بازگرداند؟





منبع