دکوراسیون مطب دندانپزشکی

همانطور که در این مطلب اشاره شد، طراحی مطب در رشت حساسیتهای خاص خود را دارد و به عوامل و نکاتی وابسته است که در این مطلب به تفصیل به آنها پرداختیم. شاید هزینه زیاد دلیلی برای توجه نکردن به این موضوع باشد اما باید بدانید که چیدمان کلینیک زیبایی برای آنکه با خلاقیت انجام شود لزوما نیازمند هزینه های بالا نیست شما می توانید با استفاده از یک سری المان خاص فضای کلینیک خود را به کلی متفاوت کنید. 2 اتاقک خصوصی دیگر در فضای بسته تری در طرف دیگر ساختمان که بخش های اشعه ایکس،استریلیزاسیون قرار دارند،ساخته شده.طراحان این پروژه به دنبال ساخت فضایی ساکت و آرام برای بیماران بودند.طراحان یک پالت رنگ خنثی برای طراحی کلینیک دندانپزشکی انتخاب کردند. در حالی که لازم است بدانید طراحی جذاب و تغییر در دکوراسیون میتواند برای جذب افراد مراجعه کننده بسیار موثر واقع شود. امکان رفت و آمد را برای معلولین ایجاد کند و فضا وسیع باشد تا در شرایط ازدحام جمعییت، شرایط نامطلوبی را برای مراجعه کنندگان ایجاد نکند. این موضوع خیلی بستگی به ۳ تا پارامتر دارد. وجود دارند، رنگبندی و ایدههایی که در این مورد برای این مکانها در نظر گرفته میشود از اهمیت بالایی برخوردار است.

طراحی داخلی کلینیک پوست و مو یکی دیگر از طراحی های مهم و واجب برای هر کلینیکی است، روح و طراوت هر محیطی بستگی به کیفیت فضاهای داخلی آن طراحی داخلی مطب دارد. زیرا از آنجایی که پوست و زیبایی هر فرد برایش بسیار اهمیت دارد، دیدن کلینیکی که برخوردار از زیبایی بسیاری میباشد میتواند افراد را ترغیب به ادامه درمان خود نماید. چرا که این فضاها در جذب بیماران بسیار پر اهمیت است. یکی از دلایل اصلی این است که در مراکز درمانی تمیزی و بهداشت در الویت قرار دارد. مطب پزشکان مکانی است که افراد با وضعیت های مختلفی به آنجا مراجعه می کنند بنابراین اصلی ترین نکته ای که در طراحی داخلی یک مطب اهمیت دارد ایجاد کردن محیطی است که بتواند به بیمار انرژی و آرامش از دست رفته اش را بازگرداند. نور مناسب فاکتور مهمی در طراحی تمامی فضاها می باشد ولی در برخی طراحی ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای مثال، رنگ های تند و تیز در طراحی داخلی مطب اصلا مناسب نیستند.

این طراحی به دلیل اینکه یک محیط پزشکی و تجاری محسوب می شود و از مراجعه کنندگان بالایی برخوردار است، اهمیت بالایی دارد. به طور کلی محیط مطب یک محیط استرس زا و همراه با انرژی منفی میباشد. این ایدههای طراحی داخلی کلینیک پزشکی استرس را از بین میبرد و چشمها را خوشحال میکند. در مورد استفاده از رنگ ها برای کلینیک های زیبایی بهتر است از رنگ های روشن مانند رنگ سفید یا آبی فیروزه ای ملایم به کار گرفته شود. این رنگهای شاد نباید خیلی جیغ باشند یعنی ترجیحا ملایم باشد بهتر است. اگر شما پزشک و یا دندانپزشک اطفال هستید قطعا باید از رنگهای شاد و زیبا برای کودکان استفاده کنید. اگر مطب کثیف و شلوغ به نظر بیاید قطعا تعداد مراجعه کنندگان خود را از دست میدهد.

برای مثال، زمینه باز سازی مطب های دندان پزشکی، تنها تابع قواعد بازسازی ساختمانی نیست. به عنوان مثال، استفاده از چوب برای هر مدل مطبی منجر به زیبایی و انرژی مثبت میشود اما هزینههای چوب یک مقداری بالا است. تا چند سال پیش ، تصور کردن بیمارستانها به عنوان فضاهای جذاب ، پیشرفته و دوستانه کار سختی بود. گروه طراحی دکوراسیون داخلی نیکا چوب آماده ارائه خدمات در زمینه طراحی دکوراسیون تجاری از مرحله مشاوره، طراحی تا مرحله تولید و نصب و اجرا است. به همین دلیل دندانپزشکان هم از وسواس بیشتری در این زمینه برخوردار هستند. بیشتر دندانپزشکان در فضاهای کوچک کار می کنند و برای حفظ حریم خصوصی بیماران دیوار هایی در اطراف هر واحد ایجاد می کنند. استفاده از وسایلی از قبیل میز و صندلی برای مطب و کلینیک بسیار مهم است.

