۶ نکته در مورد دکوراسیون طلا فروشی

یکی از اصلیترین استفادههای مردم از فلز طلا، استفاده زینتی است و به همین دلیل، طلافروشان باید فروشگاه طلافروشی خود را با سلیقه چیدمان نموده و اصول صحیح طراحی را رعایت نمایند؛ چرا که برای رونق کسبوکار طلا، توجه به جوانب ظاهر بسیار جدیدترین دکوراسیون داخلی مغازه طلا فروشی مناسب است. شخص طلافروش باید پس از تأسیس مغازه یا گالری طلای خود، برای جذب مشتری و رونق کار خود تبلیغات مناسب نماید. بعد از برآورد هزینهها، شخصی که میخواهد فروشگاه طلافروشی باز کند، باید مجوز کسبوکار در حرفه مورد نظر را دریافت نماید. زمانی که یک خریدار وارد فروشگاه جواهر فروشی می شود اولین چیزی که انتظارش را دارد کلاس و لوکس بودن محیط است. اما چه موضوعاتی را می توانیم برای آن که طراحی داخلی جواهر فروشی را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم، مدنظر قرار داده و با توجه به آن ها یک جواهر فروشی را از لحاظ داخلی، طراحی کنیم. تأسیس طلافروشی و فعالیت در این زمینه، نیازمند داشتن مدرک تحصیلی نیست؛ اما افرادی که میخواهند در این حوزه فعالیت نمایند، باید با نحوه انجام کار و اصطلاحات و جزئیات فعالیت مورد نظر آشنایی کافی داشته باشند. کسانی که میخواهند نمونه قرارداد شراکت طلافروشی امضاء نموده و اقدام به تأسیس طلافروشی نمایند، باید از مسائل و جزئیات مربوطه آگاه بوده و آنها را قدمبهقدم انجام دهند.

هر کسب و کار باید در لوگوی خود از نمادهای مرتبط با حوزه فعالیت و محصولات خود استفاده کند تا مخاطب در نگاه اول بتواند سریعا معنا و مفهوم آن را درک کرده و با لوگوی مورد نظر ارتباط عاطفی برقرار کند. افراد قبل از ورود به فروشگاههای تجاری به سر در آن نگاه میکنند. همچنین طلافروشان در آغاز کار خود میتوانند برای جذب مشتری و حضور در بازار، پیشنهادهای خرید ویژهای برای مشتریان در نظر بگیرند و از این راه پای افراد را به گالری خود باز کنند. ویترین هر مغازه اولین چیزی است که مشتری میبیند؛ بنابراین طلافروشان میتوانند برای جذب مشتری بر دکوراسیون ویترین مغازه مانور دهند. باکسها و قفسهها در گوشهای از مغازه یا میزی وسط میتوانند کالاهای بیشتری را به نمایش بگذارند.

رنگ ها در طراحی داخلی مغازه طلا فروشی چه اهمیتی دارند و چقدر مهم هستند؟ البته بایستی متذکر شد که پارامترهای دیگری از جمله هزینه نصب و همچنین کلیه لوازم جانبی که زمان اجرای طرح مورد استفاده قرار می گیرد، بر روی قیمت تمام شده متریال کف مغازه طلا فروشی نیز تاثیرگذار است. اگر آینهها روی سقف طلافروشی نصب شوند؛ باعث لوکس جلوه دادن طلافروشی میشوند. اگر خودتان طراح هستید و یا برای طراحی لوگو جواهر سازی خود میخواهید از یک طراح کمک بگیرید حتما به موارد و اصول طراحی لوگو جواهرات که در ادامه به آنها میپردازیم، توجه ویژه داشته باشید. برای آنکه بتوانید لوگویی حرفهای و منحصر به فرد برای برند طلا فروشی خود داشته باشید حتما باید از طراحان و متخصصان این حوزه کمک بگیرید تا لوگویی خاص و جذاب برای کسب و کار خود طراحی کنید. با مطالعه و بررسی پیشینه شهر و عناصر تاریخی فرهنگی آن، صنعت سفال گری مورد توجه طراحان قرار گرفت. برای طراحی کردن فضا داخلی جواهر فروشی طراحان مجربی وجود دارند که کمک گرفتن از آنها خالی از لطف نیست. به همین دلیل پیشنهاد میشودفضا و دکوراسیون مغزاه طلا فروشی را با این رنگها انجام دهید که نشانگر کسبوکار شما باشد و با نگاه کردن سرسری از فاصلهی دور، مشتری متوجه شود که مغازه شما برای فروش طلا و جواهر است.

