نقشه راه ایسوس برای سال 2014 شامل خط کروم بوک و گوشی های هوشمند جدید است

حتی با وجود تولیدکنندگان بیشتری که از سیستم عامل کروم استفاده می کنند، پلتفرم کروم بوک برای به دست آوردن سهم بازار تلاش می کند. بر اساس اعداد IDC از اوایل این هفته، بازار Chromebook در سه ماهه سوم 2013 به 1 درصد از کل رایانه‌های شخصی/تبلت‌های عرضه‌شده رسید. سامسونگ با تقریباً 652000 دستگاه Chromebook فروخته شده، پیشتاز بود و سایر فروشندگان «حجم کوچک» را نشان دادند.

مدیر اجرایی اعلام نکرد که کدام گوشی های هوشمند به طور خاص معرفی خواهند شد، اما اگر نقشه راه فاش شده از ماه آگوست نشانه ای باشد، ایسوس در حال برنامه ریزی برای عرضه یک گوشی 5 اینچی MeMOFone است.

ویدیوی روز جیبی
ظاهراً ایسوس می‌خواهد این عدد پایین را کاهش دهد. این مدیر اجرایی به سرمایه گذاران گفت که یک مدل 11.6 اینچی با قیمت 199 دلار و مدل 13.3 اینچی با قیمت 249 دلار در اوایل سال 2014 در دسترس خواهد بود. مشخصات طراحی و ویژگی های آن فاش نشده است، اما با توجه به قیمت، نمی توانیم شاهد تغییر ایسوس باشیم. به دور از ظاهر سنتی Chromebook.

ایسوس در مورد تجارت سنتی خود، پیش‌بینی می‌کند که فروش لپ‌تاپ‌هایش با رشد 8.88 درصدی به 4.9 میلیون دستگاه نسبت به سه ماهه گذشته برسد، در حالی که فروش تبلت‌ها با 2.85 درصد افزایش به 3.6 میلیون دستگاه خواهد رسید.



منبع: https://www.pocket-lint.com/laptops/news/asus/125144-asus-roadmap-for-2014-includes-chromebook-line-and-new-smartphones/

علاوه بر این، ایسوس قصد دارد دستگاه‌های پوشیدنی را در نمایشگاه Computex سال آینده در اوایل ژوئن به نمایش بگذارد. این تعجب آور نیست، زیرا تقریباً هر تولیدکننده ای – از جمله Dell – به عنوان وقفه تجاری بعدی به دنبال ابزارهای پوشیدنی است.

به گزارش تایپه تایمز، جری شن، مدیر عامل ایسوس در کنفرانس اخیر خود به سرمایه گذاران گفت که این شرکت قصد دارد گوشی های هوشمند جدیدی را در جریان نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس در ژانویه 2014 عرضه کند.

در مورد کروم‌بوک‌ها، شن گفت که این شرکت می‌خواهد دسترسی خود را به خارج از قلمرو لپ‌تاپ‌های سنتی مبتنی بر ویندوز گسترش دهد. ظاهرا ChromeOS گوگل، که اغلب لپ‌تاپ‌های ارزان‌تر برای دانشجویان و مصرف‌کنندگان سطح ابتدایی را هدف قرار می‌دهد، گزینه جذاب‌تری است.

ایسوس با راه اندازی گوشی های هوشمند بیشتر و اولین خط تولید کروم بوک خود، به دنبال گسترش ردپای خود از تجارت سنتی رو به کاهش رایانه های شخصی است.