۴- استفاده از اکسسوری و مبلمان خاص و خلاقانه: متاسفانه در بیشتر مطب های پزشکی و کلینیک های درمانی توجه چندانی به مقوله تزیین دکوراسیون داخلی کلینیک و مطب نمی شود. بروشورها باید اطلاعاتی راجع به مراقبتهای بعد از انجام خدمات، به مراجع ارائه دهند تا او را از سردرگمی نسبت به مراقبتهای لازم بیرون بیاورند. تا انتها با ما همراه باشید. اما در محیطی که موضوع مقاله ما قرار دارد، بهتر است رنگهایی در کنار یکدیگر قرار بگیرند که در یک طیف قرار دارند. در ادامه ی این مقاله و در بررسی طراحی داخلی مطب و یا کلینیک به تاثیر رنگ های به کاربرد شده در مطب بر روحیه ی بیماران و بهبود و سرعت درمان آن ها، به صورت مفصل مطلب را برای شما باز خواهیم کرد. بنابراین طراحی باید با توجه به تخصص پزشک، شناخت مراجعین احتمالی، نوع درمان و تعداد مراجعین در روز انجام گیرد. علت این امر نیز آن است که شما باید برای طراحی این نوع کلینیکها هر نوع سلیقهای را در نظر گرفته و یک طراحی همه پسند و خاص داشته باشید. چرا که در طراحی مکانی که قابل مراجعه برای تمام گروه سنین و از هر قشری میباشد، سخت تر است. بازسازی کلینیک دندانپزشکی با توجه به این که مکانی بسیار بهداشتی و مهم برای بیماران است، باید به درستی انجام شود.

همه این اقدامات بستگی به میزان بودجه در اجرای دکوراسیون دارد. شما برای هرگونه اقدامات بازسازی در شهرهای تهران، کرج، اصفهان و مشهد میتوانید با ما تماس بگیرید. جالب است بدانید حتی تصویر گیاهان هم میتواند حس مثبت برای ما ایجاد کند. جالب است بدانید هنر نقاشی در مقایسه با تابلوهایی با تصاویر واقعی ممکن است بازدهی کمتری در بهبود بیماران داشته باشد. پیش از آنکه به فکر استفاده از متریالها و مواد جاذب صدا باشیم، لازم است طراحی کلینیک را به نحوی انجام دهیم که شرایط آکوستیک قابل قبولی داشته باشد. برای انتخاب سرامیک و یا پارکت و سنگهای کلینیک هم باید نهایت سلیقه و دقت را به کار ببرید. بازسازی کلینیک چشم پزشکی برای بسیاری از پزشکان از اهمیت بالایی برخوردار است. بعد از ایمنی و بهداشت دومین موضوعی که مورد اهمیت میباشد زیبایی طراحی داخلی مطب میباشد. همچنین عدم رعایت نکات ایمنی ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به شما بزند. اولین چیزی که در مطب مهم است و در واقع اصلیترین مورد میباشد رعایت نکات ایمنی و بهداشت است. اما در هر نوع از بازسازی یک سری نکات را باید رعایت کنید. متراژ ساختمان، نوع طراحی به کار رفته برای دکوراسیون داخلی مطب و مواردی از این قبیل می توانند در هزینه ی طراحی دکوراسیون داخلی مطب ها تاثیر گذار باشند.

بازسازی و مرمت مطبها و یا کلینیکها بسیار اهمیت دارد به این دلیل که اگر بیماران فضا و محیط خوبی را مشاهده نکنند، قطعا دیگر به این مکان هم نمیآیند. در نتیجه برخی از پزشکان علاوه بر استفاده از طرحهای کلاسیک و یا مدرن به صورت مجزا، اقدام به طراحیهایی در محیط خود میکنند که تلفیقی از ایدههایی سنتی یا مدرن هستند. بسیاری از پزشکان به دلیل پرکاری و مشغلهی کاری به این مسئله اهمیت نمیدهند تا زمانیکه یک نم زدگی و یا خرابی در دیوارها و دکوراسیون مطب بو بگیرد. هنگام طراحی و دیزاین برای دکوراسیون مطب زنان بهتر است بسیاری از نکات ریز و جزئیات را رعایت کنیم تا بتوانیم دکوری بسیار آرام بخش و تاثیرگذار طراحی و اجرا کنیم که باید در زمینه ی طراحی و دیزاین دکوراسیون مطب رعایت کرد ، استفاده از رنگ های مناسب می باشد زیرا ترکیب رنگ می تواند بسیار اثرگذار و تأثیر بخش باشد .

