نکاتی مهم جهت دکوراسیون داخلی فروشگاه

باید محل استقرار کانتر صندوق را نسبت به طرح دکوراسیون مغازه به طور هوشمندانه انتخاب کرد. در طراحی داخلی مغازه باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت و هر یک را به بهترین شکل ممکن انجام داد تا در بین کسب و کارهای مشابه این شما باشید که توسط مشتری انتخاب می شوید. مغازه ها از آن دست فضاهایی هستند که امر دکوراسیون تاثیر مستقیمی بر رویکرد فروشآ ن ها می گذارد .دکوراسیون مناسب برای یک مغازه میتواند به شدت مخاطبین را به سمت آن فضا جذب کرده و این خود آغاز فرآیند فروش خواهد بود یعنی جذب مشتری .دکوراسیون مناسب در خرید ویترینی صد در صد تاثیر گذار بوده و کالای شما را با هر ارزشی که دارد میتواند بسیار بهتر به نمایش گذاشته و باعث رونق فروش شما شود.بالعکس اگر شخص به دکوراسیون خود اهمیتی ندهد این احتمال وجود دارد که حتی میتواند فروش شما را تا درصد بالایی کاهش دهد زیرا مشتری رغبتی برای ورود و حتی دیدن محصولات شما نداشته چه برسد به انتخاب و خرید آن ها ؛ به همین دلیل است که مالکان مغازه ها نیز بسیار به دکوراسیون و طراحی فضای داخلی مغازه های خود اهمیت میدهند .

در این حالت شما می تونین اعتماد مردم رو از کانت هایی که مشتری های قبلی میان و براتون می نویسن، به دست بیارین. بر طبق بررسی های انجام شده ، مشتریان علی الخصوص بانوان ، تمایلی به خرید از مغازه هایی با راهروهای شلوغ و پر تردد را ندارند. بارها برای همه ما پیش آمده که از فروشگاه هایی با اجناس کمتر و خلوت اقدام به خرید کرده ایم . برای طراحی دکوراسیون یک کارگاه قنادی یا شیرینیسرا باید بک قالب کلی را در نظر بگیرید؛ رنگبندی تعریف کنید و با تکیه بر اصول روانشناسی رنگ و طرحهای هندسی زیبا به ذهن مشتری خود تسلط داشته باشید. اگر از مانکن ها و مجسمه های مدل در مغازه استفاده می کنید می توانید با ایجاد ژست های جالب، توجهات بیشتری را به سمت مغازه خود جلب کنید البته به موقعیت مناسب آنها نیز توجه ویژه ای کنید.

در ادامه به بیان چند راه حل کاربردی برای چیدن شال و روسری در مغازه خواهیم پرداخت که باعث می شود هم دکور مغازه شال و روسری شیک تر و مرتب تر دیده شود و هم شال و روسری ها صدمه نبیند و چروک نشود. دکوراسیون مغازهها اصولا جزو مواردی محسوب میشوند که میتوانند مشتری را تحت تاثیر برای خرید قرار دهند، پس در طراحی دکوراسیون مغازه همواره نیاز است یک سری نکات ریز و درشت را برای جلب توجه مشتریان مورد توجه قرار داد که به چند نمونه از آن اشاره می کنیم. در اين مقاله از ونون وود تلاش خواهیم کرد تا چند نکته کلیدی و مهم در رابطه با طراحی دکوراسیون مغازه و فروشگاه را با یکدیگر مرور کنیم. مشتریانی که قادر به تعامل با کالاها باشند، به نحوی احساس مالکیت بر آن می کنند و انگیزه پنهانی دارند تا با انجام خرید، این حس مالکیت را به واقعیت تبدیل کنند. طراحی دکور مغازه با توجه به محصولات و خدماتی که عرضه می شود، متفاوت بوده و همیشه اولویت به احساس راحتی و آرامش مشتری اختصاص خواهد گرفت تا نتیجه خوبی در فروش حاصل شود. قفسه های ام دی اف: عمر و دوام بیشتری دارند و تا مدت زمان زیادی می توان از آن ها برای چیدمان استفاده نمود و البته که جلوه خاصی به فضای مغازه و دکوراسیون داخلی می دهند.

