گوگل کروم بوک 21 درصد از فروش نوت بوک را به خود اختصاص داده است

خواندن: بررسی Chromebook 303C سری 3 سامسونگ

پلتفرم کروم بوک گوگل در سال 2013 بهتر از حد انتظار عمل کرد.


پخش‌کننده‌های سنتی Chromebook مانند ایسر، سامسونگ و اچ‌پی ممکن است از دستگاه‌های جدیدی نیز رونمایی کنند تا پلتفرم Chromebook را در سال 2014 راه اندازی کنند.



منبع: https://www.pocket-lint.com/laptops/news/google/126072-google-chromebooks-account-for-21-per-cent-of-notebook-sales/

همانطور که کروم‌بوک‌ها به فروشگاه‌های بیشتری وارد می‌شوند و در رسانه‌ها مورد بحث قرار می‌گیرند، جذابیت بین مشتریان در حال افزایش است.

طبق گزارش گروه تحقیقاتی NDP، نوت‌بوک‌های ارزان‌قیمتی که دارای سیستم‌عامل کروم هستند، با قیمت حدود 200 دلار، اکنون 21 درصد از کل فروش نوت‌بوک‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

نمایشگاه Consumer Electronics در اوایل ژانویه معمولاً یک مقصد داغ برای Chromebookهای جدید است. نقشه راه ایسوس در سال 2014 نشان داده است که کروم بوک را احتمالاً در نمایشگاه تجاری عرضه خواهد کرد. مدیرعامل ایسوس شن گفت که این شرکت می‌خواهد دامنه خود را به خارج از حوزه لپ‌تاپ مبتنی بر ویندوز گسترش دهد.

آمازون در فصل خرید کریسمس شاهد محبوبیت کروم بوک ها بود. این شرکت روز جمعه اعلام کرد که کروم‌بوک سامسونگ و کروم‌بوک ایسر اولین و سومین لپ‌تاپ‌های پرطرفدار فروخته شده در فصل تعطیلات بوده‌اند و نوت‌بوک ترانسفورماتور ایسوس که دارای ویندوز است، در بین آن‌ها قرار دارد.

این افزایش در سال 2013 اتفاق افتاد. سیستم عامل کروم سال گذشته 0.2 درصد از بازار رایانه و تبلت را تشکیل می داد، اما از نوامبر، اکنون به 10 درصد رسیده است. با توجه به اینکه فروش کریسمس قرار است در اوایل سال آینده محاسبه شود، انتظار می رود که این تعداد حتی بیشتر هم افزایش یابد.

ویدیوی روز جیبی
استفن بیکر، تحلیلگر NPD در ماه ژوئیه گفت: “ما فکر می کنیم که دلیل اصلی این اتفاق این است که بازار رایانه های شخصی در حال تغییر بسیار مهم است.” “چند سال پیش، اساساً همه چیز باید محصولات Wintel باشد، اما این تغییر کرده است و مصرف کنندگان نیز به همراه آن تغییر کرده اند.”

کروم‌بوک‌ها را می‌توان به‌عنوان یک گزینه عالی برای اولین بار کاربران رایانه یا بازاری که به قدرت ویندوز و دستگاه کامل اینتل نیاز ندارند – نوت‌بوک‌هایی که زمانی بر بازار تسلط داشتند، در نظر گرفت. اساساً، یک کروم بوک به کاربر اجازه می دهد تا با قیمت ارزان به اینترنت دسترسی داشته باشد.