طبق یک مطالعه جدید، آگونیست GLP-1 که در داروهای Wegovy و Ozempic یافت می‌شود، ممکن است به کنترل اعتیاد به الکل کمک کند.

طبق یک مطالعه جدید، آگونیست GLP-1 که در داروهای Wegovy و Ozempic یافت می‌شود، ممکن است به کنترل اعتیاد به الکل کمک کند.

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

از ارائه یک راه حل مناسب برای همه گیری چاقی و بیماری های همراه آن گرفته تا کاهش تقاضا برای دستگاه های درمانی مداوم فشار مثبت راه هوایی (PAP) ResMed که برای درمان علائم آپنه خواب استفاده می شود، جای تعجب نیست که داروهای GLP-1 در حال حاضر یکی از این روش ها باشد. از بزرگترین ایده های سرمایه گذاری موضوعی وال استریت برای دهه جاری. با این حال، محققان به کشف موارد استفاده جدید برای این داروهای معجزه آسا ادامه می دهند، با آخرین کشفی که بر کنترل اعتیاد به الکل متمرکز است.

مقدمه ای در مورد داروهای GLP-1

هورمون GLP-1 گرسنگی را سرکوب می کند و تولید انسولین و گلوکز را تنظیم می کند. بعد از غذا، این هورمون سطح انسولین را بالا می برد که باعث کاهش سطح گلوکز خون می شود. به طور همزمان، سرعت تخلیه معده محتویات خود را به روده کوچک کاهش می دهد و در این فرآیند احساس سیری و سیری ایجاد می کند. بسیاری از داروهایی که از آگونیست‌های GLP-1 استفاده می‌کنند، در ابتدا به‌عنوان درمان دیابت معرفی می‌شدند، اما اکنون به‌عنوان یک گزینه اختصاصی تسکین دهنده ضد چاقی فروخته می‌شوند.

Novo Nordisk از سماگلوتید به عنوان آگونیست اختصاصی GLP-1 خود در داروهایی استفاده می کند که تحت برچسب های Ozempic و Wegovy به بازار عرضه می شوند که اولی برای دیابت نوع 2 و دومی به عنوان درمان چاقی به بازار عرضه می شود.

در حالی که Novo Nordisk در حال حاضر تعدادی از داروهای GLP-1 اضافی را در خط لوله دارد، از جمله داروهایی که می توانند بلعیده شوند و داروهایی که هم از آگونیست های GLP-1 و هم آمیلین برای ارائه اثربخشی بهتر استفاده می کنند، Wegovy و Ozempic در حال حاضر پیشنهادات اصلی شرکت باقی مانده اند. درمان چاقی و دیابت

مطالعه جدید: آگونیست Semaglutide GLP-1 می تواند به طور قابل توجهی مصرف الکل را کاهش دهد

این ما را به اصل موضوع می رساند. با توجه به اثرات مثبت آگونیست‌های GLP-1 در کاهش اعتیاد به نیکوتین، گروهی از محققین اخیراً تلاش کردند تأثیر این هورمون را در کنترل مصرف الکل بررسی کنند.

محققان به یک گروه تصادفی شده از میمون‌های نر ورت با دوزهای افزایشی (تا 0.05 میلی‌گرم بر کیلوگرم) آگونیست سماگلوتید GLP-1 یا دارونما دو بار در هفته به مدت دو هفته تزریق کردند. در حالی که میمون 10 روز قبل از شروع درمان به الکل دسترسی داشت، در طول این دو هفته درمان هیچ الکلی در دسترس نبود. پس از آن، طی 20 روز کاری بعدی، محققان الکل را مجدداً معرفی کردند در حالی که تجویز دو بار در هفته سماگلوتاید و دارونما را ادامه دادند.

آگونیست GLP-1 Semaglutide توانست گروهی از میمون ها را به نوشیدن آب بیشتر به جای الکل تشویق کند.

با توجه به نتایج این مطالعه، میمون‌های تحت درمان با سماگلوتید در مقایسه با گروه کنترل پس از دو هفته خشکسالی الکل در این مطالعه، الکل کمتری مصرف کردند.

البته، این مطالعه فقط بر روی پسرعموهای پستانداران ما متمرکز بود و آگونیست‌های GLP-1 ممکن است در کنترل اعتیاد به الکل در انسان‌ها مؤثر نباشند. با این حال، بردار جدیدی را برای پژوهشگران باز می کند.

این داستان را به اشتراک بگذارید

فیس بوک

توییتر

منبع: https://wccftech.com/the-glp-1-agonist-found-in-wegovy-and-ozempic-drugs-might-help-in-controlling-alcohol-addiction-as-per-a-new-study/