سالم خبر اخبار سلامت، بهداشت، دارو و درمان-دراگمد

رئیس دفتر رئیس جمهور، طی نامه ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، خواستار بررسی و اقدام به موقع در خصوص درخواست رئیس کل سازمان نظام پزشکی شد. براساس پژوهشی تازه درباره تأثیر الگوهای خواب در سلامت انسان، شب‌زنده‌داری ضمن کاهش سرعت چربی‌سوزی در بدن، خطر ابتلا به بیماری قلبی را نیز افزایش می‌دهد. به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ؛ مجمع داوطلبان درمانگر (مدد) با دستور دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی تشکیل و در سومین سفراستانی خود برای ارائه خدمات داوطلبانه به مردم نیازمند، راهی خرمشهر شد. محققان به رابطه بین دفعات کمتر مصرف نمک در رژیم غذایی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی پی بردند.

دانشمندان، چشم‌های کوچکی را در آزمایشگاه پرورش داده‌اند تا از آن‌ها برای مطالعه‌ی بیماری‌های مختلف چشمی و راه‌های درمان این بیماری‌ها استفاده کنند. نقرس ازجمله بیماری‌های شناخته شده و نسبتاً رایج در میان ایرانیان است. حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم. محققان می گویند زمانی که محدودیت‌های کووید۱۹ در بریتانیا برداشته شد، خطر حملات شدید آسم دو برابر شد. رئیس پنجمین کنگره بین المللی جراحی های چاقی و متابولیک، نسبت به عوارض اضافه وزن و چاقی در کشور هشدار داد. رایج‌ترین علائم سرطان لوزالمعده دل‌درد، کمر درد، کاهش وزن، کاهش اشتها و مشکلات گوارشی است.

کارشناسان ژاپنی موفق شده اند تا فناوری جدیدی را برای تولید انرژی از برف توسعه دهند. عادت‌های مفید کوچک اما تاثیرگذار می‌توانند نقش مهمی در سلامتی ما داشته باشند. در این فایل می‌توانید 30 عادت ساده اما سلامت-محور را در ماه تمرین کنید.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سیگارهای الکترونیکی خطر بروز پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ویتامین D تاثیری در کاهش دردهای عضلانی مرتبط با استاتین‌ها ندارد. با هدف دستیابی آسانتراطلاعات طبی/بهداشتی برای همگان ، بویژه پزشکان و پیراپزشکان ، اقدام به انتشاراین سایت نمود. سایت کنونی که بدنبال تغییرات کلی واساسی برمبنای توصیه ها و پیشنهادات شما عزیزان دستخوش دگرگونی وسیعی شد، حاصل ساعتها تلاش گروه طراحی ، نویسندگان، هنرمندان وپزشکان همکارسایت رابه شما جویندگان علم ودانش ارائه می دهد. معهذا بازهم درانتظار نظرات همه شما هستیم.هدف اصلی سایت، ارائه اطلاعا ت جامع علوم پزشکی و بهداشت و تمام شاخه های وابسته به آن می باشد.لذا استدعا داریم هرگونه کمبودی دراین زمینه رابه ما یادآوری نمائید.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که داشتن حس هدفمندی می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حذف وعده‌های غذایی، موجب کاهش طول عمر می‌شود. رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از اعلام نتایج نهایی دکتری پزشکی ١۴٠٠ خبر داد. معاونت بهداشت وزارت بهداشت، فهرست به روز رسانی شده آزمایشگاه های تشخیص کووید 19 را اعلام کرد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده به شهروندان هشدار داد که برای مقابله با کرونا از داروهای ویژه دام استفاده اخرین اخبار پزشکی و بهداشتی در ایران نکنند. زیرمیزی‌های کلان و طلب سکه، دلار و حتی ارز دیجیتال از بیماران، گذاشتن مُهر و مدرک پزشکی در اختیار پزشک‌نماها و چالش سقط‌های غیرقانونی سه اولویت وزارت بهداشتی‌ها برای ورود جدی و اعمال قانون سریع در حوزه تخلفات پزشکی است؛ اعمال قانو…

پژوهش‌های تازه؛ ترکیب واکسن آسترازنکا و mRNA آنتی بادی را افزایش می دهد

اما میزان سکته مغزی در بزرگسالان جوان در طول دو دهه گذشته افزایش یافته است. ایمپلنت‌های مغزی که با ثبت فعالیت الکتریکی مغز افکار بیماران فلج را به گفتار ترجمه می‌کنند، در حال نزدیک‌تر‌شدن به واقعیت هستند. آنتی‌بیوتیک‌ها روی ویروس عامل کووید اثری ندارند، اما استفاده بیش از حد از آن‌ها در برخی کشورها با این خطر همراه شده است که تأثیر مثبت آن‌ها در مبارزه با عفونت‌های دیگر خنثی شود. ایلان ماسک در کنفرانسی جدید اعلام کرد رابط مغز-کامپیوتر نورالینک تا ۶ ماه دیگر روی انسان آزمایش می‌شود. امروزه افراد در سنین مختلف اهمیت بیشتری به ظاهر پوست خود می دهند که این امر باعث افزایش تمایل به استفاده از … بیشتر سرطان‌های دهانه رحم با ویروس پاپیلومای انسانی که یک عفونت مقاربتی است، مرتبط هستند.