مثلا در یک سوپرمارکت، کالاهایی مثل نان، تخم مرغ، شیر و موارد مشابه، جزو کالاهای اساسی و پرمصرف هستند که در هفته بیش از یک بار در سبد خرید خانواده جای می گیرند. مشاهده و زیرنظر گرفتن مشتریان را فراموش نکنید و به اینکه جذب چه چیزهایی شده و از چه چیزهایی دوری می کنند، و نیز نحوه حرکت آنها دقت کنید و این موارد را با طراحی موردنظر خود تطبیق دهید. ایجاد تنوع: در برخی موارد دیگر دکوراسیون و مدل ساختمانی جذابیت سابق را برای جلب توجه و نظر مشتری را ندارند، پس لازم است بخش هایی از ساختمان را بازسازی و تنوع بصری را برای مخاطب تنوع طلب فراهم کنیم. برای بازسازی سقف شما میتوانید متناسب با سلیقه و طرحی که مورد نظرتان است از انواع سقف کاذب مغازه که از انعطاف پذیری بالایی در طراحی برخوردار هستند استفاده کنید که با توجه به نوع مغازه و اجناس این طراحی ها متفاوت خواهند بود. ایجاد فضای خاص با بازسازی ساختمان: در فروشگاههای لباس همواره اهمیت دارد که فضاهای خاصی برای قرار دادن طبقهها، ویترین، مانکن، آویز لباس و… طراحی نما باید با توجه به محصولی که مغازه ارائه میکند طراحی شود.نکته ای که اکثر فروشگاه های برند ان را رعایت کرده اند این است که از خود محصول ایده برای طراحی نمای تجاری می گیرند، این موضوع ماندگاری بیشتری در ذهن افراد دارد و بیشتر مورد پسند است.

از سبک های رایج طراحی نمای مغازه می توان به طراحی نمای مینیمال ،دیکانستراکشفن ،کلاسیک و مونومانتال نام برد، انتخاب نوع مصالح برای طراحی نمای تجاری اصولاً تابع نوع سبک طراحی، اقلیم، منظر شهری و درخواست کارفرما استیک مغازه شیک قطعا می تواند توجه مشتری های بیشتری را به سمت خود جذب کند همکاران ما با ایده های طراحی مغازه شما را در رسیدن سریع تر به اهدافتان دکوراسیون داخلی مغازه قنادی یاری خواهند کرد. اما این تصمیم به ابعاد و چیدمان خود فروشگاه هم بستگی دارد؛ که به معنی ان است که شما باید بهترین قضاوت خود برای طبیعی ترین نقطه استقرار کانتر صندوق را بکار بگیرید. با توجه به ابعاد و مساحت فروشگاه ابعاد آن متغیراست . دکوراسیون مغازه شما در واقع جلوه اجناسی است که در آن میباشند و میتواند به بهترین نحو ممکن علاوه بر تبلیغ، مشتریان را به داخل فروشگاه شما هدایت کند. طراحی مغازه باید انقدر جداب باشد که مشتری را به داخل بکشاند. روشن تر به نظر رسیدن مغازه یکی از مواردی است که باعث می شود فضای قنادی در چشم بیننده نیز بزرگ تر به نظر برسد. یکی از کارهایی که در این زمینه میتوان انجام داد، استفاده از علامتها یا تابلوهای فصلی است که به اصطلاح نوعی «سرعتگیر» محسوب میشوند و مشتری را به بررسی بیشتر تشویق میکنند.

