قیمت و خرید انواع پاور کامپیوتر و منبع تغذیه کامپیوتر پخش تکنوسان | asusmag

در کل پاورها در سه دسته کلی ماژولار، نیمه ماژولار و غیر ماژولار دسته‌بندی می‌شوند که جهت کسب اطلاعات بیشتر دراین‌باره به مقاله از طراحی مجله خبری محصولات ایسوس چه میدانید؟مراجعه نمایید. برای مثال فرض می کنیم توان پاور فعلی شما ۵۰۰ وات است و از قبل نیز یک پاور ۵۰۰ وات دیگر در منزل دارید. شما براحتی می توانید توسط یک کابل تجمیع کننده وات پاور کامپیوتر 24 پین این ۲ پاور را باهم تلفیق کنید و در یک کامپیوتر از آنها استفاده کنید.

  • پیشرفت های اخیر مادربرد و چیپست به کاربر این امکان را می دهد که از طریق BIOS و یک برنامه کاربردی ویندوز که توسط سازنده مادربرد ارائه شده است، بر چرخش فن منبع تغذیه نظارت کند.
  • کابل اتصال دهنده 4+20 به شکل پین بزرگ است، که معمولا در نزدیکی لبه مادربرد قرار می گیرد.
  • برای مثال برچسب 80PLUS یعنی این پاور ۸۰ درصد توان را به صورت مفید تحویل می دهد و ۲۰ درصد را تلف می کند.
  • قطعات کامپیوتری که به شکل مستقیم و بدون با واسطه از سایر قطعات برق دریافت می‌کنند باید به وسیله اتصالات سوکت‌ها به منبع تغذیه متصل شوند.

قطعات کامپیوتر نیازمند جریان مستقیم هستند اما جریانی که داخل پریز وجود دارد متناوب است. درنتیجه یکی از وظایف پاور تبدیل جریان متناوب شهر، به جریان مستقیم موردنیاز قطعات است. البته باید در نظر داشته باشید که انتخاب از بین مدل های ماژولار و نیمه ماژولار می تواند سبب بالا رفتن هزینه شود. توان خروجی یک پاور با واحد وات نشان داده می شود و پاورها معمولا بر اساس توان خروجی خود قیمت های متفاوتی دارند. پاور یا منبع تغذیه با نام انگلیسی Power Supply Unit قطعه ای است که تعداد زیادی کابل به آن وصل است. یک رگولاتور ولتاژ های موج دار باقی مانده توسط فیلتر را کاهش خواهد داد، تا از وجود هرگونه ولتاژ اضافی یا افت ولتاژی که می تواند به دستگاه های متصل یا به منبع تغذیه آسیب برساند ایمن باشد.

پاور گرین Green GP450A-ECO Rev3.1 White 450W

سایر ویژگی های ایمنی شامل عملکردهایی مانند حفاظت از اتصال کوتاه است که در صورت مواجهه با نوسانات برق می تواند بسیار مفید باشد. مناسب مهم است و اینکه چرا صرف اینکه قیمت پاور کامپیوتر ارزان باشد بهترین راه‌حل نیست، در اختیار شما قرار می‌دهیم. قیمت پاور و منبع تغذیه مستقیما به توان آن ربط دارد، هرچه توان پاور بیشتر شود قیمت آن نیز افزایش می یابد. یکی از فاکتور های مهم تاثیر گذار بر قیمت منبع تغذیه، برند آن می باشد. برند های ایرانی و خارجی هر کدام قیمت متفاوتی دارند و بسته به کیفیت آن قیمت تفاوت می کند. طراحی های اخیر در سرورها شامل منابع تغذیه ای است که پاور یدکی را ارائه می دهد که می تواند در زمانی که منبع تغذیه دیگر در حال استفاده است تعویض شود.

Green GP580A-ES Computer Power Supply

از منظر عملکردی هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد، اگرچه مدیریت ضعیف کابل می‌تواند منجر به جریان هوا با کارآمدی کمتر شود، بنابراین باید مطمئن باشید که این کابل‌های اضافی مانع ایجاد نمی کنند. اگر قصد اسمبل کامپیوتر غیرمعمول و یا کیس‌های کوچک را ندارید، از این ویژگی عبور کنید. با این حال در جدول زیر به صورت دقیق فرم فاکتورهای رایج و سایزشان ذکر شده است. تنها کافیست پیش از خرید، از تطابق و جای گرفتن آن‌ها در کیس خود اطمینان حاصل کنید. ویژگی این نوع طراحی در آن است که دمای کاری پاور، به واسطه کمتر شدن دمای هوای مکیده شده، پایین می آید. دو پاور با توان برابر ممکن است که خروجی‌های متفاوتی داشته باشند پس این نکته حائز اهمیت است به آن کمی توجه نمایید.

در واقع تفاوت زیادی میان پاور معمولی و پاور گیمینگ وجود ندارد؛ اما بهتر است بدانید پاور گیمینگ به گونه ای طراحی شده تا برق بیشتری دریافت و به جریان بیاندازد و جریان برق را بیشتر به سمت سخت افزار هایی مانند کارت گرافیک یا مادربرد انتقال دهد. از این رو می توان عمر بالاتری برای کارت گرافیک یا cpu یا مادربرد گیمینگ در نظر گرفت و کارکرد آن ها را بهره وری شده دانست. منبع تغذیه و مادربرد تنها اجزای رایانه شخصی هستند که به طور مستقیم به هر قطعه سخت افزار دیگری در سیستم شما متصل می شوند.

http://738sms.ir