نکاتی درباره شستی آسانسور

نکاتی درباره شستی آسانسور
مقدمه

قبل از اینکه شما را با جزئیات مختلف استفاده از آسانسور و نگهداری آسانسورهای آپارتمانی و همچنین شستشوی آسانسور که به بهبود عملکرد عملیاتی کمک می کند، بررسی جنبه ایمنی آسانسور و افزایش عمر آسانسور معرفی کنیم، اجازه دهید به طور خلاصه در مورد اصطلاحات رایج صحبت کنیم. و اختصارات استفاده شده در این زمینه.

شرایط رایج برای استفاده از آسانسور:

شفت: ساختار RCC که در آن آسانسور بالا و پایین می رود

کابین: محفظه فولادی آسانسور که مسافران در آن تردد می کنند

پانل عملیاتی COP، پانلی در داخل کابین که برای فرمان دادن به آسانسور برای حرکت به یک پانل خاص استفاده می شود.

پانل عملیات فرود LOP / HOP یا پانل عملیات سالن، یک شستی فشاری در لابی ارائه شده برای فراخوانی آسانسور به یک طبقه خاص.

فرود: هر طبقه معمولی ساختمان که در آن مسافران به آسانسور وارد و خارج شوند

MPS متر بر ثانیه، برای تعیین سرعت آسانسور استفاده می شود.

ساده ترین راه برای تشخیص نوع کنترل کننده آسانسور از طریق شستی آسانسور یا انگشت شست است. اگر دو شستی با فلش های بالا و پایین در هر طبقه وجود داشته باشد، نشان دهنده این است که کنترلر کاملاً جمعی است. اگر همه طبقات شستی یکسانی داشته باشند، نشان دهنده پایین آمدن آسانسور است.

نکاتی درباره شستی آسانسور

بایدها و نبایدها برای آسانسورهای آپارتمانی

اکثر شرکت های آسانسور یک صفحه برچسب ارائه می دهند که بایدها و نبایدها را برای آسانسورها فهرست می کند. در اینجا چند نکته خاص برای کمک به بهبود عملکرد عملیاتی، بررسی جنبه های ایمنی آسانسور و افزایش عمر آسانسور با استفاده از  انگشت شست  آسانسور آورده  شده است.

هرگز اجازه ندهید کودکان در محوطه لابی مجاور درهای آسانسور بازی کنند، در گذشته حوادث جدی در بازی کودکان در اطراف محوطه آسانسور ثبت شده است. هنگام تمیز کردن یا شستن لابی، هرگز آب اضافی را به چاه آسانسور فشار ندهید. مدارهای ایمنی در امتداد دیوار شفت از داخل نصب می شوند. ورود آب می تواند باعث اختلال در عملکرد و حتی اتصال کوتاه شود که باعث می شود آسانسور در شرایط ناامن کار کند.

قیمت شستی آسانسور

قیمت شستی آسانسور به فاکتورهای مختلفی مانند نوع متریال استفاده شده در شستی آسانسور و همچنین قیمت شستی آسانسور به ایرانی بودن یا خارجی بودن آن نیز مربوط است

اگر آسانسور شما کاملاً مشترک است و دارای شستی های بالا و پایین یا انگشت شست آسانسور در همه طبقات است، لطفاً به ساکنین آموزش استفاده صحیح را بدهید. فشار دادن چند شستی باعث تاخیر در پاسخگویی و مصرف برق بیشتر می شود و نگهداری و تعمیر آسانسور آپارتمان را به خطر می اندازد. اگر کسی در آسانسور گیر کرد، کمک بخواهید.

این یک تمرین خوب است که به طور منظم تلفن داخلی، زنگ اضطراری و غیره را بررسی کنید زیرا اینها وسایل ایمنی هستند که در مواقع اضطراری بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. این موارد را می توان حتی در سفرهای معمولی آسانسور بررسی کرد.

نکات قابل توجه در استفاده از آسانسور

هنگام استفاده از چاه آسانسور، سر و صدای غیرعادی در طول سفر یا صدای تسطیح آسانسور روی زمین را کنترل کنید. عملکرد سوئیچ را هر از چند گاهی بررسی   کنید، زیرا این عملیات در صورت بروز آتش سوزی در ساختمان بسیار حیاتی است. است

پس از هر سرویس توسط نمایندگی تعمیر و نگهداری، اصرار کنید که گزارشی ارائه دهید که در آن جزئیات خدمات آسانسور و کدام قطعات تعویض شده است. همچنین، از سازمان تعمیر و نگهداری خود بخواهید گزارشی در مورد یک چک آپ معمولی ارائه دهد که شامل موارد زیر است:

عملکرد کلیه سیستم های واکنش اضطراری از قبیل اینترکام، چراغ اضطراری، شستی فشاری آسانسور، زنگ اضطراری، دستگاه امداد و نجات خودکار. هر سال بر گزارش سالانه سلامت اصرار کنید که باید شامل وضعیت طناب ها، شیار، ماشین، اقدامات ایمنی، عملکرد گاورنر، تنظیم Overtravel، ذکر وضعیت کابل سفر و کلیه مدارهای ایمنی باشد. این تضمین می کند که یک بار در سال یک بررسی کامل انجام می شود.

در زیر عناصر حیاتی آسانسورهای آپارتمانی، به ویژه چاه آسانسور که در معرض سایش و پارگی بیشتری هستند، آورده شده است:

خودرو   (شامل موتور و دنده در گیربکس)

ورق اصلی، قرقره های دفلکتور، قرقره بالایی ماشین طبق سیستم

طناب های اصلی

درب ماشین و فرود

موتور درب

اجزای حساس چاه آسانسور که نیاز به توجه دارند عبارتند از:

کنترل کننده اصلی

کنترل کننده موتور درب

درایوهای فرکانس متغیر

کنترل کننده موتور درب

شستی فرود و ماشین

نمایشگر فرود و ماشین

کنترلر ARD

باتری

اینترکام

 

بندهایی که باید هنگام استفاده از چاه آسانسور به دقت بررسی کنید عبارتند از:

بازدیدهای مکرر

زمان پاسخگویی شکست و

بازرسی سالانه

همه قراردادها به طور کلی گزارش هایی را در مورد بازدیدهای منظم مشخص می کنند. با این حال، تعداد بسیار کمی تعریف می کنند که در طی آن بازدیدهای منظم چه کاری انجام می شود. مهم است که این جنبه به طور واضح تحقیق شود تا گزارش ها مستند شوند. به عنوان یک کمیته مدیریت، فراموش نکنید که از ارائه دهنده خود بخواهید توضیح دهد که چه نوع کاری در چنین بازدیدی انجام می شود.

شما میتوانید برای دریافت مشاوره با کارشناسان متالیفت تماس حاصل فرمائید.