امروز چه خبر؟

سلامت آب در مناطق مختلف جهان و به خصوص ایران که در اغلب مناطق به خاطر اقلیم گرم و خشک بحران کمبود منابع آشامیدنی وجود دارد، یک مسئله چالش برانگیز است. به همین دلیل امروزه راهکارهای تامین آب آشامیدنی از منابع مختلف آبی غیرقابل شرب در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد … گرچه حتی سالم ترین افراد هم می توانند گهگاه دچار مشکلاتی شوند، اما از برخی سیگنال های بدن نباید ساده گذشت. ایران اکونومیست- توسعه زندگی مدرن و گسترش ابزار های ارتباطی در دوران معاصر باید ما را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک و در تعامل با هم قرار بدهد؛ اما انسان در در دوران کنونی و عصر مدرن بیش از قبل با مسئله تنهایی دست به گریبان شده است …

آش ها انواع متنوعی دارند که در نقاط مختلف کشور با روش های متفاوتی تهیه می شوند. آش غذایی پرطرفدار است که به خاطر داشتن مواد مغذی یک وعده غذایی کامل محسوب می شود … این ویتامین در داخل بدن تولید نمی شود که به همین جهت باید از طریق خوراکی دریافت شود. زنی یک چت بات هوش مصنوعی از خود به شکل یک کودک ساخت، با توجه به دفتر خاطراتش به آن آموزش داد و به این ترتیب با کودکی خود ارتباط برقرار کرد.

سالم خبر اخبار سلامت، بهداشت، دارو و درمان-دراگمد

انتقاد بی سابقه نویسنده پرحاشیه سینما و تلویزیون نسبت به افزایش قیمت دلار … دکتر بهروز رسولی در گفت وگو با ایران اکونومیست، در خصوص شاخص پژوهشگران پراستناد ضمن تاکید بر این که دو لیست برای این موضوع وجود دارد و نباید این دو با یکدیگر اشتباه گرفته شوند … یافته های جدید شواهد بیشتری را پیرامون ارتباط میان باکتری های روده و سلامت ذهنی ارائه می دهند اما این که گروه خاصی از میکروب ها موجب بروز افسردگی می شوند را اثبات نمی کنند. احتمال بروز عوارض بارداری شدید در خانم های دریافت کننده درمان های ناباروری خصوصا آی وی اف در مقایسه با خانم هایی که بدون درمان صاحب فرزند شده اند، بیشتر است.

سندروم پای بی قرار چیست و چگونه درمان می شود؟/ کمبود آهن؛ علت اصلی ابتلا … برای سهولت استفاده و تنظیم میزان مصرف، هر گروه از موادغذایی تعریف شده در هرم غذایی برحسب سهم یا واحد بیان می شوند. بسیاری از افراد به دلیل اینکه پول زیادی برای شروع کار ندارند بسیار ناامید هستند اما باید گفت نمونه های موفق جهانی حاکی از این هستند که واقعاً پول درآوردن بدون سرمایه و حتی ثروتمند شدن در کسب و کاری، بدون هیچ سرمایه ای هم ممکن است. پژوهش های تازه نشان می دهد که اهلی کردن خویشاوندان گرگ ها زودتر از آنچه تاکنون تصور می شد، رخ داده است و انسان ها احتمالا حدود 17 هزار سال پیش سگ ها را اهلی کرده اند. شیر برنج از غذاهای قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که معمولا در مراسم ها و مناسبت های خاص مذهبی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیر برنج مجلسی در ادامه با ما همراه باشید.

  • مزایای تغذیه با شیر مادر برای کودک شامل محافظت در برابر عفونت ها و بیماری هایی چون آسم، کاهش خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد و کاهش خطر سرطان های سینه و تخمدان است.
  • ​بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو؛ فروش سبدی، نقدی و توقف فروش داروها توسط شرکت های پخش ممنوع است و هرگونه تخلف در خصوص این موارد، از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود.
  • رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور از کاهش امتیاز کسب پروانه مطب پزشکان خبر داد و جزئیات آن را تشریح کرد.
  • آخرین و مهمترین اخبار حوزه پزشکی تایلند را در وبسایت ایرانیان تایلند بخوانید.