هواوی میلیاردها دلار در تاسیسات تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده است که به آن امکان می‌دهد ماشین‌های چیپ‌سازی پیشرفته مشابه ASML و غیره را توسعه دهد.

Huawei investing billions in R&D facility to develop advanced chipmaking tools

SMIC و Huawei ممکن است فرآیند 5 نانومتری را برای چیپست‌های آینده با موفقیت توسعه داده باشند، اما سقف فناوری وجود دارد که اگر شرکت چینی همچنان به ماشین‌آلات DUV موجود متکی باشد، نمی‌تواند از آن عبور کند. بدون هیچ راهی برای دستیابی به ابزارهای پیشرفته ساخت تراشه EUV از شرکت هایی مانند ASML، یک گزارش جدید بیان می کند که هواوی امور را در دستان خود در دست گرفته است و آن سرمایه گذاری هنگفت در یک مرکز تحقیق و توسعه است که تنها هدف آن ساخت پیشرفته است. ماشین آلات مشابه ماشین آلات تولید شده توسط شرکت های پیشرو.

گفته می شود پس از تکمیل، تاسیسات تحقیق و توسعه پیشرفته هواوی مساحتی بالغ بر 224 زمین فوتبال را پوشش می دهد.

ممنوعیت تجاری ایالات متحده هواوی را در مسیر خودکفایی قرار داده است، اما جاده پر از چاله ها، موانع و موانع دیگر خواهد بود، ناگفته نماند که مسیر این شرکت به سرمایه زیادی نیاز دارد. به گفته Nikkei، یک مرکز تحقیق و توسعه جدید در نزدیکی شانگهای در حال ساخت است که هدف اصلی آن توسعه ابزارهای ساخت تراشه است که با ماشین های ساخته شده توسط ASML، Canon و Nikon قابل رقابت باشد. در حال حاضر، SMIC و Hua Hong شرکای ریخته گری هوآوی از خرید ابزارهایی که به آنها اجازه می دهد تراشه هایی بر روی فرآیندهای FinFET 14 نانومتری و FinFET 16 نانومتری بسازند، منع شده اند.

در عوض، هر دو شرکت تولید کننده نیمه هادی فقط می توانند سیستم های لیتوگرافی 28 نانومتری را در اختیار داشته باشند که در مقایسه با ایالات متحده، آنها را در یک نقطه ضعف شدید قرار می دهد. مشکل دیگر این است که 90 درصد از این بازار توسط ASML کنترل می شود، به همین دلیل است که هواوی به دنبال توسعه تسهیلات تحقیق و توسعه است. تا کنون، این شرکت تقریباً 12 میلیارد ین یا 1.66 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است و پس از تکمیل، مساحت آن معادل 224 زمین فوتبال خواهد بود و بیش از 35000 کارمند را در خود جای خواهد داد. همچنین گفته می‌شود هواوی بسته‌های حقوقی جذابی را برای جذب استعدادهای برتر در زمینه نیمه‌رساناها ارائه کرده است.

با این حال، هیچ شرکت چینی نمی تواند شهروندان آمریکایی با دارندگان گرین کارت را جذب کند و این امر باعث می شود که هوآوی استعدادهای محلی را استخدام کند. نمی توان گفت که همکاری بین SMIC و هواوی پس از تکمیل تسهیلات به همان اندازه سالم خواهد بود یا خیر، اما در حال حاضر، اگر بخواهد روند پیروزی خود را در زمین خانگی خود حفظ کند، به تمام کمک هایی که می تواند دریافت کند، نیاز دارد.

منبع خبر: Nikkei

این داستان را به اشتراک بگذارید

فیس بوک

توییتر

منبع: https://wccftech.com/huawei-invested-billions-in-rd-facility-to-develop-advanced-chipmaking-machinery/