اگر شخصی بدون انجام مراحل مختلف تأسیس طلافروشی اقدام به فعالیت در این زمینه نماید، ممکن است سرمایه خود را از دست داده و یا از سوی مراجع مختلف با فعالیت وی برخورد قانونی بشود. بنابراین بهتر است این کار را به یک تیم متخصص و حرفه ای در این زمینه واگذار نمایید. مفاهیم موجود در این موتیف تاریخی فرهنگی و همسویی آن با مفاهیم موجود در پروژه، همچون درخشندگی، نور و ارزش، طراحان را برآن داشت تا به عنوان الگوی طراحی از آن بهره ببرند. با بررسی وضعیت قبلی مغازه و خیابان محل پروژه که راستای طلا فروشی ها است، طراحان دریافتند که ویترین ها علاوه بر عدم کیفیت مناسب جهت فضای ایستادن و تماشای مشتری، با محل عبور و مرور عابرین در پیاده رو تلاقی دارد بنابراین مبنای شروع طراحی، با بازبینی دکور ویترین های سنتی و عقب نشینی آن از جداره پیاده رو در نظرگرفته شد. در چیدمان وسایل جواهر فروشی دقت کنید که وسایل و نظم و نظام و آنها باید به گونهای باشند که در راستای دوربینهای مداربسته قرار گرفته باشند و چیدمان نامناسب مانع از دید دوربین مدار بسته نشود. ترکیب رنگ های ملایم با رنگ جواهرات یکی از ایده هایی است که گروه درخشانی می تواند در دکوراسیون دکور مغازه طلا فروشی استفاده کند.

بهطور کلی میتوان گفت هرقدر هم که ویترین یک مغازه طلا فروشی جذاب باشد، در نهایت عدم وجود نورپردازی مناسب میتواند زیبایی ویترین را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. هارمونی را میتوان به عنوان هماهنگی و توافق خوشایند بخش ها و اجزای یک ترکیب خواند . با ترکیب بندی درست رنگ های ویترین، دیوارها و کف طلا فروشی می توان گامی مهم در جلب توجه بینندگان برداشت. این موضوع در طلا فروشی ها نمود بیشتری دارد. باتوجه به دسترسی مناسب و راحتی که بخش VIP در طبقه دوم نیاز دارد، بالابری اختصاص داده شد که تا دسترسی های بین طبقات اول تا سوم را فراهم می کند. وضعیت پیشین طلافروشی که سه طبقه است، شامل بخش فروش در طبقه اول (همکف)، اداری و استراحت در طبقه دوم و انبار نفت در طبقه سوم میشود. قسمت اول شامل یک جواهر فروشی می باشد که محیط آن دارای خصوصیات اشرافی است و طراحی آن را با استفاده از دکوراسیون داخلی کلاسیک، نورپردازی و رنگ انجام داده است.

تمامی متریالها از لحاظ کیفیت و همچنین قیمت با یکدیگر تفاوت دارند. در مطلب مجزایی به تفاوت پلتفرم های شبکه اجتماعی و وب سایت فروشگاهی مفصل خواهیم پرداخت این که یک وب سایت فروشگاهی از نظر امکانات و قابلیت ها و حتی امنیت چه مزایایی نسبت به شبکه های اجتماعی دارد. پیش از پرداختن به قوانین و اصول طراحی لوگو جواهرات باید ابتدا به یک نکته مهم در خصوص طراحی لوگو طلا و جواهر اشاره کنیم. دقت کردن به این نکته که متقاضی کالایی که ارائه میکنید چه کسی است و چه نوع سلیقهای دارد از بایدهای طراحی داخلی مکان تجاری شماست. نوع زیرساخت: برای در نظر گرفتن مکان تجاری فروش جواهرات توجه کردن به زیرساختهای داخلی بنا، اهمیت بسیار بالایی دارد. یکی از جزییات تاثیر گذار در طراحی داخلی طلا فروشی استفاده از رنگ های مناسب می باشد. استفاده از تجهیزات امنیتی: از بایدهای جواهر فروشی وجود داشتن سیستم امنیتی منحصر به فرد است. استفاده از متریال های منحصر به فرد، بروز و خاص در تمامی پروژه های اجرایی هگزا دکور را میتوان مشخصه تمامی پروژه های گروه طراحی و معماری هگزا دکور دانست.