در کنار نمایش کالاها از رنگ مناسب و سبک نورپردازی نیز نباید غافل شد . توجه داشته باشید نورپردازی طوری نباشد که ماهیت و رنگ لباس در دید مشتری تغییر کند، مثلا با استفاده از نور آفتابی و مهتابی زیبایی بوتیک خود را دو چندان کنید. اما حتما این نیمکتها یا صندلیها را در معرض دید و رو به مشتریان قرار دهید تا آنهایی که در حال پرسه زدن در فروشگاه هستند ببینند که چنین فضایی در فروشگاه وجود دارد. یکی از اجزای پراهمیت در تمام مغازهها دیوارها هستند، دیوارها علاوه بر تعیین حریم مغازه، کمک میکنند تا اجناس و کسب و کار شما به خوبی دیده شوند.

که این موضوع باعث می شود این مغازه ها طرفدارهای زیادی داشته باشند. گاهی نیازی به نمایش همه کالاها و شلوغ کردن فضای داخلی مغازه نیست ! امکان دسترسی مستقیم محصول توسط خود مشتری که باعث می شود که گاهی اوقات محصول را برداشته و حتی آن را امتحان کنند. این نقاط گاهی با عنوان کاهنده سرعت (دست انداز) نیز شناخته می شوند. زیرا در غیر این صورت هنگام برداشتن محصولات ممکن است دست شما با محصولات دیگر برخود داشته باشد و باعث به هم خوردن دیزاین بقیه محصولات شود. دکور سالن آرایشگاه زنانه اجرا شده در نوین کابین را از دست ندهید. که توسط تیم نوین کابین از بهترین طراحان و استادکاران با مهارت و با سابقه که برای اجرای دکور شما آماده خدمات رسانی هستند مشاوره رایگان بگیرید.

چیدمان مناسب خود باعث حضور بیشتر مشتریان در مغازه میشود. همچنین می توانید آسایش بیشتر در فروشگاه خود را با تجهیز فضاهای انتظار به نیمکتها و صندلیهای راحت، تأمین کنید تا مشتریان به صرف وقت بیشتر در فروشگاه شما ترغیب شوند. چراکه نحوه چیدمان محصولات هم در طراحی دکوراسیون مغازه از اهمیت خاصی برخوردار است .همچنین دسته بندی مناسب محصولات در دکوراسیون مغازه نه تنها تأثیر زیادی در فروش بیشتر دارد بلکه به مشتری کمک می کند تا به راحتی بتواند محصول مورد نظر خود را در فروشگاه شما بیابد. با داشتن دسته بندی مناسب و اجرای دکوراسیون استاندارد و جذاب قادر خواهید بود تا سود بیشتری کسب کنید. ولی باید گفت اتفاقاً از اونجایی که همه این فکر رو میکنن، پس داشتن یه دکور مناسب برای کار این مغازه میتونه اون رو نسبت به مغازههای دیگه توی حوزه فعالیت خودش خیلی متمایز و خاص جلوه بده. برای داشتن بهترین دکور شما نیازمند افراد با تجربه هستید که بتوانند در این امر شما را به مناسب ترین روش یاری نمایند.

2. استفاده از آینه و شیشه در دکوراسیون: آینه و شیشههای تمیز میتواند جذابیت دکوراسیون بوتیک شما را دوچندان میکند و در نورپردازی تاثیر مثبت داشته باشد استفاده از شیشه برای نمای مغازه در طراحی نورپردازی نمای ساختمان تاثیر عالی دارد چرا که با این کار نور طبیعی را به داخل مغازه هدایت میکنید. طبقه زیر همکف بوتیک، درواقع همان زیرزمین فروشگاه است که اکثر فروشندگان از آن به عنوان فضایی برای ذخیره و انبار لباس استفاده میکنند. در طبقه بندیِ روسری ها هم روسری های گران قیمت را در یک ردیف، روسری های با قیمت متوسط در یک ردیف و روسری های ارزان قیمت را هم در ردیفی جداگانه بچینید و همینطور برای شال ها. ویترین عطاری ها می تواند به حدی شلوغ باشد که بیننده را سردرگم نماید.

