مادربورد کامپیوتر چیست و هر آنچه درباره‌ آن باید بدانید زومیت | asusmag

هر سوکت تنها برای استفاده از نسل خاصی از پردازنده‌ها طراحی می‌شود و امکان استفاده از نسل‌های مختلف بر روی یک سوکت وجود ندارد. مثلا سوکت LGA1200 تنها از نسل 10 و 11 پردازنده‌های اینتل پشتیبانی می‌کند و امکان نصب پردازندۀ نسل 12 بر روی سوکت LGA1200 وجود ندارد. نظرات و پیشنهادات خود را می توانید بصورت کامنت در صفحه رسمیاینستاگرام رایانه کمکقرار دهید.

مادربرد ایسوس PRIME H610M-E D4

به عنوان پنل خروجی مادربرد در نظر گرفته می‌شود و شامل پورت‌های USB، کانکتورهای صوتی، پورت LAN و سایر خروجی‌های سیستم می‌شود و از نظر جایگاه در قسمت پشت کیس قرار می‌گیرد. شرکت‌های مختلفی در زمینۀ تولید مادربرد فعالیت دارند که از مهم‌ترین و نام‌آشناترین آنها می‌توان به برند ASUS، برند MSI و GIGABYTE اشاره کرد. در کنار این سه شرکت بزرگ، برندهای دیگری مانند Asrock، EVGA، BIOSTAR و INTEL نیز در زمینۀ تولید این محصول فعالیت دارند.

ASUS PRIME B450M-K MOTHERBOARD

اما نکته قابل‌تامل اینجاست که کامپیوترهایی که زمان بیشتری خاموش هستند، بیشتر از انرژی باتری استفاده می‌کنند. به‌هیچ‌وجه باتری‌ها عمر دائمی ندارند و پس از گذشت یک‌زمان مشخص، به تعویض نیاز پیدا خواهند کرد. عمر مفید باتری‌های CMOS نیز، محدود است و معمولاً بیش از ۱۰ سال عمر نمی‌کنند. و پس از اجرای آزمایشی روشن شدن، سخت‌افزار کامپیوتر را به صورت اولیه راه می اندازد. درواقع می توان گفت مادر برد UEFI، جهت بهینه‌سازی BIOS استفاده می‌شود.

  • اکنون باید ویژگی های مربوط به کارت گرافیک را در مادربرد خود بررسی کنید ، دقت کنید خرید کارت گرافیک پرقدرت ارزشی ندارد اگر مادربرد شما خصوصیات کارت گرافیک انتخابی شما را پشتیبانی نکند.
  • این اسلات برای اتصال کابل ساتا به مادربرد استفاده میشود، این کابل را می‌توانید همراه هارد یا درایو سی دی و دی وی دی خود بیابید، معمولا ۴ عدد از این اسلات‌ها بر روی برد اصلی قرار دارد که به ترتیب اولویت با شماره های ۰، ۱، ۲ و ۳ بر روی برد مشخص شده.
  • در ادامه این مقاله در سایت گلکسی پیکسل به توضیح و توصیف بیشتری در مورد خرید مادربورد می پردازیم.
  • زمانی که قصد خرید مادربرد دارید، باید به اندازه آن، سوکت، مقدار و نوع رم پشتیبانی شده، تعداد درگاه‌های توسعه و…
  • هستید که زیر تلویزیون قرار می گیرد و قیمت مادربرد آن باید پایین باشد احتمالاً یک مادربرد بسیار کوچکتر یا مادربرد ارزان می خواهید.
در هنگام راه‌اندازی سیستم، این حافظه اطلاعات لازم را دربارهٔ کامپیوتر به سیستم می‌دهد تا تمامی اجزای سخت‌افزاری به درستی شناخته و هماهنگ شوند. شاید کار این باتری را کوچک بدانید اما همین باتری کوچک به شما در داشتن درست زمان و تاریخ و عملیات‌های وابسته به زمان کمک بزرگی می‌کند. این اسلات‌ها اغلب برای اتصال کارت‌های صدا، مودم، تلویزیون، شبکه و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.البته تعداد آن‌ها در مادربردهای مختلف متفاوت است. یکی از بهترین قابلیت‌های یک مادربرد ATX اسلات‌های PCI زیاد اونه. به علاوه، این مادربرد حداقل 4 اسلات رم DIMM داره و میتونه تا حد زیادی از حافظه‌ی رم پشتیبانی کنه. بسته به مدل و تولیدکننده‌ی مادربرد، ممکنه از تراشه‌ی آنلاک‌شده هم استفاده شده باشه.

Asus PRIME H510M-A LGA 1200 Motherboard

درصورتی‌که از کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌ استفاده می‌کنید، در مادربرد شما یک باتری داخلی تعبیه‌شده است. به همراه دستگاه های اضافه ای چون کارت های تلویزیون ، کارت گرافیک و … این مادربرد مانند سایر مادربردها از یک باتری CR2032 برای مجله خبری محصولات ایسوس تغذیه مدار زمان‌بندی استفاده می‌کند و اطلاعات و زمان را برای مادربرد نگه‌داری می‌کند. البته نیرو و توان باتری همیشگی نیست و به محض پایان یافتن، مادربرد به‌طور پیش‌فرض به زمان شروع/تاریخ در حافظه‌ی فلش دسترسی پیدا می‌کند.

http://738sms.ir