دومین مورد توجه به قسمت ورودی مغازه میباشد برای این که مشتری تمایل به وجود به مغازه داشته باشد بهتر است ورودی جذابی تهیه طراحی کنید برای این کار بهتر است از نورپردازی های مختلفی استفاده کند و سعی کنید درب مغازه باز باشد و یا شیشههای آن طوری باشند که تا حدودی داخل مغازه قابل رؤیت باشد. ویترین های جواهر فروشی می توانند در متریال های مختلفی ساخته شوند. مزایای مختلفی برای طراحی مغازه طلا فروشی وجود دارد. نورپردازی در مغازه طلا فروشی اهمیت به سزایی دارد. طراحی دکور طلافروشی یکی از سختترین و حساسترین پروژههایی است که در حوزه طراحی و دکوراسیون داخلی فروشگاهها انجام میشود. طراحی مدرن و بروز آن میباشد که همین باعث جلب مشتری میشود. اگر یک ویترین بتواند به خوبی نظر افراد را به خود جلب کند، مطمئنا آن ها را به داخل فروشگاه هدایت خواهد کرد تا از اجناس آن دیدن نمایند. اریک کارلسون این فروشگاه را به گونه ایی طراحی کرده است که نورپرداری، سقف و دیوار ها دارای کنتراست بالاتری هستند. قطعا مشتریان نیز به برندی که دارای نماد و لوگوی اختصاصی است بسیار سریعتر اعتماد کرده و به احتمال زیاد از آن خرید خواهند کرد.

برای این کار بهتر است از رنگهای مختلف در دکوراسیون مغازه استفاده شود تا فضایی شیک ایجاد شود. مثلاً NDK در طراحی دکوراسیون طلا فروش نیاوران سعی کرده از رنگ گلد به صورت یک دست در فضا استفاده نماید. اریک کارلسون پیش از طراحی این فروشگاه با صنعتگران ونیزی، کارمندان شرکت دولچه و گابانا و مشتریان فروشگاه دیدار کرده است تا بتواند بهترین تصویر ممکن را در ذهن خود تجسم کند. لوگوی جواهر فروشی باید با حوزه فعالیت این شغل ارتباط معنایی نزدیکی داشته باشد تا تصویر ذهنی مثبتی را در ذهن مخاطبان به وجود آورد. استفاده از مواد و مصالح در طراحی یک مغازه طلا فروشی از چه اهمیتی برخوردار است؟

شما باید توجه داشته باشید که از هر رنگی به درستی استفاده کنید. در زیر زمین فضای خرده فروشی اصلی فروشگاه قرار دارد .زیرزمین حاوی یک فضای صندلی با صندلی ماسه ای رنگ و مبل است که با فضای غیرمترقبه تاریک تضاد ایجاد میکند. بنابراین اگر صاحب یک فروشگاه طلا و جواهر فروشی هستید حتما برای برند خود یک لوگوی اختصاصی طراحی کنید و به کسب و کار خود ارزش دو چندان بدهید. از فضای جواهر فروشی که گذر کنید، وارد فضای فروشگاه لباس می شوید. فروشگاه طلا فروشی آروونا در شانگهای یک مثال خوب از مغازه طلا فروشی است که این نکات به خوبی در طراحی آن اجرا شده است. برای مثال در طراحی معماری داخلی جواهر فروشیها به دلیل اینکه متقاضیان اکثرا خانم هستند باید نوع فضا به گونهای طراحی شود که برای خانمها جذاب باشد. امروزه با توجه به اینکه هزینه ها و کرایه ها سرمان آور شده است اکثرا به دنبال اجازه یا خرید مغازههای کوچک هستند. در دنیای امروزه هر آنچه که با رنگ ترکیب شود اثربخشی خاص خود را دارد بنابراین حتی اگر مغازه شما نیاز به دکور لوکس ندارد باز هم از تاثیر رنگ بر روی بخش های مختلف مغازه غافل نشوید. نورپردازی دکور و محصولات موجب می شود که مشتری تمرکز بیشتری بر روی محصول خود داشته باشد و به اتفاق های اطراف خود بی تفاوت باشد.