برای تاکید بیشتر بروی محصولات بخصوص خود می توانید از نورپردازی مناسب استفاده کنید. این مدل از قفسه بندی ها برای مغازه هایی که فضای بزرگی دارند مناسب است و برای مغازه های کوچک هرگز انتخاب خوبی نخواهد بود برای اجرای روسری در داخل قفسه های دایره ای شکل نیاز به مقوا دارید و روسری می بایست به دور مقوا پیچیده شده و در حلقه مورد نظر قرار بگیرد. این نوع قفسه بندی انتخاب لوازم آرایشی را برای مشتریان آسان می­کند. انتخاب بهترین رنگ در دکور مغازه یکی از اصول ثابت در دکوراسیون داخلی مغازه میباشد. یکی از ویژگی ها و محاسن با ارزش دکوراسیون مغازه این است که نقش بسیار مهمی در میزان عرضه و فروش محصولات و جلب اعتماد مشتریان دارد. پس از اجرای ویترین کشویی می بایست در داخل آن از یکسری نظم دهنده ها استفاده کنید و شال و روسری را به شکل منظم و زیبا در طرحهای مختلف در داخل آن بچینید ویترین های کشویی مانند کمدهای کشورهای عمل میکنند یعنی مشتری کشو مورد نظر را باز می کند و طرح و مدل های شال و روسری را در آن می بیند.

تا برای مشتریان تکراری نشود. یک خرید موفق ممکن است تا مدتها در ذهن افراد بماند و همیشه به نیکی یاد شود. ولی با این حال باز هم موفق به جذب مشتری نبوده اند. شاید بگویید مشاغلی مانند عطاری احتیاجی به طراحی داخلی و ویترین خاصی ندارند، ولی اشتباه نکنید. اما کل فضا را به یک اندازه نورپردازی نکنید زیرا باید نورپردازی در نقاطی که کالاها و خدمات مهم تر قرار دارند بیشتر باشد . بنابراین دکوراسیون فضا باید متناسب با فصل سال صورت پذیرد. در واقع رنگ محیط باید متناسب با محصولی باشد که به فروش میرسانید. نکته یازدهم: برای چیدمان دیزاین و ویترین به فصلی که در آن هستید نیز توجه کنید و متناسب با آن تم و رنگ را انتخاب کنید.

شاید بتوان گفت ویترین مهمترین بخش در طراحی دکوراسیون مغازه محسوب میشود. اولین چیزی که در دکوراسیون داخلی مغازه اهمیت دارد نحوه طراحی و چیدمان وسایل در ویترین مغازه است. پس بايد اجناسی روی اين دیوار قرار گیرند که بتوانند مشتری را جذب کنند؛ برای مثال: اجناس جدید يا خيلی خاص يا اجناسی که تقاضای بالایی برای آنها وجود دارد را میتوان روی این دیوار قرار داد. پس برای اجرای دکوراسیون و ویترین فروشگاه زیبایی از طراحان حرفه ای کمک بگیرید که در این حیطه تخصص و تجربه کافی دارند. یا بالعکس از به نیت خرید پوشاک زنانه وارد پاساژی میشوید اما حتی یک لحظه رغبت نمیکند وارد بوتیک زنانه ای که در آن لباس مدنظر شما را دارد وارد شوید. در این حالت مشتری دیگر احساس نمی کند که وارد یک مغازه کوچک با کالاهای محدود شده است. در حالت کلی مشتری بعد از ورود به مغازه همیشه به سمت راست خود بیشتر دقت میکند. در طراحی داخلی بوتیک به بخشهایی چون قفسه بندی، نور پردازی، طراحی سقف و کف، حالت قرارگیری مانکنها و چیدمان توجه کنید.