این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.
به گفته استیو استیچ، مدیر برنامه خدمه تجاری ناسا و بیل گرستنمیر، معاون ساخت و قابلیت اطمینان اسپیس ایکس، اسپیس ایکس برای بهبود مشخصات ایمنی فضاپیمای Crew Dragon بهروزرسانیهای عمدهای را انجام داده است. این دو در طی کنفرانس مطبوعاتی Crew 9 اوایل امروز جزئیات را به اشتراک گذاشتند، و اکنون، Dragon می تواند پیشرانش را برای فرود نرم در مواقع اضطراری شلیک کند. ناسا و اسپیس ایکس قرار است فردا خدمه 9 را با دو خدمه به همراه فضانوردان استارلاینر بوئینگ در هنگام بازگشت به زمین در ماه فوریه به فضا پرتاب کنند.
SpaceX دوده را از Crew Dragon قبل از پرتاب فردا پاک می کند
قبل از پرتاب، SpaceX static راکت فالکون 9 خود را شلیک کرد و عملیات عیبیابی لحظه آخری را بر روی Crew Dragon انجام داد. استیچ به اشتراک گذاشت که عیب یابی Dragon شامل “سیستم آب سردی که برای دراگون استفاده میشود، خنکسازی را در فضاپیمای دراگون فراهم میکند“، که در آخرین لحظه نشت کرد که توسط اسپیس ایکس برطرف شد.
مشکل دیگری که در اژدها ظاهر شد، ناشی از بادهای شدید در فلوریدا بود. به گفته این مقام ناسا، پس از شلیک استاتیک اسپیس ایکس به موشک فالکون 9، دوده از موتورهایی که معمولا”بیرون می رود و به سمت شرق به سمت آب می رود“دمیده شد”به فضاپیمای دراگون برگردیدناسا و اسپیس ایکس زمانی که وسیله نقلیه را از محل برگرداندند و مجبور شدند آرایه های خورشیدی و سایر مناطق کشتی را تمیز کنند، دوده را کشف کردند.
“تیم SpaceX یک کار باورنکردنی برای رنگ آمیزی مجدد در ربع خاص یک، و کمی لمس بر روی چهار انجام داد و همه آن را تمیز و آماده کرد.استیچ اضافه کرد و توضیح داد که رنگ برای یک فضاپیما مهم است زیرا گرمای خورشید را دفع می کند و به حفظ دما در محیط خشن فضا کمک می کند.
این مقام ناسا توضیح داد که تقویت کننده ای که ماموریت Crew 9 را پرتاب می کند دومین تقویت کننده پرواز خواهد بود. برای تایید تقویت کننده، اسپیس ایکس و ناسا باید با هم همکاری می کردند. کار آنها همچنین جزئیات مربوط به حادثه ناگوار مرحله بالایی فالکون 9 و فرود تقویت کننده سخت در اوایل سال جاری را پوشش می دهد، که هر دو تصادف نادر برای SpaceX بودند.
استیچ با به اشتراک گذاشتن جزئیات در مورد قابلیت های فرود اضطراری پیشرانه Crew Dragon، فاش کردما برای اولین بار در Crew-8 و Crew-9 یک قابلیت منحصر به فرد داریم. این یک قابلیت اضطراری اضطراری برای فرود است که در آن اگر چترهای اصلی همه از کار بیفتند، رانشگرهای Super Draco درست قبل از تماس وسیله نقلیه شلیک می کنند. آب، و سپس این یک پیکربندی اضطراری برای نجات خدمه در یک روز واقعا بد خواهد بود“
این مقام ناسا پس از پوشش کاری توضیح داد که Crew Dragon نیز به مدت 210 روز گواهینامه دریافت کرده است. “پنجره های اژدها، ساختار، تمام ماشین آلات دوار، سیستم های اویونیک، سیستم حفاظت حرارتی، (و) سیستم های سرپایی“
Gerstenmaier SpaceX با افزودن جزئیات در مورد قابلیت های جدید فرود اضطراری، به اشتراک گذاشت که “ما قبلاً آن را در چندین پرواز دیگر Dragon انجام دادهایم. این اولین بار است که در یک مأموریت ناسا پرواز میکند.وی تصریح کرد کهروش کار این است، در صورتی که همه چترها به طور کامل از کار بیفتند، این امر اساساً پیشرانه ها را در انتهای آن شلیک می کند که اساساً به خدمه این فرصت را می دهد که سالم فرود بیایند و اساساً از وسیله نقلیه فرار کنند. بنابراین در هیچ شرایط جزئی استفاده نمی شود“از زمان اژدها”میتوانیم با یک خروجی فرود بیاییم، ما میتوانیم با خرابیهای دیگر در سیستم ناودان فرود بیاییم“
سیستم زمانی کار می کند که “کپسول تشخیص میدهد که مشکلی وجود دارد، و اساساً پیشرانههای دراکو را در انتها شلیک میکند و سپس فرود قابلتوجهی را از طریق خدمه فراهم میکند. بنابراین این یک اتفاق واقعی عمیق و عمیق استگرستن مایر بیان کرد.
SpaceX همچنین با آزمایش Crew Dragon تا حد مجاز در طول ماموریت Polaris Dawn، ماموریت در بالاترین ارتفاع، آموخت. گرستن مایر توضیح داد که اسپیس ایکس توانست یک احتمال کاهش فشار را با Polaris Dawn آزمایش کند و از محیط تابش بالا برای ساخت توالی خودکار استفاده کند.که در واقع سخت افزار را مجددا راه اندازی کرده و سخت افزار را به طور خودکار بدون هیچ گونه تعاملی از سوی خدمه بازیابی می کند“
منبع: https://wccftech.com/spacex-boosts-crew-dragon-safety-profile-enables-thruster-fired-landings-for-emergencies/