من از گوشی های اندرویدی بزرگ به آیفون 13 مینی تغییر مکان دادم: آیا پشیمان هستید؟


در چند سال گذشته، من از طریق جریان ثابتی از تلفن‌های اندرویدی عظیم با باتری‌های بزرگ، صفحه‌نمایش بزرگ، و همانطور که انتظار می‌رود – ساخت‌های سنگین را تجربه کرده‌ام. از 6.7 اینچی

.

وزن این تلفن‌ها بین 211 تا 271 گرم (9.56 اونس) است، فضای جیب زیادی را اشغال می‌کنند و مطمئناً احساس می‌کنید که سنگینی آن‌ها در تمام طول روز با خود حمل می‌کنند.

با این حال، مزایای اندازه و وزن آنها شامل داشتن یک صفحه نمایش بزرگ برای تماشای ویدیو و مرور شبکه های اجتماعی و در بیشتر موارد – یک باتری بزرگ عالی است که می تواند برای مدت زمان زیادی شارژ نگه دارد.

اما زمانی که آیفون 13 مینی اخیراً عرضه شده است، فکر کردم همه چیز را عوض کنم و یک تجربه بسیار متفاوت از گوشی هوشمند را امتحان کنم – چیزی به قدری کوچک و سبک که می توانم به راحتی فراموش کنم که حتی با من است. و این یک گل سرسبد است؟ من را ثبت نام کن به علاوه، من آنقدرها به iOS عادت ندارم، بنابراین فکر کردم زمان آن رسیده است که تجربه بیشتری با آن به دست بیاورم. آیا این یک تنظیم بزرگ بود؟ اجازه دهید تجربیاتم را با شما به اشتراک بگذارم، از موضوعات قابل توجه تری که باید به آنها عادت می کردم شروع کنم…

با تماشای فیلم و فیلم در گوشی خود خداحافظی کنید

تلفن‌های بزرگ، یا فبلت‌هایی که ما گاهی اوقات دوست داریم آن‌ها را بخوانیم، وقتی صحبت از تماشای YouTube، Netflix و هر چیز دیگری می‌شود، عالی هستند. اگر زیاد سفر می‌کنید و نمی‌خواهید تبلت یا لپ‌تاپ را با خود بکشید، هیچ چیز به اندازه راحتی ساده همراه داشتن یک تلفن بزرگ و لذت بردن از فیلم‌هایتان در حال حرکت، روی آن نیست. بدون نیاز به دستگاه دوم

و من واقعاً هنگام سفر تماشای زیادی انجام می‌دهم، در حالی که Asus ROG Phone 5 یکی از تلفن‌های مورد علاقه من برای آن است، هم به لطف صفحه نمایش بزرگ OLED آن و هم به نظر من بلندگوهای استریوی جلویی پیشرو در صنعت.

اما بعد به آیفون 13 مینی تغییر دادم. تلفنی با صفحه نمایش 5.4 اینچی و بریدگی که بخشی از آن را کم نمی آورد. ناگهان، هر چند چندان تعجب آور نیست، تماشای فیلم‌ها و فیلم‌های یوتیوب به تدریج تبدیل به کاری شد که من خیلی کمتر در تلفنم انجام می‌دادم و در عوض در لپ‌تاپ و آی‌پد خیلی بیشتر انجام می‌دادم.

اگر بینایی شما خوب است، فکر می‌کنم می‌توانید کلیپ‌های گاه به گاه را روی یک تلفن به این کوچکی تماشا کنید، بدون اینکه احساس کنید این یک نقص بیش از حد است، اما حدس می‌زنم بینایی من آنقدرها هم عالی نیست.

به خصوص زمانی که نتفلیکس را راه اندازی کردم و در نهایت تصمیم گرفتم سریال Squid Game را تماشا کنم، احتمالاً نمی توانستم از این تجربه لذت ببرم، زیرا شروع به از دست دادن جزئیات زیادی کردم. یک صفحه نمایش 5.4 اینچی برای تماشای محتوای جذاب و طولانی کافی نیست. انصافاً، این تقصیر گوشی نیست، مسلماً حتی برای افرادی که می‌روند و فیلم تماشا می‌کنند ساخته نشده است، اما هنوز هم باید به این موضوع اشاره کنم.

دیگر نمی‌توانم فیلم‌ها یا حتی ویدیوهای یوتیوب را راحت تماشا کنم، بزرگترین ایراد من است، اما صبر کنید، چیزهای بیشتری وجود دارد…

تایپ کردن بر روی کوچکترین صفحه کلید لمسی آیفون جهان فوق العاده نیست

در نگاه اول صفحه‌کلید روی صفحه‌نمایش آیفون 13 مینی خیلی کوچک به نظر نمی‌رسد، و حتی فکر کردم باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که بتوانم کلیدهایی را که می‌خواهم دقیقا بزنم، اما در واقع تقریباً هرگز این اتفاق نمی‌افتد. من اغلب اوقات کلیدهای اطراف را اشتباه فشار می‌دهم و در نهایت با اشتباهات املایی مواجه می‌شوم. و به سرعت خسته کننده می شود.

