چگونه بفهمیم مادربورد کامپیوترمان چیست؟ روش های تشخیص نوع و مدل مادربورد فالنیک | asusmag

آیا می‌دانید بازار جهانی مادربرد چقدر بزرگ است؟ ارزش بازار جهانی مادربرد در سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۲.۹۰۰ میلیون دلار بوده و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۶ به ۱۴.۲۳۰ میلیون دلار برسد. در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند. حق نشر ۱۴۰۰ تمامی حقوق برای لیون کامپیوتر محفوظ می‌باشد و هرگونه کپی‌برداری مجله خبری محصولات ایسوس مستلزم کسب اجازۀ کتبی بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت. وظیفه کنترل نورپردازی در قطعات مختلفی مانند فن‌ خنک‌کننده، نوار نورپردازی و … نکتۀ مهم در خصوص این کانکتوها آن است که به دلیل داشتن ولتاژ متفاوت، نمی‌توان آنها را به جای یکدیگر مورد استفاده قرار داد. استفاده از مطالب رهامگ فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

  • یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین پورت‌های مورد استفاده در تجهیزات الکترونیکی مانند گوشی‌ موبایل، لپ تاپ، کنسول بازی و سیستم‌های رایانه‌ای است.
  • مادربردها، محصول اصلی شرکت گیگابایت هستند و در واقع این کمپانی بیشتر از هر شرکتی در جهان مادربرد تولید می‌کند.
  • اگر شما قصد خرید یک مادربرد خوب و بهینه برای سیستم خود دارید، دانستن این نکات برای خرید مادربرد ضروری هستند.

سوالپاسخقطعات مختلف کامپیوتر چگونه به مادربرد متصل می‌شوند؟انواع اجزا سیستم کامپیوتری مانند، سی پی یو، کارت گرافیک، کارت صدا، رم و غیره از طریق اسلات‌ به مادربرد متصل می‌شوند. در واقع اسلات محل قرارگیری این قطعات است.انواع مادربردها به چند دسته تقسیم می‌شوند و ویژگی‌های آن‌ها چیست؟مادربرد ATX، با اندازه‌ بزرگ‌ مناسب برای کارهای حرفه‌ای است. پورت audio برای هدفون و اسپیکر، پورت PS/2 برای کیبورد و موس و پورت LAN، برای شبکه و مودم، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مادربرد ایسوس مدل TUF Z590-PLUS GAMING Wi-Fi

پس شما نیز همین حالا به جمع اعضای ویژه‌ی همیار پیوسته و به تمام آموزش‌ها و امکانات پریمیوم سایت دسترسی داشته باشید، این یک سرمایه‌گذاری عالی روی آینده‌ی کاری و حرفه‌ای شماست… اگر قصد دارید قطعات سخت افزاری داخل کیس را از نزدیک مشاهده کنید سعی کنید قطعات را از لبه آن ها به دست بگیرید، این قطعات بسیار حساس هستند و الکتریسیته ساکن دست میتوانید به آن ها آسیب برساند. فهمیدن مدل مادربورد از روی چیپروی چیپ مادربورد بگردید تا کد ۴ رقمی پیدا کنید. این کد می‌تواند با یک حرف شروع شود و سه عدد در ادامه آن بیاید ممکن است یک کد ۴ رقمی باشد.

نقطۀ اشتراک پردازنده‌ها و مادربردها در نوع سوکت مورد استفاده در آنهاست که انتخاب این دو قطعه را به یکدیگر محدود می‌کند. در هر نسل از مادربردها با مدل‌های مختلفی از چیپست‌ها مواجه هستیم که هریک دارای امکانات و ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. به طور مثال نسل 11 پردازنده‌های اینتل بر اساس سوکت LGA1200 طراحی شده و مادربردهای مورد استفاده برای این پردازنده‌ها تنها به چیپست‌های H470/Z490/H510/B560/B460/H570/Z590 محدود می‌شوند. به طور کلی مادربردها در دو گروه دسکتاپ و سرور دسته‌بندی می‌شوند. مادربردهای کلاس سرور بیشتر برای مقاصد تجاری و پردازش حجم بالای اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا فاقد مصرف خانگی هستند.

http://738sms.irبنابراین اگر به دنبال خرید مادربرد و یا سی پی یو با کیفیت ولی در عین حال با قیمت مناسب می باشید، می توانید خرید مادربرد از بروزکالا را تجربه کنید. مادربرد یک تخته مداری الکتریکی می باشد که به پایگاه ارتباطات رایانه نیز شهرت دارد. وظیفه اصلی مادربرد ایجاد ارتباط بین بخش های مختلف رایانه و تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز سایر قطعات است. انتخاب و خرید مادربرد بستگی زیادی به تعیین پردازشگر سیستم شما دارد. پردازشگرهای فعلی، عملکرد متفاوتی نسبت به پردازشگرهای نسل پیشین خود در سوکت و پشتیبانی تراشه ها دارند. پس حتما پیش از انتخاب مادربرد، بدانید که چه پردازنده ای می خواهید بر روی سیستم خود نصب کنید.

نصب و راه اندازی سرویس‌های مایکروسافتی در…