مفهوم ِ توجه به قدمت و تاریخ پروژه فقط در تکرار الگوی آینهکاری قاجاری و ارائه مدرن آن نبوده، بلکه این توجه از طریق نمایش سابقهی خودِ، تاریخ و لایههای گذشته مکان نیز صورت گرفتهاست. یکی از مهم ترین عواملی که در طراحی و تغییر دکوراسیون مکان های تجاری مهم است جذابیت وجذب مشتری به آن مراکزهست. در هر زمان تنها یک قطعه از طلا را باید به مشتری نشان داد. زمان اندک مجاز برای تعطیلی فروشگاه و عدم وجود فضای کافی برای فعالیت های کارگاهی در محل و عملیات درجا، موجب انجام عملیات اجرایی پیشساخته و کدگذاری اجزای فضا از جمله مکعب های کرومی دیوار و سقف شده است. طراحی لوگو جواهرات دارای برخی اصول اولیه و مهمی است که در زمان طراحی و یا سفارش لوگو باید به آنها توجه داشته باشید. طراحی لوگو جواهرات در واقع اقدامی هوشمندانه در جهت ایجاد هویت مستقل در بازار و اعتبار برند است که نقش مهمی را در موفقیت و پیشرفت این شغل ایفا میکند زیرا ایجاد جلوههای بصری منحصر به فرد و توجه به جنبههای زیبایی شناسی در جواهر فروشی بیش از هر شغل دیگری دارای اهمیت است. نورپردازی در دکوراسیون دکور مغازه طلا فروشی نقش مهمی دارد و هر چقدر که نورپردازی جذاب باشد به همان اندازه مشتریان بیشتری وارد مغازه خواهند شد.

به گفته پریسا فرهادی دکوراتور، مهم ترین نکته برای نور پردازی مناسب طراحی داخلی جواهر فروشی ، توجه به ترکیب رنگی داخلی است. نکته ای که توجه به آن بسیار اهمیت دارد این است که پس از مدتی نحوه دکوراسیون مغازه خود را تغییر دهید تا مشتریان دائمی شما که پس از مدتی باز می گردند، دکوراسیون برایشان تکراری نباشد و اجناس جدید تری را ببینند و این گونه شانس فروش اجناس را افزایش دهید. همچنین دقت کردن به این نکته ضروری است که جواهرات باید به گونهای در ویترین و یا ظرف مخصوص نگهداری شوند که در صورت نشان دادن آن به مشتری گم نشوند و یا توسط سارقین دزدیده نشوند. بسیاری از لوگوهای جواهرسازی به روش تایپوگرافی طراحی میشوند که در آنها معمولا نام برند به صورت کاملا نوشته شده و یا حرف اول آن به عنوان نماد اصلی لوگو انتخاب میشود. انتخاب یک نام تجاری مناسب که منطبق با کسبوکار باشد، میتواند تأثیر زیادی در جذب مشتری داشته باشد.

زمانی که استارت طراحی بهترین دکور مغازه پوشاک مردانه توسط NDK زده شد، تیم طراحی NDK تصمیم گرفت از باکس هایی استفاده کنند تا طرح و رنگ پیراهن مردانه مشخص باشد، به این ترتیب مشتریان می توانستند تا حد زیادی متوجه اجناس داخل مغازه باشند. اگر فردی که با عقد نمونه قرارداد شراکت طلافروشی گالری یا مغازه طلا راهاندازی مینماید جواز کسب نداشته باشد، از سوی مراجع مربوطه با کسبوکار وی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. برای آغاز شغل طلافروشی، افراد سرمایه زیادی لازم دارند و اگر موفق به تأمین این سرمایه نیستند، بهتر است اصلاً به این حوزه ورود نکنند.