دیروز اولین کامنت یوتیوب خود را در واقعیت مجازی، روی یک صفحه کلید مجازی نوشتم، و شما را بفرستید، کمی بیشتر طول کشید، اما اشتباه تایپی بسیار کمتری نسبت به آنچه که در iPhone 13 mini انجام می دهم، انجام دادم.

همانطور که گفته شد، اگر از تایپ اسلاید استفاده می کنید (اپل آن را QuickPath می نامد)، پیش بینی متن و نتایج معمولاً خوب است. QuickPath یک گزینه مناسب برای نوشتن پیام های کوتاه با کلمات ساده است که آیفون می تواند پیش بینی کند. اما من هیچ ایمیلی روی این گوشی هوشمند نمی نویسم، مطمئناً، یک بار دیگر باید به جای آن، یک آی پد یا لپ تاپ خود را دراز کنم.

در مقابل، من در گوشی های اندرویدی بزرگم چیزهای زیادی نوشتم. و من معتقدم تجربه تایپ با انگشت شست به ویژه در Galaxy Z Fold 3 بهترین چیزی است که امروز می توانید در یک تلفن هوشمند داشته باشید. اندازه صفحه نمایش تاشو و به نوبه خود صفحه کلید روی صفحه کاملاً عالی است.

دیگر خبری از عمر باتری شگفت انگیز نیست

من شیائومی Mi Max 2 2017 قدیمی خود را به پدرم دادم و هنوز با یک بار شارژ تا 5 روز برای او دوام می آورد. گوشی های بزرگ اخیری که من استفاده کرده ام، مانند 2021 Asus ROG Phone 5 Ultimate همچنین به لطف باتری های عظیمی که بسته بندی می کند، معمولاً بین 5000 تا 6000 میلی آمپر ساعت، از باتری های برتری برخوردار است.

اما آیفون 13 مینی کوچک است و به نوبه خود باتری آن فقط 2406 میلی آمپر ساعت است. این بدان معنا نیست که عمر باتری به هیچ وجه بد نیست، حداقل زمانی که فقط در حال مرور وب هستید، اما در تست باتری پخش YouTube ما فقط 6 ساعت و 20 دقیقه طول کشید. و آیفون 12 مینی سال گذشته حتی یک ساعت کمتر دوام آورد.

باز هم، 6 ساعت و 20 دقیقه زمان روی صفحه نمایش وحشتناک نیست، اما با 13 ساعت YouTube که Asus ROG Phone 5 قادر به انجام آن است، فاصله زیادی دارد. حتی فقط به 7 ساعت و 20 دقیقه کمتر از آن می رسیم گلکسی نوت 20 خوب بود.

متاسفانه این گوشی نیست که بتوانید آن را بردارید و بیش از یک روز به آن تکیه کنید. در ضمن گوشی 230 دلاری شیائومی 4 ساله پدرم همانطور که گفته شد هنوز 5 روز دوام می آورد و خیلی از آن استفاده می کند! ظاهراً نه کاهش باتری، نه هیچ چیز.

من واقعا امیدوارم اپل تلاش بیشتری برای بهبود عمر باتری می کند، چه از طریق به روز رسانی نرم افزار و چه در سال 2022 سری آیفون 14. زیرا عمر باتری ممکن است در نهایت دلیل اصلی بازگشت من به تلفن اندرویدی باشد.

اندازه کوچک – بلندگوهای کوچک

اگر چیزی وجود دارد که واقعاً برای من مهم است و در عین حال برای اکثر سازندگان و کاربران تلفن بی اهمیت است، کیفیت بلندگوی تلفن است. آیفون 13 مینی بلندگوهای بدی ندارد، اما هنوز هم نسبتاً کوچک هستند. یکی فقط گوشی است که فقط بلندگوها را تولید می کند، دیگری بلندگوی پایینی با مقدار متوسط ​​و پایین تر.

شما یک افکت استریوی مناسبی دریافت می کنید زیرا از نظر فنی دو بلندگو در دو انتهای مختلف گوشی هستند، اما صدا در نهایت بسیار نازک است، به خصوص در مقایسه با تلفن قبلی من، پادشاه بلندگوهای تلفن – Asus ROG Phone 5.

iOS فاقد ویژگی‌ها و برنامه‌های اندرویدی است که من استفاده می‌کنم

در مقاله اخیر ما که بر سه کلید تمرکز داشت ویژگی‌های کاربر قدرتمند اندرویدی آیفون 13 هنوز وجود ندارد، ما از شما خواستیم رای دهید که آیا واقعاً از آنها استفاده می‌کنید یا خیر. یکی از این ویژگی‌ها انجام چند کار با صفحه نمایش تقسیم‌شده بود و اکثر رأی‌دهندگان (68 درصد) گفتند که آن را در آیفون خود می‌خواهند.

