چرخش خودکار در Android 12 بتا 3 که امروز برای برخی از تلفن‌های غیر پیکسل در دسترس است، بسیار بهبود یافته است.


گوشی‌های هوشمند برای تعیین اینکه آیا می‌خواهید صفحه نمایش در جهت عمودی (عمودی) یا افقی (افقی) باشد، به یک شتاب‌سنج متکی هستند و سال‌هاست که هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است. ولی The Verge خاطرنشان می کند که اندروید 12 بتا 3 اخیراً منتشر شده دارای روش جدیدی است که چرخش خودکار سریعتر و بهبود یافته را ارائه می دهد. به جای استفاده از شتاب‌سنج، دوربین جلو و تشخیص چهره به گوشی کمک می‌کند تا بفهمد گوشی را در چه جهتی می‌خواهید.

اندروید 12 بتا 3 شامل بهبود قابلیت چرخش خودکار گوشی اندرویدی است

دیو برک، معاون مهندسی اندروید، گفت: “این به ویژه برای افرادی که از دستگاه های خود در حالی که روی مبل دراز کشیده اند یا در رختخواب استفاده می کنند مفید است.” به عنوان مثال، اگر روی تخت دراز کشیده اید و گوشی در حالت افقی است، دوربین جلو می تواند ببیند که صورت شما نیز در حالت افقی قرار دارد و گوشی شما را در حالت پرتره نگه می دارد. برای کسانی که نگران حریم خصوصی هستند، تشخیص چهره به صورت محلی در “Private Compute Core” اندروید 12 انجام می شود و ذخیره یا از دستگاه حذف نمی شود. به گفته برک، بهبود چرخش خودکار، تأخیر را تا 25 درصد کاهش می دهد.

علاوه بر پیکسل 3 و مدل‌های جدیدتر، با اندروید 12 بتا 3 (که از امروز در دسترس خواهد بود)، سایر گوشی‌های ساخت ایسوس، OnePlus، Oppo، realme، Sharp، Tecno، TCL، Vivo، شیائومی و ZTE واجد شرایط نصب جدیدترین نسخه بتا اندروید هستند. مدل های دقیق واجد شرایط برای دریافت به روز رسانی عبارتند از:
برای آشنایی با نحوه پیوستن به برنامه توسعه دهندگان Android 12 و نصب نسخه بتا در هر یک از تلفن های اندرویدی ذکر شده در بالا، کافی است روی نام تلفن یا خط تلفن مورد نظر خود کلیک کنید. اگر پیکسل 3 و جدیدتر دارید، می توانید یاد بگیرید که چگونه به برنامه بتا بپیوندید و آخرین نسخه بتا را نصب کنید با زدن این لینک

به خاطر داشته باشید که خروج از برنامه بتا می تواند شما را مجبور کند که تمام داده های خود را پاک کنید

برای آسان‌تر کردن کارها، می‌توانید به سرعت ببینید کدام دستگاه‌های اندرویدی شما واجد شرایط پیوستن به برنامه بتا هستند با رفتن به google.com/android/beta را کلیک کنید و روی کادری که می‌گوید «مشاهده دستگاه‌های واجد شرایط خود» کلیک کنید. طبق معمول به شما هشدار می دهیم که اندروید 12 بتا 3 نسخه پایدار نرم افزار نیست. همانطور که گوگل می گوید، “به روز رسانی هایی که به عنوان بخشی از این برنامه دریافت خواهید کرد، نسخه های پیش از انتشار هستند و ممکن است حاوی خطاها و نقص هایی باشد که می تواند عملکرد عادی دستگاه شما را تحت تاثیر قرار دهد.”

اگر اوضاع آنقدر بد است که می‌خواهید از برنامه خارج شوید و به ساخت قبلی برگردید، باید دستگاه خود را پاک کنید، کاری که هیچ‌کس واقعاً نمی‌خواهد انجام دهد. در هر صورت، قبل از شروع این سفر مطمئن شوید که از همه داده های شما نسخه پشتیبان تهیه شده است.





منبع: https://www.phonearena.com/news/Auto-rotate-greatly-improved-on-Android-12-beta-3-available-today-for-certain-non-Pixel-phones_id133623