قیمت و خرید پاور و منبع تغذیه کامپیوتر PSU لیون کامپیوتر | asusmag

معمولا کاربران پس از صرف هزینه‌های اصلی بابت قطعات اصلی یاد منبع تغذیه می‌افتند. قطعه‌ای که حضور و کارکرد آن بسیار اهمیت دارد و انتخاب نادرست آن مجله خبری محصولات ایسوس می‌تواند منجر به کاهش راندمان کامپیوتر و کاهش عمر مفید قطعات شود. در ادامه به معرفی و بررسی نکات مهم در خرید منبع تغذیه کامپیوتر خواهیم پرداخت.

  • تمام دستگاه‌های موجود در رایانه، برق DC خود را از طریق منبع تغذیه دریافت می‌کنند.
  • این کار باعث می شد شما از برق مستقیم جهت کار کردن با لپ تاپ بهره ببرید.
  • همچنین نکات دیگری نیز مانند تعداد پین ها و کم صدا بودن و وزن پاور و قابلیت کارکرد در دمای بالا نیز مهم است.
  • استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی تاپ رایان فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
  • با سیروسفر در دنیای کامپیوتر متوجه خواهید شد که هیچ ارزانی در این حوزه بی‌حکمت نیست با ما همراه باشید.

شما میتوانید به خرید و مقایسه انواع محصولات پاور و دیگر محصولات درفروشگاه اینترنتی مقداد آی تیبپردازید. زمانی که یک قطعه به خاطر انرژی زیادی که به آن وارد شده است، عملکرد درست خودش را از دست بدهد شما نه تنها باید این قطعه را تعویض کنید بلکه باید سخت افزارهایی که با آن در ارتباط بودند را آزمایش کنید تا سالم باشند. حال شما فرض کنید خروجی پاور شما که وصل به مادربرد است دچار اشکال باشد و مادربرد و مدارهای آن را از کار بیاندازد. باوجود یک کابل پاور می‌توانید به‌راحتی برق شهر را به کامپیوتر خود متصل نمایید. کانکتورهای پاور وظیفه اتصال قطعات مختلف داخل کامپیوتر به پاور رادارند. درگذشته به هنگام خرید پاور نیاز بود تا به محدوده کارکرد و همخوانی پاور با برق شهری دقت شود اما امروزه پاورها به‌صورت اتوماتیک خود را با برق شهری هماهنگ می‌کنند درنتیجه خرید راحت‌تر شده است.

پاور گرین GREEN GP580A EUD Bronze 580W

در گذشته پاور کامپیوتر با ظرفیت بالا برای ولتاژهای سبک‌تر کارایی کمتری داشتند، اما در حال حاضر اینطور نیست. پاور با راندمان بالاتر نیز صرف نظر از ظرفیت آن، راندمان پایینی در بارهای سبک نخواهد داشت. اما فن از همه این نکات مهم تر است چرا که هنگام کارکردن مداوم پاور این دستگاه حرارت بالایی تولید کرده و دمای این قطعه به شدت بالا می رود برای جلوگیری از آسیب به قطعات به کار رفته پاورها دارای فن هستند تا در زمان لازم آنها را خنک کند. البته ما برای خرید هر وسیله ای هزینه ای را در نظر می گیریم؛ اما قیمت پاور کامپیوتر یکی از مهم ترین نکات است که البته کاملا به بودجه شما وابسته است. پاور معمولا به عنوان یکی از حیاتی ترین قطعات سیستم می باشد که بدون وجود آن کامپیوتر شما همانند یک جعبه ی بی فایده پر از پلاستیک و فلز است، در واقع پاور وظیفه تامین برق تمامی قطعات کامپیوتر را به عهده دارد.

انواع پاور کامپیوترها (۳ دسته بندی اصلی)

3.3 و 5 ولت معمولاً توسط مدارهای دیجیتال استفاده می شود، در حالی که 12 ولت برای راه اندازی موتورها در دیسک درایوها و فن ها استفاده می شود. زمانی که از پاورها با تک یا چند ریل صحبت می‌شود، در واقع به تعداد اتصالات چاپی روی برد منبع تغذیه اشاره می‌شود. در طراحی تک ریلی، تمام قدرت منبع تغذیه برای استفاده‌ی هر بخش از سیستم که به منبع تغذیه متصل شده در دسترس خواهد بود. در حالی که در پاورهای چند ریلی، این قدرت بسته به تعداد ریل‌ها تقسیم می‌شود.

پاور نیمه ماژولار گرین Green GP800B-HP EVO Gold 800W

تمام دستگاه‌های موجود در رایانه، برق DC خود را از طریق منبع تغذیه دریافت می‌کنند. غالب پاورهایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند از ۲۰۰ وات تا ۱۲۰۰ وات تنوع دارند. شما بایستی با علم به توان تقریبی مورد نیاز هر یک از قطعات کامپیوترتان و جمع زدن آن‌ها، پاوری با قدرت مناسب انتخاب کنید.

http://738sms.ir