من هم همینطور. این یکی از ویژگی‌های اصلی اندروید است که آرزو می‌کردم iOS داشته باشد، می‌توانستم بدون بقیه زندگی کنم. اما همیشه نیاز به اجرای یک برنامه در یک زمان در این تلفن هوشمند قدرتمند، که پردازنده هیجان‌انگیز A15 Bionic اپل را در خود جای داده است، کمی مضحک به نظر می‌رسد. من متوجه شدم که استراتژی اپل ساده نگه داشتن همه چیز است، و این استراتژی به وضوح عالی کار می کند، اما یک ویژگی اختیاری چندوظیفه ای با صفحه نمایش تقسیم شده که جایی در تنظیمات دسترس پذیری پنهان شده بود، خوب بود.

در رابطه با برنامه‌های گمشده، من با رایانه‌های MS-DOS بزرگ شدم و برای اهداف نوستالژی، دوست دارم شبیه‌ساز MS-DOS در تلفنم داشته باشم. و در حالی که در اندروید می‌توانید به فروشگاه Google Play بروید و هر تعداد که می‌خواهید دانلود کنید، اپل تصمیم گرفته است که چنین برنامه‌هایی در اپ استور خود مجاز نیستند.

و این فقط یک مثال است. گوگل در دادن آزادی دسترسی به طیف گسترده ای از برنامه ها، مستقیماً از فروشگاه Play خود، به کاربران اندروید بسیار ملایم تر است، در حالی که اپل به معنای واقعی کلمه هر چیزی را که ممکن است از نظر تئوری برای اجرای محتوای بدون مجوز استفاده شود، مسدود می کند. من مطمئن هستم که اکثر کاربران حتی متوجه نمی شوند که تعداد زیادی برنامه در فروشگاه برنامه iOS وجود ندارد که در دسترس کاربران اندروید است، اما من این کار را می کنم. و من محدودیت را دوست ندارم.

چرا آن موقع به iPhone 13 mini تغییر دادم؟ در اینجا نکات مثبت وجود دارد

اکنون که بزرگ‌ترین موانعی را که هنگام تغییر از گوشی‌های اندرویدی بزرگ به آیفون 13 مینی با آن مواجه شدم، گفتم، اجازه دهید تمام نکات مثبت این کار را نیز با شما به اشتراک بگذارم، زیرا من قطعا از آن‌ها لذت می‌برم!

مهمتر از همه، داشتن یک گوشی هوشمند کوچک و سبک وزن برای حمل کردن، تغییر بزرگی برای بهتر شدن بوده است. قبلاً باید مراقب انتخاب لباسم بودم، شلوار جین با جیب های بزرگ همیشه در اولویت بود. وزن و اندازه گوشی‌ها همیشه باعث ناراحتی می‌شد، تا جایی که در برخی موارد، به خصوص با گلکسی زد فولد 3، غیرقابل تحمل می‌شد.

تا زمانی که آن را امتحان نکنید، واقعاً متوجه آن نمی‌شوید، اما تغییر از آن به یک پرچم‌دار کوچک می‌تواند احساس آرامش‌بخشی باشد، و یک تلفن کوچک همچنان می‌تواند تمام نیازهای اولیه شما را پوشش دهد. علیرغم این واقعیت که آیفون 13 مینی برای افرادی که دوست دارند فیلم تماشا کنند، ناراحت کننده است، وقتی صحبت از پخش پادکست در حال حرکت یا تماشای استندآپ کمدی می شود، بسیار عالی است. و من واقعاً به آنها علاقه دارم. اینستاگرام و سایر برنامه های رسانه های اجتماعی نیز در آن ظاهر خوبی دارند.

علاوه بر این، داشتن یک تلفن کوچک که یک دوربین قابل حمل عالی نیز باشد واقعاً چیزی است. من سعی می‌کنم تا جایی که می‌توانم، با خیال راحت سفر کنم، علی‌رغم زمان‌های سخت، و حمل یک تلفن کوچک با چنین دوربین خوب بسیار راحت است، بیش از اینکه هر بار که می‌خواهید عکس بگیرید، سختی می‌کشید تا یک تلفن بزرگ را از یک جیب تنگ بیرون بیاورم. یک ویدیو

به علاوه، بیایید به مدرسه قدیمی فکر کنیم – این هم یک آی پاد است. با برخی از هدفون های بلوتوث در گوش شما و آهنگ های مورد علاقه شما در iPhone 13 mini، شبیه یک آیپاد کوچک و سبک وزن سال های گذشته است. من از لذت های ساده با این گوشی لذت می برم.

اگر به اصول اولیه مانند پخش موسیقی، ارسال پیام کوتاه، تماشای گاه به گاه کلیپ رسانه های اجتماعی کوتاه، مرور فیس بوک و اینستاگرام پایبند باشید – دسترسی به همه این موارد از طریق چنین دستگاه کوچک و قابل حملی می تواند جادویی باشد. به خصوص اگر به گوشی‌های غول‌پیکر، سنگین و اغلب پلاستیکی عادت دارید، تغییر از آن‌ها به جدیدترین و کوچک‌ترین پرچم‌دار اپل می‌تواند تجربه جدیدی مهم و با طراوت باشد که ارزش امتحان کردن را دارد.





منبع