چرا که اتاق انتظار مکانی است که بیمار ممکن است ساعتها در آن به انتظار برای رسیدن نوبت خود بنشیند. برخی از پزشکان برای مرمت مطب خود تنها نگران مدت زمان به طول انجامیدن آن هستند. چرا که علاوه بر نکات ظریف انتخاب مناسب نورپردازی دکوراسیون مطب، هر محل باید از نور مخصوص خود بهره ببرد. زیبا بودن و استفاده از رنگهای مناسب و آرامبخش نقش بسزایی در جذب بیماران و بهبود سلامت آنها دارد. در اینجا سعی کردیم تعدادی از موارد حائز اهمیت درطراحی دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی را مطرح کنیم. در این راستا میزان بودجه اهمیت زیادی دارد. معمولا خرابی و یا فرسودگیهای ظاهری در این نوع مطبها باید در اسرع وقت برطرف گردد. در مورد بازسازی مطب هم ممکن است فقط در مورد تعمیر نم زدگی و خرابی لوله و … در این بازسازی نیز موارد مختلف زیادی وجود دارد که با توجه به درخواست کارفرمایان تغییرات انجام میشود.

در کلینیکهای پوست از عوامل مهمی که بسیاری از مراجعه کنندگان به ادامه درمان خود به آن توجه دارند، محیطی است که در آن رفت و آمد دارند. به طور کلی انتخاب رنگ مناسب در محیطی که وظیفه اصلی آن درمان و بهبودی بیماران و آسیب دیدگان است، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. فضاهای مربوط به پوست و مو از معدود فضاهایی است که علاوه بر اهمیت بسیار بالا معماری داخلی آن باید به عناصر زیبایی شناسی و بصریش توجه بسیاری شود، فضای کلینیک پوست و مو باید به گونه ایی طراحی شود که به بیننده احساس آرامش القا کند و از لحاظ زیبایی شناسی و بصری برای کلیه مراجعین دلپذیر و جذاب باشد. یکی دیگر از قسمت های مهم در طراحی دکوراسیون تجاری مرتبط با طراحی دکوراسیون مطب و کلینیک پزشکی، طراحی دکوراسیون رادیولوژی، طراحی دکوراسیون مطب چشم پزشکی، طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی، طراحی دکوراسیون مطب پوست و مو و… اگر نیاز به مشاوره در مورد طراحی مطب و کلینیک پوست و مو دارید میتوانید با کارشناسان بدادم برس تماس بگیرید. نکته ای که لازم است به آن اشاره شود این است که همانطور که گفته شد حجم بالایی از مراجعه کنندگان به این مطب ها رفت و آمد دارند و اکثر آنها افرادی هستند که از مشکلی رنج میبرند و یا افرادی که همراه این بیماران هستند و نیاز دارند حضور در فضایی را تجربه کنند که به آنها آرامش دهد و استرس و نگرانی بیماری را از خود دور کنند .

بلکه به علت احاطه بر مسائلی از قبیل استانداردهای طراحی مطب دندانپزشکی، محیط درمانی در مطب های دندانپزشکی، طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی، رنگ و نور پردازی دکوراسیون داخلی مطب و اینکه اصلا چرا باید بازسازی مطب دندانپزشکی صورت بگیرد، حیطه ای کاملا تخصصیست که در مقاله بازسازی مطب های دندانپزشکی به آن پرداخته ایم.در این مقاله قصد داریم به کلیت باز سازی مطب بپردازیم. بهداشت و درمان به طور مستقیم یا غیرمستقیم با ارائه خدمات درمانی به افراد درگیر میشود، این خدمات در انواع مختلف فعالیتهای پزشکی در بیمارستانها، کلینیکها، مطبهای دندانپزشکی، مراکز جراحی و اتاق عمل، مراکز زایمان، مراقبتهای اضطراری پزشکی و … در مورد رنگبندی هم با توجه به اینکه کلینیکهای بسیاری از قبیل کلینیک دندانپزشکی، کلینیک چشم پزشکی و …